Bankalardan kredi kartlarına 'ekstra' uyanıklık
Bankaların, kredi kartı aidatlarını geri talep eden müşterilerden bir yıllık ekstre dökümü istediği iddia edildi.
Bankalar ve tüketiciler arasındaki "kredi kartı aidatı" kavgası bir başka boyut kazandı. Bazı bankalar, kesilen aidatı talep eden tüketiciden son bir yıllık kredi kartı ekstrelerini istedi. "Bir yıllık ekstre dökümünüz yoksa aidatı alamazsınız" yanıtıyla karşılaşan tüketiciler, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu'na (BDDK) hem yazılı hem de sözlü şikâyette bulundu. BDDK'ya gelen şikâyetlerde kredi kartı başı çekmeye devam ediyor. Kredi kartı şikâyetlerinde de ücret ve komisyonlar birinci sırada yer alıyor. Kredi kartı aidatları konusunda Kurum'a resmi şikâyetlerin yanı sıra BDDK Başkanı Tevfik Bilgin'e de çok sayıda mektup geliyor. Bu mektuplarda da, aidat almakta, aldığını vermemekte ısrarlı olan bankalar bunun için her türlü formüle başvurduğunu ortaya koyuyor. BDDK yetkilileri, tüketicilerin, kredi kartı aidatı aleyhine açtığı yüzlerce davayı kazanmalarına rağmen aidat alan bankalara yönelik bir yaptırımın söz konusu olamayacağını belirtiyor.