• BIST 90.182
  • Altın 147,216
  • Dolar 3,6478
  • Euro 3,9515
  • İstanbul 7 °C
  • Ankara -2 °C

BP ve Kamil Koç 10 numaraya savaş açtı

BP ve Kamil Koç 10 numaraya savaş açtı
BP Türkiye ve Kamil Koç, sektörel sorumluluk hedefiyle ağırlıklı olarak motorin yerine kullanılan “10 numara yağ” sorununun çözümüne katkı sağlamak amacıyla basınla bir araya geldi.

Son zamanlarda araçlarda kullanılan ve 10 numara yağ diye tabir edilen makine yağının otobüs ve kamyonlarda kullanımı konusunda yaşanan sıkıntıları dile getirmek ve bunu basın yoluyla kamuoyuna duyurmak amacıyla BP Türkiye ve Kamil Koç Turizm firmaları ortak bir basın toplantısı düzenledi. Toplantıya BP Türkiye Akaryakıt Genel Müdürü Richard Harding ve Kamil Koç Otobüsleri Genel Müdürü Kemal Erdoğan katıldı.

Kamil Koç Otobüsleri Genel Müdürü Kemal Erdoğan, Türkiye'nin daha az sanayi kuruluşu olmasına rağmen ABD'den daha fazla madeni yağ tükettiğini vurgulayarak, ''Kaçak mazotu tespit etmek mümkün. İstanbul Otogarı'na her gün TIR'larla yağ geliyor. Nasıl satılığı ve faturalandığına bakılabilir. Üretim noktalarında denetim yapılabilir. Herhangi bir aracın deposunda motorin dışında yakıt varsa çok ciddi yaptırım var. Ciddi bir denetleme çok caydırıcı olacaktır ve sorunu çözecektir. Göz yumulduğunu söyleyemem, ama ihmal var'' dedi. 

kema-erdogan.jpg

 “Haksız rekabetin önü alınmalı”

Kemal Erdoğan madeni yağlara ilişkin vergi düzenlemesinin çok doğru ve yapıcı bir adım olduğunu, fakat uygulama ve denetlemelerde eksikler gördüklerini söyledi. Kemal Erdoğan, “ PETDER verilerine göre 2010 yılı sonunda 249 madeni yağ üreticisi varken, 2011 Haziran ayında bu rakam 313’e yükseldi. Bu durum arz fazlası veren bir sektör için sıra dışı bir olaydır” şeklinde konuştu. Erdoğan, sektörde 10 numara yağdan kaynaklı olarak haksız bir rekabet ortamı oluştuğunun altını çizerek sözlerini şöyle sürdürdü: “Karayolu taşımacılığında faaliyet gösteren; insana, çevreye ve yasalara saygılı bireysel otobüs işletmeleri ve firmalar, yaşanan bu süreçte büyük kayıplara uğruyor. Bu rekabet sürecinde bireysel otobüsçü gözünden bakarsanız otobüsçümüzün her yıl rekabette 100 bin TL geriden başladığını görebilirsiniz. Yılda yaklaşık 350 bin kilometre yol kat eden, 400 bin TL yakıt harcaması olan ve bu sonuçla yıllık yaklaşık 235 bin TL dolaylı vergi ödeyen bireysel otobüs iletmecisi bu haksız rekabet nedeniyle büyük risk altında. Duruma firmalar açısından baktığımızda sorun çok daha büyük bir hale geliyor. Yılda yaklaşık 500 otobüs işleten Kamil Koç şirketi, her yıl rekabete 50 milyon TL geride başlıyor. Bu anlamda 10 numara yağ sektörümüzün en büyük problemlerinden biridir. Bu problem ortadan kalktığında, gerek ekonomik gerek sosyolojik ve gerekse ekolojik açıdan herkes kazançlı çıkacak. Karayolunda kullanılan yakıtın sadece yüzde 10’u madeni yağ olmasına rağmen içerdiği kükürt nedeniyle AB normlarına uygun olan 10 ppm yerine bu rakamın 500 katı kadar çevreye zarar veriyor. Başka bir deyişle yüzde 10 oranında kullanılan 10 numara yağ çevre kirliliğinin yüzde 98’inde sorumlu” şeklinde konuştu.

harding.jpg

“Kanun iyi oldu, denetleme yetersiz”

BP Türkiye Akaryakıt Genel Müdürü Richard Harding de burada yaptığı konuşmada Maliye Bakanlığı’nın yaptığı vergi düzenlemesini 10 numara yağ sorununun çözümü konusunda atılmış önemli bir adım olarak değerlendirdiklerini kaydetti. Harding, araçların kullandığı bu ürünün normalde makine yağı olduğunu ve inceltmede kullanılan solventlerle birlikte çevre insan sağlığı açısında son derece önemli zararlara yak açtığını söyledi. Harding, büyük uğraşlar sonucunda Türkiye’nin yasal olarak satılan motorini 10 ppm kükürt seviyesine indirerek önemli bir adım atmasına karşın, yılda 1 buçuk milyon ton 5000-7000 ppm kükürt salan kanundışı motorin kullanımının altını çizdi.

Harding, “ Yapılan bu vergi düzenlemesinin 10 numara yağ kullanımı sorunun çözümüne önemli katkı sağlayacağı açık bir şekilde ortadadır. Bu düzenlemeyi yapan kamu kumlarına teşekkür ederiz. Bu sorun akaryakıt ve madeni yağ sektöründeki çok ciddi bir haksız rekabet konusu olup, yılda en az 1 buçuk milyar TL düzeyinde vergi kaybına neden oluyor. Bu düzenlemenin sorunu çözebilmesi için beraberinde saha denetimlerinin de sıkı bir şekilde yapılmasında büyük yarar görmekteyiz. Maliye Bakanlığı tarafından yapılan açıklamalar doğrultusunda imalat sanayini korumak için uygulanmakta olan tecil terkin yönteminin daha sıkı bir şekilde denetlenmesi 10 numara yağ sorununun hızlı bir şekilde çözümlenmesine büyük katkı sağlayacaktır” şeklinde konuştu.

genel.20111017180738.jpg

Haber ve Fotoğraflar: Cengiz TEPEBAŞ

www.UlasimOnline.com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim