• BIST 89.764
  • Altın 145,200
  • Dolar 3,6300
  • Euro 3,9131
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 16 °C

Bu proje ile "İpek yolu" demir yolu olacak

Bu proje ile "İpek yolu" demir yolu olacak
Demir ipek yolu ile yılda 6 buçuk milyon ton yük ve bir milyon yolcu taşınması hedefleniyor.
Türkiye için önemli projelerden biri de Bakü-Tiflis-Kars demiryolu projesi. Marmaray’la birlikte Avrupa’yı Asya’ya bağlayacak çalışma, Türkiye’nin Kafkaslara açılan yolu olacak. Demir ipek yolu olarak adlandırılan proje tamamlandığında, yük taşımacılığında Türkiye ciddi bir kazanç sağlayacak.
 
Avrupa’dan Çin’e demir yolu ile kesintisiz taşımacılık hedefleniyor. Bu amaçla 2008′de temeli atılan Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattında çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Türkiye’yi Kafkaslara ve oradan da Asya’ya bağlayacak projede kapsamında 105 kilometre yeni demiryolu yapılıyor. Proje kapsamında yapılan 105 kilometrelik yeni demiryolunun 73 kilometresi Türkiye’de yapılıyor ve bu proje hayata geçirildiğinde Bakü’ye kadar gidecek demir yolunun toplam uzunluğu 750 kilometreyi bulacak.
 
Projenin Türkiye ayağının yürütüldüğü yerler tamamen şantiyeye dönmüş durumda. Çift hat üzerine inşaa edilen demiryolu için dağlar kazıldı, devasa tüneller yapıldı. Konuyla ilgili Kars millet vekili Ahmet Arslan “Bakü-Tiflis-Kars demiryolu projesi sadece Kars için değil gerçekten Türkiye için, dünya için önemli bir proje. Zira Londra’dan Pekin’e kadar demiryolu hattını kesintisiz hale getirecek ve ipek yolunu tekrar demir ipek yolu olarak canlandıracak, Marmaray’la birlikte dünyanın en önemli projelerinden.” dedi.
 
Avrupa ile Orta Asya arasındaki yük taşımacılığının tamamen demir yoluna kaydırılması planlanıyor.
Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hattı ile Türkiye bu taşımacılıktan ciddi oranda kazanç elde edecek. Bakü-Tiflis-Kars demiryolunu önemli kılan diğer proje de Marmaray.
 
Marmaray projesiyle beraber büyük bir önem arz eden Bakü-Tiflis-Kars demiryolu projesi hayata geçirildiğinde Londra’dan Şangay’a kadar kesintisiz bir demiryolu ağı sağlanmış olacak. Ve böylece Türkiye yük taşımacılığında dünyada önemli bir noktaya gelmiş olacak. Demir ipek yolu ile yılda 6 buçuk milyon ton yük ve bir milyon yolcu taşınması hedefleniyor.
 
www.UlasımOnline.com
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim