• BIST 9716.77
  • Altın 2427.694
  • Dolar 32.5699
  • Euro 35.0032
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 22 °C

Boğazlar Meksika Körfezi'ne dönebilir

Boğazlar Meksika Körfezi'ne dönebilir
Genel Enerji Plc CEO’su Meksika Körfezi’nde yaşanan petrol faciası sırasında BP CEO’su iken yaşadıklarını örnek göstererek, “Gereken önlemler alınmazsa Boğazlar da Meksika’ya dönebilir’ uyarısında bulundu.

Genel Enerji Plc CEO’su Tony Hayward, Meksika Körfezi’nde yaşanan petrol faciası sırasında BP CEO’su iken yaşadıklarını örnek göstererek, “Gereken önlemler alınmazsa Boğazlar da Meksika’ya dönebilir’ uyarısında bulundu.

Meksika Körfezi faciası sırasında BP’nin CEO’su olan, bugün Genel Enerji Plc’nin CEO’luk görevini yürüten Tony Hayward, Meksika Körfezi’ndeki kazadan çıkarılması gereken büyük dersler bulunduğunu belirterek, “Buradan çıkarılacak ana ders, riskin anlaşılması ve acil durum planlamasının düzgün yapılması” dedi. “Meksika Körfezi’nde BP daha iyi şeyler yapabilirdi” diyen Hayward, Meksika Körfezi’nin, Boğazlar gibi riskli bir su yoluna örnek olması gerektiğini vurguladı. Genel Energy Plc’nin CEO’su ve BP Eski CEO’su Tony Hayward CEO’su iken deneyimlediği Meksika Körfezi felaketinden yola çıkarak, Marmara ve Karadeniz’de petrol kaynaklı riskleri ve alınması gereken önlemleri anlattı.

Felaket riski artıyor

Boğazlar’dan geçen tehlikeli madde içeren yük miktarının hızla arttığına dikkat çeken Hayward, “Bu artış olası felaketin riskini artırıyor” dedi. Hayward, şöyle konuştu: “Nisan 2010 yılında yaşanan Meksika Körfezi’ndeki felakette 11 kişinin yaşamını yitirdiğini asla unutmuyorum ve yaşamım boyunca da unutmayacağım. Bu kaza önlenebilir endüstriyel bir kazaydı. Deniz tabanında sızmaların önlenememesi de büyük çevresel etkilere yol açtı. Patlamayı önleyici mekanizmaların devreye girmesi halinde kaza yalnızca endüstriyel bir kaza olacak, sosyal ve çevresel bir kaza olmayacaktı. Ekipmanlar da başarısız oldu, sistem çöktü, insanların değerlendirmelerinde de hatalar yaşandı. Bu kazadan çıkarılması gereken büyük dersler bulunuyor. Risk yönetimi, riskin planlanması ve acil durum planlamasının yapılması çok önemli.”

Hayward, kazanın ardından risk planlarının gözden geçirildiğini ve yetersiz olduğunun görüldüğünü, deniz yüzeyinde bu kadar büyük kapsamlı çalışma başlatılan tek örnek olan bu kazadan 48 bin kişinin ve 10 bin geminin etkilendiğini, bu sayının Normandiya çıkarmasından daha fazla olduğunu belirtti.

Çıkarılacak dersler var

Meksika Körfezi’nde yaşanan olaydan çıkarılacak ana dersin, riskin anlaşılıp doğru yönetilmesi ve ileri derece teknik sistemlerle desteklenmesi olduğunu vurgulayan Hayward, şunları söyledi:

“Öncelikle risk minimize edilmeli. İstanbul’a kanal yapılmasını öneriyoruz. İstanbul kanalının inşa edilmesi ne kadar zor olur yetkililere sormak lazım. Ayrıca uygun gemi ve deniz taşımacılığının sağlanması gerekir. Meksika Körfezi’ndeki patlamada gördük ki geliştirilen kriz yöntemleri de etkisiz kalabiliyor; tatbikatlar da yapılması gerekiyor. Boğazlar ve denizcilikte uzman değilim ancak riski yönetmenin en iyi yolunun riski minimize etmekten geçtiğini biliyorum. Riskleri yok edemeyebiliriz ama yönetebiliriz.”

Deniz Haber Ajansı-Tarkan BİRİCİK

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim