• BIST 9693.46
  • Altın 2496.161
  • Dolar 32.4971
  • Euro 34.5977
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 11 °C

Binali Yıldırım: "Çağrıda eksik ayak dildir"

Binali Yıldırım: "Çağrıda eksik ayak dildir"
Bakan Yıldırım, Çağrı Merkezleri Derneği tarafından düzenlenen ''Kamu çağrı merkezilerinin 2023 vizyonu'' Konferansı'nın açılış konuşmasını yaptı.
Yıldırım: "Çağrı Merkezlerinde İşin Eksik Ayağı Dildir"

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, çağrı merkezleri sektörünün önemine vurgu yaparak, ''İşin eksik ayağı dildir. Bu sorunun aşılması için organize olmak lazım. Dil konusunda yeterli mesafeyi alırsak Türkiye sektörde küresel oyuncu haline gelir'' dedi.

Bakan Yıldırım, Çağrı Merkezleri Derneği tarafından düzenlenen ''Kamu çağrı merkezilerinin 2023 vizyonu'' Konferansının açılış konuşmasını yaptı. Buradaki konuşmasında, bilgi alt yapısının oluşmasıyla daha çok bilginin sunulmasını çağrı merkezi sektörünü geliştirdiğini belirten Yıldırım, insanların günümüzde daha çok bilgiye ulaşma çabasında olduğunu söyledi.

Kişilerin bilgiye ulaşmasında büyük görevler üstlenen çağrı merkezleri sektörünün, Türkiye'de her geçen yıl büyüdüğünü ve çok sayıda kişiye istihdam sağladığını vurgulayan Yıldırım, şunları kaydetti: ''Çağrı merkezi sektörü fevkalade hizmet ihraç edebileceğimiz bir alan. Bunun için biraz daha donanımlı hale gelmeliyiz. Lisana hakim olmamız lazım. Bunu sıradan bir iş olarak görme devri geçti. Bu işi insanımız kariyer yapabileceği bir iş olarak görmeli artık. İşin eksik ayağı dildir. Bu sorunun aşılması için organize olmak lazım. Dil konusunda yeterli mesafeyi alırsak Türkiye sektörde küresel oyuncu haline gelir. Böylelikle de dünya çağrı merkezi piyasasında ülke olarak ciddi bir paya sahip olabiliriz.''

Yıldırım, bilgi toplumu olma hedefinin gerçekleşmesiyle çağrı merkezleri sektörünün gelişiminin doğru orantılı olduğunu ifade ederek, ''İletişim alt yapısı olmazsa oraya çağrı merkezi kurmanızın bir anlamı yok. Bugün Bingöl'e, Rize'ye, Diyarbakır'a çağrı merkezi kurulabiliyorsa, yüzlerce gencimiz çalışabiliyorsa demek ki biz bilişimde ve iletişimde bölgesel farklılıkları en aza indirmişiz. Bitlis'teki bir çağrı merkezinden İstanbul'daki bir vatandaşımız hizmet alırken hizmetin nereden verildiğine değil, hizmetin kalitesine bakıyor. Çağrı merkezleri bir anlamada ülkemizin doğusuyla batısını kaynaştıran sosyolojik olay aynı zamanda. Hizmet verilen illere çağrı merkezlerinin katkısını zaten söylemeye gerek yok. Bu 1'e 7 çarpan etkisine sahip. Çağrı merkezleri Doğu Anadolu'nun en büyük işvereni durumunda. Bu manada genç işsizlere en büyük çare bilişim sektörüdür. Bu alanda da çağrı merkezleri önemli bir yere sahip'' diye konuştu.

Çağrı merkezleri sektöründe telekomünikasyon ve finans şirketlerinin yoğunluğunun dikkati çektiğini, oysa sektörün çeşitlendirilmesi gerektiğini savunan Yıldırım, şöyle devam etti: ''Çağrı merkezi sektörü alanında olmayan bir sürü sektör var. Bizim bu alışkanlığı oluşturmamız lazım. Çağrı merkezi uygulamasını kamu, turizm, medya ve eğlence gibi birçok sektöre yaydığımızda iş kendiliğinden büyüyecek. Bu alanda yaptıklarımız yapacaklarımızın zekatı durumundadır. Türkiye'nin 2023 hedefinin içinde bilişimin yeri GSMH'nin yaklaşık yüzde 10'unu olarak hedefleniyor. Çağrı merkezleri sektörünün kurumsal bir yapıya kavuştuğunu düşünürsek, birilerinin bu işin gelişimi içi kafa yorması lazım. Bir sandalye bir telefonla 'ben bu işi yaptım' diyenlerle bu işi hakkıyla yapanlar bir tutulmamalı. BTK gerekli düzenlemeleri yapıyor hizmet kalitesinin artırılması yönünde. Bunun için de bu işi yapanların sorumluluğu artıyor.''

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) Başkanı Tayfun Acarer de Türkiye'de çağrı merkezi sektörünün son 5-6 yıldır Ulaştırma Bakanlığı'nın da destekleriyle büyük bir gelişim gösterdiğini dile getirdi.

Çağrı Merkezleri Derneği Başkanı Bahadır Pekkan ise çağrı merkezleri sektörünün ülkenin en dinamik ve en hızlı büyüyen sektörlerinden birisi olduğunu belirterek, Türkiye'de 30 ilde 300'ü orta ve büyük ölçekli olmak üzere 1000 civarında çağrı merkezinin hizmet verdiğini söyledi.
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim