• BIST 82.779
  • Altın 147,316
  • Dolar 3,7701
  • Euro 4,0274
  • İstanbul 7 °C
  • Ankara 2 °C

Cari açığa hurda oto çözümü

Cari açığa hurda oto çözümü
Trafikteki yaşlı araçların geri dönüşümü, Türkiye'nin cari açığına olumlu katkı sağlayacak. Çünkü hurdaya yılda 9 milyar dolar ödüyoruz. Eski otolar yoldan çekilirse yılda 1 milyar dolarlık tasarruf sağlanacak.

Cari açığa hurda oto çözümü

Trafikteki yaşlı araçların geri dönüşümü, Türkiye'nin cari açığına olumlu katkı sağlayacak. Çünkü hurdaya yılda 9 milyar dolar ödüyoruz. Eski otolar yoldan çekilirse yılda 1 milyar dolarlık tasarruf sağlanacak.

Hurda demir-çelik, Türkiye'nin dışa bağımlılıkta en yüksek orana sahip olduğu alanlardan biri. Türkiye, dünyanın 1 numaralı hurda demir-çelik ithalatçısı. Hurda demir-çelik ithalatına yılda ödenen para yaklaşık 9 milyar dolar. Oysa Türkiye'nin hurda demir-çelik ithalatı faturasını azaltmanın kolay bir yolu var. Türkiye'de trafiğe kayıtlı araçların büyük bir kısmı 16 yaş üzeri. Yani ömrünü tamamlamış araçlar. Eğer, yaşlı araçlar teşvikle hurdaya çıkarılır ve geri dönüştürülürse ekonomiye büyük katkı sağlanır. Yeni bir hurda teşvikiyle, sadece çelik endüstrisine yaklaşık 100 bin ton hurda tedarik edileceği tahmin ediliyor. Toplamda beklenen hurda ise 2 milyon ton. Bunun yıllık getirisi ise 1 milyar doları buluyor. Bu sayede enerjiden sonra en fazla dövizi hurda demire ödeyen Türkiye'nin cari açığı olumlu etkilenir.

GERİ DÖNÜŞÜM OLUR

Sadece demir çelik değil, bir otomobilde çok sayıda hammadde geri dönüştürülebiliyor. Demir çeliğin yanı sıra bakır, kurşun, alüminyum, plastik, kauçuk, cam ve elektronik aksamlar gibi maddeler ekonomiye tekrar kazandırılabiliyor. Bu malzemelerin geri dönüşümü ve tekrar kullanılması, doğal kaynakların tükenmesini önlüyor.

AVRUPA HAMMADDE İHTİYACINI HURDA OTODAN KARŞILIYOR

Avrupa Birliği (AB), araçların geri dönüşümüyle hurdalara hayat veren projelere imza atıyor. AB'nin bu çalışmaları, otomobil üreticilerinin hurdadan yüzde 100 dönüşüm ile üretime geçmesini sağlayacak. Geri dönüşüm ile Avrupa otomotiv endüstrisinin en büyük sorunlarından olan hammadde ve ekolojik etkilerin minimuma indirilmesini amaçlıyor. Proje ile çevre ve hammadde sorunlarının kısmen aşılması bekleniyor.

BİR ARAÇTA 15 BİN PARÇA VAR

Ortalama bir araç 15 bin parçadan oluşuyor. Araçların yaklaşık 4'te 3'lük kısmı ise metal aksamlar. Ancak, metal aksamların dışında, cam, kauçuk, plastik ve elektronik aksam da ekonomiye kazandırılabiliyor. Yetkililer hurda araç dönüşüm oranının gazete kağıdı, konserve tenekeleri veya cam kavanozları dönüştürmeye göre yüzde 75 fazla olduğuna dikkat çekiyor.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim