• BIST 9524.59
  • Altın 2503.709
  • Dolar 32.5811
  • Euro 34.5666
  • İstanbul 12 °C
  • Ankara 12 °C

Cari açığa hurda oto çözümü

Cari açığa hurda oto çözümü
Trafikteki yaşlı araçların geri dönüşümü, Türkiye'nin cari açığına olumlu katkı sağlayacak. Çünkü hurdaya yılda 9 milyar dolar ödüyoruz. Eski otolar yoldan çekilirse yılda 1 milyar dolarlık tasarruf sağlanacak.

Cari açığa hurda oto çözümü

Trafikteki yaşlı araçların geri dönüşümü, Türkiye'nin cari açığına olumlu katkı sağlayacak. Çünkü hurdaya yılda 9 milyar dolar ödüyoruz. Eski otolar yoldan çekilirse yılda 1 milyar dolarlık tasarruf sağlanacak.

Hurda demir-çelik, Türkiye'nin dışa bağımlılıkta en yüksek orana sahip olduğu alanlardan biri. Türkiye, dünyanın 1 numaralı hurda demir-çelik ithalatçısı. Hurda demir-çelik ithalatına yılda ödenen para yaklaşık 9 milyar dolar. Oysa Türkiye'nin hurda demir-çelik ithalatı faturasını azaltmanın kolay bir yolu var. Türkiye'de trafiğe kayıtlı araçların büyük bir kısmı 16 yaş üzeri. Yani ömrünü tamamlamış araçlar. Eğer, yaşlı araçlar teşvikle hurdaya çıkarılır ve geri dönüştürülürse ekonomiye büyük katkı sağlanır. Yeni bir hurda teşvikiyle, sadece çelik endüstrisine yaklaşık 100 bin ton hurda tedarik edileceği tahmin ediliyor. Toplamda beklenen hurda ise 2 milyon ton. Bunun yıllık getirisi ise 1 milyar doları buluyor. Bu sayede enerjiden sonra en fazla dövizi hurda demire ödeyen Türkiye'nin cari açığı olumlu etkilenir.

GERİ DÖNÜŞÜM OLUR

Sadece demir çelik değil, bir otomobilde çok sayıda hammadde geri dönüştürülebiliyor. Demir çeliğin yanı sıra bakır, kurşun, alüminyum, plastik, kauçuk, cam ve elektronik aksamlar gibi maddeler ekonomiye tekrar kazandırılabiliyor. Bu malzemelerin geri dönüşümü ve tekrar kullanılması, doğal kaynakların tükenmesini önlüyor.

AVRUPA HAMMADDE İHTİYACINI HURDA OTODAN KARŞILIYOR

Avrupa Birliği (AB), araçların geri dönüşümüyle hurdalara hayat veren projelere imza atıyor. AB'nin bu çalışmaları, otomobil üreticilerinin hurdadan yüzde 100 dönüşüm ile üretime geçmesini sağlayacak. Geri dönüşüm ile Avrupa otomotiv endüstrisinin en büyük sorunlarından olan hammadde ve ekolojik etkilerin minimuma indirilmesini amaçlıyor. Proje ile çevre ve hammadde sorunlarının kısmen aşılması bekleniyor.

BİR ARAÇTA 15 BİN PARÇA VAR

Ortalama bir araç 15 bin parçadan oluşuyor. Araçların yaklaşık 4'te 3'lük kısmı ise metal aksamlar. Ancak, metal aksamların dışında, cam, kauçuk, plastik ve elektronik aksam da ekonomiye kazandırılabiliyor. Yetkililer hurda araç dönüşüm oranının gazete kağıdı, konserve tenekeleri veya cam kavanozları dönüştürmeye göre yüzde 75 fazla olduğuna dikkat çekiyor.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
Diğer Haberler
  • Benzine indirim geldi28 Nisan 2020 Salı 01:40
  • Akaryakıta zam yolda24 Nisan 2020 Cuma 08:53
  • Benzin ve motorine büyük indirim22 Nisan 2020 Çarşamba 09:11
  • Petrol piyasası çöktü21 Nisan 2020 Salı 01:53
  • Benzin fiyatlarına indirim geliyor21 Nisan 2020 Salı 01:16
  • E-Ticaret yüzde 200 arttı20 Nisan 2020 Pazartesi 10:02
  • Araçtan inmeden BP Taşıtmatik ile akaryakıt temini17 Nisan 2020 Cuma 20:14
  • Mazota indirim geldi.. Gece yarısı ikisi de zamlanacak17 Nisan 2020 Cuma 14:16
  • Sabiha Gökçen’in terminal yatırımı bir yıl ertelendi09 Nisan 2020 Perşembe 06:30
  • Motorine 15 kuruş zam08 Nisan 2020 Çarşamba 20:16
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim