• BIST 107.371
  • Altın 142,824
  • Dolar 3,5412
  • Euro 4,1229
  • İstanbul 30 °C
  • Ankara 25 °C

BMC 'Kirpi'si Irak ve Afganistan yolunda

BMC 'Kirpi'si Irak ve Afganistan yolunda
BMC'nin ürettiği Türkiye'nin ilk mayına dayanıklı aracı “Kirpi”nin, Türk Silahlı Kuvvetleri'nden (TSK) sonra yakın bir dönemde Irak ve Afganistan ordularında da kullanılmaya başlanacağı belirtildi.

Mayına dayanıklı 'Kirpi' Irak ve Afganistan yolunda

BMC'nin ürettiği Türkiye'nin ilk mayına dayanıklı aracı “Kirpi”nin, Türk Silahlı Kuvvetleri'nden (TSK) sonra yakın bir dönemde Irak ve Afganistan ordularında da kullanılmaya başlanacağı belirtildi.

BMC Savunma Sanayi ve Özel Projeler Bölüm Yöneticisi Nadi Postoğlu, 1972 yılından bu yana savunma sanayine üretim yaptıklarını, halen 5 bin civarında askeri aracın TSK bünyesinde hizmet verdiğini, ayrıca 10 ülke ordusunda da BMC araçlarının kullanıldığını ifade etti. Postoğlu, BMC olarak 6 yıllık çalışma sonucu NATO ülkelerinin Irak ve Afganistan'da kullandığı mayına dayanıklı araçlardan daha üstün özelliklere sahip bir araç geliştirdiklerini, seri üretimine başlanan Kirpi'nin Türk ordusu tarafından kullanılmaya başlandığını belirtti.

TSK ile imzalanan 500 araçlık siparişin şu ana kadar 150'sini teslim ettiklerini kaydeden Postoğlu, her ay belli sayıda aracın teslimatının devam ettiğini kaydetti.
Yerlilik oranı yüzde 70 olan ve üretiminde yan sanayi kullanımının yüzde 40'lara ulaştığı Kirpi'nin Türk ordusunun önemli bir ihtiyacını karşıladığına dikkat çeken Postoğlu, mayının yanı sıra balistik tehlikelere karşı da koruma sağlayan Kirpi'nin uygulamada elde ettiği başarıların memnuniyet verici olduğunu kaydetti.
Postoğlu, Kirpi'nin görev yapmaya başladığı dönemden bu yana çeşitli saldırılara maruz kaldığını ifade ederek, “Aracımıza fiilen atış yapılmıştır ve aracımız başarıyla, askerimize hiçbir şey olmadan tehlikeli bölgelerden geçmiştir” dedi.

Türk ordusunun gelecekte daha fazla sayıda Kirpi'ye ihtiyaç duyacağını tahmin ettiklerini söyleyen Postoğlu, dost ve müttefik ordulardan da bu araca yönelik büyük ilginin olduğuna dikkat çekti. Postoğlu, şu bilgileri verdi:

“TSK'nın kullandığı her tür askeri aracı dost ve müttefik orduları takip etmektedir. Kirpi aracı da teslimatından kısa süre sonra dünya orduları tarafından takip edilen araçlar arasına girdi. Bu araç için bize talepler gelmeye başladı. Biz de teklifler vermeye başladık. Bazı ordular araçlarımızı kendi coğrafi ve iklim koşullarında test etmek üzere istedi. Araçlarımız NATO standartlarına göre değişik arazi ve iklim koşullarında test edilip onaylandığı için o testleri geçeceğine yüzde 100 eminiz. Test aşaması sonrası bu pazarlara da girmiş olacağız. İlk aşamada Irak ve Afganistan gibi yoğun mayın ve balistik tehlikeye maruz kalan ordulara bu araçları sunmak istiyoruz. Ancak gelecekte bu araca olan talep çok yüksek olacak. Üretim planlarımızı bu öngörüye göre şekillendiriyoruz.”

İHRACAT İÇİN SAĞDAN DİREKSİYON

Postoğlu, şu anda Kirpi'nin daha değişik versiyonları üzerinde çalıştıklarını, daha küçük boyutta, savaşma yeteneğine sahip, üzerine değişik silah sistemlerinin entegre edilebileceği bir sistem üzerinde durduklarını, çok maksatlı zırhlı bir araç geliştireceklerini ifade etti. Kirpi dışında taktik 8x8 araçların da Asya ve Afrika ülkelerine satışı için sağdan direksiyonlu üretime başlayacaklarını kaydeden Postoğlu, “Asya ve Afrika pazarında değişik ülkelere teklifler verdik. Sivil ticari araçlarımızı 72 ülkeye ihraç ediyoruz. Bu ülkelerde servis ve satış sonrası hizmetler gibi altyapımız mevcut. Bu ülkelere savunma araçlarını da gönderebiliriz” diye konuştu.

Postoğlu, BMC bütçesinin yüzde 7'sinin Ar-Ge'ye ayrıldığını, yüzde 100 milli bir şirket olunması nedeniyle yerli katkı oranının en yüksek düzeyde gerçekleştirme yeteneğine sahip bulunduklarını kaydetti. Hükümetin savunma sanayisinde en yüksek yerli katkı oranını sağlama yönünde hedef koyduğunu anlatan Postoğlu, bu hedefin yakalanması için Türk Silahlı Kuvvetleri'yle daha sıkı işbirliği yapmak istediklerini ifade etti.

Dünyada tüm orduların ambargolara karşı milli savunma şirketleriyle çalıştığını, Türkiye'de de TSK'nın her tür kara aracı ihtiyacına yanıt verebilecek kapasitede bir şirket olarak prototip geliştirme aşamasında TSK ile ortak hareket etmek istediklerini dile getiren Postoğlu, “TSK taleplerini bildirmeli, dizaynlar yapılmalı ve beraberce prototipler üretilmelidir. İnşallah gelecekte bu doğrultuda bir çalışmaya geçeceğiz. Umutla bekliyoruz. İhale sistemi de böyle bir çalışmaya izin veriyor” dedi.

KLİMA DA VAR

Mayına karşı korumalı ve kurşun geçirmez olarak dizayn edilen Kirpi'nin 13 kişilik taşıma kapasitesi ve mayına karşı dayanıklılık seviyesi bakımından muadil araçlardan daha üstün olduğu belirtiliyor. Mayın saldırısına uğradıktan sonra kısa sürede onarılarak göreve devam etme yeteneğine sahip olan araçlarda lastik patlaması halinde güvenli mesafeye uzaklaşmayı sağlayan Run-Flat sistemi, değişik arazi şartlarında kullanım imkanı getiren merkezi lastik şişirme sistemi, kış şartları için ısıtma ve yaz şartları için soğutma sistemi bulunuyor.

Hızlı yangın söndürme sisteminin bulunduğu araçlarda bulunan koltuklarda mayın patlaması anında basıncı emen özel askı sistemi kullanılıyor.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim