Kuzey Kıbrıs pazarına Land Rover markasıyla giren, bu yıl da Jaguar’ı satışa sunan Borusan Oto, 2014 yılında 51 adetlik satışla premium segmentin lideri konumuna geldi. Bu yılki satış hedefi ise 20 adeti Jaguar olmak üzere 80 adet. Bu rakamlar her ne kadar çok küçük gibi görünse de, lüks segmentte yüzde 20’lik pazar yapı alarak liderliği yakalayan Borusan Oto için, Kıbrıs’ta araç satmak gelecek vad eden üstelik de kâr da beklenen bir operasyon .
Borusan Oto Genel Müdürü Uğur Sakarya, Jaguar’ın yeni XE ve XF’le birlikte son altı ayda yıl sonunda kadar Türkiye’de 500 adet satış hedefi olduğunu bu hedefin yüzde 60’ının en büyük bayii Borusan Oto tarafından yapılacağını bunun 20 adetinin Kıbrıs’ta satılmasının önemli olduğunu söyledi. Sakarya, önümüzdeki bir yıl içinde Kuzey Kıbrıs’ta 20 adedi XE olmak üzere toplam 30 Jaguar satışı hedeflediklerini belirterek, “KKTC pazarını ciddiye alıyor ve müşterilerimizi memnun etmek için buraya da yatırım yapıyoruz.Şeni modellerle satışımız daha da artacak” dedi.
Yıllık 3 bin sıfır otomobil
Yaklaşık 250 binlik bir nüfusa sahip olan KKTC’nin yıllık yeni otomobil satışı 3 bin adet. Bu rakam yaklaşık 10 yıldır aynı seviyede. Ada otomobil pazarındaki tek değişiklik Kofi Annan’un sunduğu, Türkler tarafından desteklenen, Rum tarafının ise sıcak bakmayıp reddettiği plan döneminde yaşanmış ve Türk tarafında pazara ikiye katlanarak 6 bin adetler seviyesine çıkmış. Nüfusu 1 milyon kişi olan Güney’in otomobil pazarının büyüklüğü ise yılda 9 bin adet.
Kütahya kadar araç satılıyor
Yeniden birleşmenin gündeme gelmesiyle pazarda bir hareketlilik gözlenmeye başlanmış. Aslında Türkiye’ye ile mukayese edildiğinde bir yılda Kütahya’da satıldığı kadar aracın satıldığı, Türkiye pazarının binde 4’ü kadar bir büyüklüğe sahip Kıbrıs, burada otomobil satanlar için yine de kârlı bir pazar. KKTC’de 5 yaşına kadar kullanılmış araçların ithalatına izin veriliyor. Pazarda yeni otomobil kadar kullanılmış olarak ithal edilen araç da satılıyor. Adanın en çok satılan markası Suzuki, KKTC’ye sadece kullanılmış olarak ithal ediliyor ve ülkede bir distribütörü de yok. Uğur Sakarya bu gibi kriterlerin yeni otomobil pazarının büyümesini önemli ölçüde engellediğine de dikkat çekiyor.