• BIST 9693.46
  • Altın 2513.021
  • Dolar 32.5761
  • Euro 34.7834
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 22 °C

Boeing, ezeli rakibi Airbus'ı ikiye katladı

Boeing, ezeli rakibi Airbus'ı ikiye katladı
Havacılık sektöründe dünyanın en değerli markası olan Boeing, ezeli rakibi Airbus'a tartışmalara neden olan ciddi bir fark attı.

Boeing, Airbus'ı ikiye katladı

Havacılık sektöründe dünyanın en değerli markası olan Boeing, ezeli rakibi Airbus'a tartışmalara neden olan ciddi bir fark attı.

Dünyanın önde gelen marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance tarafından belli kriterlere göre hazırlanan "Dünyanın En Değerli 500Markası" sıralamasında 70.6 milyar dolarlık marka değeriyle Apple zirveye yerleşirken havacılık sektöründen de 16 şirket listeye girdi.

Sektörün en başarılısı olarak 97'nci sırada Boeing yer aldı. Geçen sene 100'üncü olan şirket, 9milyar 22milyon dolar marka değeriyle en büyük rakibi Airbus'ı ikiye katladı. Bu sene 2011'e göre 40 basamak birden yükselen Airbus ise 4.75milyar dolarlık markasıyla 213'üncü sırada yer buldu.

İki dev arasındaki farkı, Boeing ve Airbus'ın uçak siparişi, teslimat ve backlog (bekleyen sipariş) gibi detaylarla izah etmek doğru değil. İki markanın vitrindeki ürünlerinden ziyade toplamda temsil ettikleri faaliyet alanlarına bakmak gerekir. Ayrıca Boeing ürünlerini tek bayrak altında toplarken bazı yan faaliyetlerini de yine kendi çatısı altında sürdürüyor. Buna karşılık Airbus ise Avrupa Havacılık ve Savunma Sanayi'nin (EADS) şemsiyesi altında en önemli marka olarak anılıyor. Boeing'i üstün kılan detaysa uzay ve savunma...

Dünyanın en büyük ve en köklü havacılık firmalarından biri olan Boeing, WilliamE. Boeing tarafından 1916'da Seattle,Washington'da kuruldu. ABD'li üretici McDonnell Douglas'la 1997'de birleşen Boeing, Rockwell International, Hughes Space& Communications, Jeppesen ve North American Aviation gibi şirketleri de bünyesine aldı. Bugün 70 ülkede 170 binden fazla çalışanı bulunan firma, 22 binin üzerinde tedarikçiyle çalışıyor. Boeing, kendi deyimiyle askeri nakliye, tanker, savaş uçağı ve helikopterde dünyanın en büyük tasarımcısı ve üreticisi. Geçen yıl 7 bininci 737'yi ve bininci 767'yi hizmete sundu. Yeni motor seçenekli Airbus A320neo ailesine karşı güçlü bir cevap olarak çıkaracağını açıkladığı 737MAX ailesi, lansmanından birkaç ay sonra 150 sipariş aldı.

AVRUPA ABD'YE KARŞI

EADS çatısı altında faaliyet gösteren Fransa, Toulouse merkezli Airbus ise 1967'de Fransız, İngiliz ve Alman hükümetlerinin ortak kararıyla kuruldu. 55 bin kişiyle çalışan üreticinin ABD, Çin, Japonya ve Ortadoğu gibi dünyanın dört bir köşesinde yer alan ortaklıkları var. Airbus 30 ülkeden 1.500 tedarikçiyle çalışıyor ve dünyada verilen ticari uçak siparişlerinin neredeyse yarısını alıyor. Airbus geçtiğimiz yıl 1.419 adet net uçak siparişi alıp 534 uçak teslim ederek, unutulmaz bir sene geçirdi. A320neo da tüm zamanların en hızlı satan uçağı oldu.

2011'de 115 askeri uçak teslim eden Boeing'in savunma alanındaki bekleyen siparişi, 60milyar doları buldu. Savunma, uzay ve güvenlik ürünleri alanında oldukça geniş bir yelpazesi olan Boeing, 2011'de sadece savunmadan yaklaşık 32milyar dolar gelir elde etti. Airbus ise savunma sanayinde oldukça zayıf kaldı. Geçtiğimiz sene 29 askeri uçak teslimatı gerçekleştirebilen Airbus'ın 222 uçaklık backlog'u var. Savunma sanayi bölümü, 2011'de yaklaşık yüzde 7'lik bir gerilemeyle 5 sipariş alıp 2 milyar 504milyon Euro gelir elde etti.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim