• BIST 82.340
  • Altın 148,165
  • Dolar 3,7991
  • Euro 4,0618
  • İstanbul 9 °C
  • Ankara 4 °C

BMW’nin fren borularını Bantboru üretecek

BMW’nin fren borularını Bantboru üretecek
Bantboru’nun müşterileri arasında Mercedes, Renault, Ford, Fiat, Hyundai, Land Rover gibi dünya devleri bulunuyor.

Türkiye’de 1972 yılında kurulan ve çift katlı bakır kaynaklı hidrolik çelik boru üretimine sekiz yıllık bir Ar-Ge faaliyeti sonucu başlayan Bantboru, dünya otomotiv devlerinin kullandığı fren borularının üretimini gerçekleştiriyor. Türkiye’de otomotiv sanayisi için hidrolik fren borusu üretimi yapan tek firma olan Bantboru, bunu yanında 2007 yılında yaptığı yatırımla beyaz eşya sanayine kondenser borusu ve otomotiv sanayine de yakıt borusu üretiyor. Dünyada çift katlı bakır kaynaklı hidrolik boru ile kondenser üretiminde kullanılan tek katlı boru üretimi yapan dört firmadan biri olan Bantboru’nun müşterileri arasında Mercedes, Renault, Ford, Fiat, Hyundai, Land Rover gibi dünya devleri bulunuyor.

Gebze OSB’deki 16 bin metrekarelik kapalı alana sahip olan tesislerinde yıllık 60 milyon metre çift katlı fren borusu üretme kapasitesine sahip olduklarını aktaran Bantboru Genel Müdürü Utku Aksoy, Türkiye’deki otomotiv ana sanayinin fren borusu ihtiyacını tek başına karşıladıklarını belirtti. Aksoy, günümüzde yüzde 90 kapasiteyle çalıştıklarını söyledi. 210 kişilik kadrolarıyla faaliyetlerini bütün hızıyla sürdürdüklerini ifade eden Aksoy, cirolarının yüzde 40’ını Almanya, İtalya, İngiltere, İspanya ve Polonya’ya yaptıkları ihracattan elde ettiklerini dile getirdi. 2013 yılında BMW’nin fren borularını tedarik edeceklerini ifade eden Aksoy, proje doğrultusunda yıllık kapasitelerini artırmaya gideceklerini söyledi.

Bunun yanında önümüzdeki yıl yurtdışında özellikle Renault ile beraber Fransa, Fas ve Rusya’da çalışmaya başlayacaklarını belirten Aksoy, “Renault ve Nissan tarafından Fas’ta kurulacak olan otomotiv kentinde üretilecek araçlara fren borusu sevk etmek bizim açımızdan çok önemli bir proje olarak görülüyor. Bununla birlikte yine Renault’nun Rusya’daki yatırımlarında da fren boru tedarikçisi olarak yer almak bizim için bir kilometre taşı olarak ön plana çıkıyor. Sadece Renault’nun Rusya’da ortaklığı bulunan Avtovaz Togliatti Fabrikası’nın yıllık kapasitesinin 750 bin araç olduğu düşünüldüğünde bu pazarın önemi net bir şekilde anlaşılıyor” diye konuştu.

LABORATUVARI RENAULT VE FİAT’IN TEST İSTEKLERİNİ YERİNE GETİRİYOR

Üç yıl önce kurdukları Ar-Ge bölümünün çalışmaları sonucunda beş adet patent ve iki adet faydalı model aldıklarını belirten Utku Aksoy, Ar-Ge laboratuvarlarının dünya genelindeki Renault ve Fiat gibi otomotiv ana sanayinin tüm mühendislik test isteklerini yerine getirebilen bir kapasiteye sahip olduğunu söyledi. Ar-Ge çalışmaları doğrultusunda geçtiğimiz dönemde boru imalatında iyileştirmeler ile nihai ürününün kontrolü amacıyla yüksek teknolojik sistemler geliştirdiklerini dile getiren Aksoy, bu sayede sıfır hata oranı ile çalıştıklarını vurguladı. Aksoy, yakın gelecekte Ar-Ge merkezi unvanını almayı hedeflediklerinin altını çizdi. 2020 yılına kadarki projelerinin hazır olduğunu ve çalışmalarını bu doğrultuda sürdürdüklerini vurgulayan Utku Aksoy, “Uzun vadede ikinci tek katlı boru hattımızı devreye almayı planlıyoruz. Şu anda 70 milyon metre tek katlı kondenser boru hattına sahibiz. Türkiye’de günümüzde bu alanda 150 milyon metre için bir pazar var. Bu yatırımla iç pazarın en büyük oyuncusu olmayı ve ihracat haritamızı büyütmeyi hedefliyoruz” diye konuştu.

YURTDIŞINDA UYDU FABRİKALAR KURMAYI PLANLIYOR

2020 yılına kadarki projelerinin hazır olduğunu ve çalışmalarını bu doğrultuda sürdürdüklerini vurgulayan Utku Aksoy, orta vadeli hedefleri doğrultusunda Türkiye haricinde Avrupa, Kuzey Afrika ve Rusya’da sadece bükme işlemlerinin yapılabileceği uydu fabrikalar kurmayı planladıklarını kaydetti. Aksoy, kurmayı planladıkları uydu fabrikalarla yurtdışı pazarlardan daha fazla pay almayı hedeflediklerini dile getirdi.

www.UlasimOnline.Com

Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim