• BIST 9801.96
  • Altın 2427.694
  • Dolar 32.5699
  • Euro 35.0032
  • İstanbul 23 °C
  • Ankara 25 °C

‘Çağrı’ cirosu 1.1 milyar dolara çıktı

‘Çağrı’ cirosu 1.1 milyar dolara çıktı
Türkiye Çağrı Merkezleri Derneği Başkanı Bahadır Pekkan, Türkiye’de dış kaynak hizmeti ve kurumiçi çağrı merkezlerinin pazar büyüklüğünün 2011’de 1.1 milyar dolara çıktığını belirterek, “Sektörde 55 bin kişi istihdam ediliyor. Kamunun da

‘Çağrı’ cirosu 1.1 milyar dolara çıktı, 95 bin kişiye daha iş şansı doğdu

Türkiye Çağrı Merkezleri Derneği Başkanı Bahadır Pekkan, Türkiye’de dış kaynak hizmeti ve kurumiçi çağrı merkezlerinin pazar büyüklüğünün 2011’de 1.1 milyar dolara çıktığını belirterek, “Sektörde 55 bin kişi istihdam ediliyor. Kamunun da bu alana önem vermesiyle istihdam 150 binlere çıkabilir” dedi.

TÜRKİYE’de 1.1 milyar dolarlık büyüklüğe erişmesi beklenen çağrı merkezi sektörü, 85 bin kişilik istihdam yaratacak. Türkiye Çağrı Merkezleri Derneği Başkanı Bahadır Pekkan, yaptıkları araştırmaya göre Türkiye’de dış kaynak hizmetiyle kullanılan çağrı merkezinde pazarın bu yıl 640 milyon dolara çıkacağını belirterek, bu ekonomik büyüklüğün kurum içi çağrı merkezlerinin eklenmesiyle 1.1 milyar dolara ulaşacağını söyledi. Sektörün 55 bin kişiye istihdam yarattığını vurgulayan Pekkan, “İstihdam rakamının kısa sürede 65 bine çıkmasını bekliyoruz. Kamu çağrı merkezleri büyümede kilit rol oynuyor. Kamunun da bu alana önem vermesiyle istihdam sayısı 150 binlere çıkabilir” dedi.

Anadolu’ya yeni yatırım

Pekkan, 2012’de Anadolu’da 20 binin üzerinde gencin bu sektörde çalışıyor olacağını kaydederek, IMI Conference’nın Kayra Araştırma’ya yaptığı ‘Türkiye Çağrı Merkezi Araştırması 2011’in sonuçları hakkında şu bilgileri verdi: “Çağrı merkezleri Anadolu’ya yayılıyor. Anadolu’ya yapılacak kısa vadeli yatırımlarla 3 bin 500 kişilik ek istihdam yaratılacak. 20’den fazla firma Anadolu’daki teşvik bölgelerine yeni çağrı merkezi yatırımları planlıyor. Sektörde çalışan 55 bin kişinin yüzde 72’lik kesimi İstanbul, Ankara ve İzmir’de istihdam ediliyor. Bu üç büyük il dışında istihdam edilen agent (müşteri temsilcisi) sayısı 15 bin 800. Anadolu’da yeni yatırımlarla ve mevcut yatırımlardaki istihdam artışlarıyla 2012’de agent sayısı 20 bine çıkacak. ”

Yüzde 35 büyüyecek

Sektörün dört beş yılda iki kat büyüdüğünü de dile getiren Pekkan, “Sektör bu yıl da ciddi oranda gelişti. İleriye dönük iyi hissediyoruz. 2010’da 472 milyon dolar olan çağrı merkezi dış kaynak servis sağlayıcı pazarı 2011’de 640 milyon dolar olacağı tahmin ediliyor. Geçen yıla göre yüzde 35’lik büyüme olacak” diye konuştu.

Kamu sektöründe vatandaş memnuniyetini artırıyor

TÜRKİYE Çağrı Merkezleri Derneği Başkan Yardımcısı Kubilay Güler de, kamuda çağrı merkezi elemanlarına müşteri temsilcisi yerine vatandaş temsilcisi denildiğini de belirterek, şöyle konuştu: “Kamuda uygulanma oranı az. Sağlık Bakanlığı, Vergi Dairesi, İSKİ, İGDAŞ gibi kurumlar uyguluyor. Belediyelerle beraber bu rakam az sayıda kalıyor. Kamuda çağrı merkezi uygulamasının artması hem vatandaş memnuniyeti getirecek hem de istihdamı daha da artıracak.”

Memlekete tersine göçe katkı yaptı

İSTANBUL Çağrı Merkezi Konferansı’nı 25-26 Ekim 2011 tarihinde Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda gerçekleşecektirecek olan  IMI Fuarcılık Genel Müdürü Meltem Karateke de, çağrı merkezi sektöründe faaliyet gösteren 91 firmanın 23 ilde yaptığı yatırımlarla tersine göçün başladığını kaydetti. Karatek, “50 binin üzerinde istihdam yaratan bir sektörden söz ediyoruz. Anadolu’daki gençleri ekonomiye dahil eden bu gelişmede en büyük itici güç, ekonomimizdeki istikrar ve devlet desteğidir” dedi.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim