• BIST 9530.47
  • Altın 2473.951
  • Dolar 32.5199
  • Euro 34.7752
  • İstanbul 16 °C
  • Ankara 15 °C

Bu da Yunanlıların "Kanal İstanbul"u

Bu da Yunanlıların "Kanal İstanbul"u
Başbakan Erdoğan'ın en büyük hayalin olan projenin bir benzeri Yunanistan tarafından yaklaşık 120 yıl önce yapıldı.

Korint Kanalı adı verilen bu kanal, Korint Körfezi ile Saronik Körfezi´ni birbirine bağlıyor.Toplam 6.3 kilometre olan Korint Kanalı'nın yapımını 1881 yılında başlanmış 1893 yılında tamamlanmış.

Son derece basit yöntemlerle yapılmış olan kanal, gemilare 400 kilometrelik yol almaktan kurtardı. Gelecek hesaplanmadan ilkel şartlarla yapılan kanalda su derilği oldukça sığ kaldı.Bunun yanında 20 metre eninde olması büyük gemilerin geçişine izin vermedi.

Yunan hükümeti,yüksek maliyet nedeniyle burasını bir türlü genişletmedi.O yüzden belli gemiler rehber tekneler tarafından çekilerek geçebiliyor.

Korint Kanalı

Kanalı kazmak için Korint Kıstağı bölgesinin en ince yeri seçilmiştir. Yapımı 1881 ile 1893 yılları arasıdır. Uzunluğu yaklaşık 6,3 km´dir ve Korint Körfezi ile Saronik Körfezi´ni birbirine bağlar.

Ege denizinden Adriyatik denizine bağlantıyı kurmak için, kanalın bulunduğu en yüksek noktadan 84 metre kadar dibe, sert taşlıktan oluşan beldeyi kazma mecburiyeti vardı. Sadece bu gerekçe ile bugün ortalama 8 metre su derinliği elde edilebilinmiştir. Kanalın duvarları birbirine eşit uzaklıkta değildir.Yukarı duvarları 24 metre , aşağısı ise birbirine 21 metre uzaklıktadır. Kanal 1893´den bügüne kullanılmakta olup, Adriyatik ve Ege Denizi arasında seyredecek gemiler için yaklaşık 400 km tasarruf sağlamaktadır.

Kanalın özelliklerinden birisi de, iki girişte mevcut olan, motorgücü sayesinde suya batırılabilinen köprülerdir. Yapıldığı yıllarda, navigasyon teknolojisinin gelişmemiş olmasından, Mora Yarımadası´nın etrafından 400 km lik deniz yolu oldukça zor ve tehlikeli olması, bu kanalın ekonomik ve güvenlik boyutunu oldukça artırmıştır. Navigasyon teknolojisinin ilerlemesi ile bu kanal her geçen gün taşıdığı önemi yitirmektedir. Ayrıca şu alttaki noktalarda bu gelişmeye destek sağlamaktadır:

Kanalın genişliği bugün yalnızca küçük boyuttaki gemilere göredir.
Güçlü ve hızlı gemi motorları sayesinde kazanılan zaman, kanalı değersiz kılmaktadır.
114 yıllık bu kanalın büyük çapta bakım ve onarım işleri, finans sorunları nedeniyle gerekli biçimde gerçekleştirilemiyor.

Kanal kullanım ücretinin yüksek olmasına karşın, günde ortalama 30 gemi kanaldan geçer. Yılda ortalama 11.000 doğrudan geçit sağlanır. Güzel manzarası için seyahat acentaları büyük oranda turist gemileri ile bu kanalı kullanırlar.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim