• BIST 9058.02
  • Altın 2295.671
  • Dolar 32.3229
  • Euro 35.1342
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 21 °C

BALO'nun tanıtımı İzmir'de gerçekleşti

BALO'nun tanıtımı İzmir'de gerçekleşti
BALO, uluslararası tarifeli blok tren taşımacılık faaliyetlerine yönelik ilk şirket tanıtım toplantısını, 1856 yılında Anadolu’da ilk demiryolu hattının döşendiği İzmir’de gerçekleştirdi.

BALO, uluslararası tarifeli blok tren taşımacılık faaliyetlerine yönelik ilk şirket tanıtım toplantısını, 1856 yılında Anadolu’da ilk demiryolu hattının döşendiği İzmir’de gerçekleştirdi.

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde hayata geçecek proje ile ilgili bir açıklama yapan TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu konuya ilişkin değerlendirmesinde, bugüne kadar Anadolu sanayicisinin ürünlerini, ulaşım sorunları ve sistem olmaması nedeniyle demiryoluyla Avrupa'ya ulaştıramadığını belirterek, özellikle nakliye masraflarının Anadolu'daki sanayicilerin rekabet gücünü engellediğini söyledi.

Avrupa Birliği ile Gümrük Birliği anlaşması olmasına karşın, bu avantajı sadece batı bölgesindeki illerin kullanabildiğinin altını çizen Hisarcıklıoğlu, "İstanbul, ihracatının yüzde 51'ini, İzmir yüzde 61'ini, Bursa yüzde 78'ini Avrupa'ya yaparken, Anadolu'nun ortasındaki Konya yüzde 33'ünü, Gaziantep ise sadece yüzde 24'ünü Avrupa'ya gerçekleştirebiliyor. Yani, nakliye masrafları rekabet gücünü azalttığı için Anadolu, Gümrük Birliği'ne giremiyor. BALO Projesi ile bu sorunu çözeceğiz" dedi.

HİSARCIKLIOĞLU:ANADOLU SANAYİCİSİNİN REKABET GÜCÜ ARTACAK

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde hayata geçecek proje ile ilgili  bir açıklama yapan TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu konuya ilişkin değerlendirmesinde, bugüne kadar Anadolu sanayicisinin ürünlerini, ulaşım sorunları ve sistem olmaması nedeniyle demiryoluyla Avrupa'ya ulaştıramadığını belirterek, özellikle nakliye masraflarının Anadolu'daki sanayicilerin rekabet gücünü engellediğini söyledi. Avrupa Birliği ile Gümrük Birliği anlaşması olmasına karşın, bu avantajı sadece batı bölgesindeki illerin kullanabildiğinin altını çizen Hisarcıklıoğlu, "İstanbul, ihracatının yüzde 51'ini, İzmir yüzde 61'ini, Bursa yüzde 78'ini Avrupa'ya yaparken, Anadolu'nun ortasındaki Konya yüzde 33'ünü, Gaziantep ise sadece yüzde 24'ünü Avrupa'ya gerçekleştirebiliyor. Yani, nakliye masrafları rekabet gücünü azalttığı için Anadolu, Gümrük Birliği'ne giremiyor. BALO Projesi ile bu sorunu çözeceğiz" dedi

İlk yük treninin 8 Eylül'de Münih'e hareket edeceğini belirten Hisarcıklıoğlu, artık sanayicilerin ürünlerini demiryolu taşımacılığıyla daha uygun navlunlarla Avrupa'ya yollayacağını, Anadolu'nun farklı illerinden Bandırma'ya tarifeli olarak gidecek trenlerin, Marmara Denizi'ni geçerek Tekirdağ'a ulaşacağını ve Tekirdağ'dan itibaren Avusturya Devlet Demiryolları ile yaptıkları iş birliğiyle yüklerini Münih ve Köln'e ulaştıracaklarını söyledi. Zamanla diğer Avrupa ülkelerine de yük taşımacılığının başlayacağını ve Anadolu'nun bazı illerinde yük toplama merkezleri kuracaklarını anlatan Hisarcıklıoğlu, şu bilgileri verdi:

"Batı ile Anadolu'daki sanayicimiz arasında kilometrelerce uzaklık farkına rağmen, Almanya'ya gidecek bir tır hacmindeki yükün navlun farkı ortalama olarak 125-200 avroya kadar düşecek. Böylelikle yabancı yatırımcı, lojistik sorunlarını çözmeye başlayan Anadolu'ya daha çok ilgi gösterecek, yeni yatırımlar ile bölge, katma değeri yüksek ihraç ürünleri satar durumuna gelecektir. Hedefimiz, tarifeli blok tren taşımaları organize ederek Anadolu'dan Avrupa ve İskandinavya'ya ve devamında Pakistan treni ile bağlantı sağlayarak, Orta Asya ve Uzak Doğu'ya demiryolu ile yük taşıma faaliyetlerine başlamak."

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim