• BIST 9113.63
  • Altın 2324.093
  • Dolar 32.3604
  • Euro 35.0127
  • İstanbul 21 °C
  • Ankara 21 °C

Ceynak Lojistik armatörlüğe soyunuyor

Ceynak Lojistik armatörlüğe soyunuyor
Geçtiğimiz yıl 125 milyon dolarlık yatırımla Samsun Limanı’nın işletme hakkını 36 yıl süreyle devralan Ceynak Lojistik, armatörlük şirketi için kolları sıvadı.

Ceynak Lojistik armatörlüğe soyunuyor

Geçtiğimiz yıl 125 milyon dolarlık yatırımla Samsun Limanı’nın işletme hakkını 36 yıl süreyle devralan Ceynak Lojistik, armatörlük şirketi için kolları sıvadı. Şirket yıl içerisinde konteyner ve bulk gemilerinden oluşan kendi filosunu kuracak.

1969’da Ceyhan’da bir nakliye şirketi olarak kurulan Ceynak, ilk olarak Adana ve Mersin’de şubeleşti. Daha sonra merkezini Mersin’e taşıyan şirket, 1989 yılında ise İstanbul’a gelerek şirket merkezini İstanbul’a taşıdı. 90’lı yıllardan sonra bir lojistik şirketine dönüşen Ceynak, 1996 yılından sonra ise kurumsal kimliğini kazandı. Şirket bugün 1300 çalışanı ile Türkiye’nin en önemli lojistik firmaları arasında yer alıyor. Özellikle tarım ürünlerinin lojistiğinde kendini geliştiren ve Türkiye’de 21 bölgede faaliyeti bulunan Ceynak, yaklaşık 20 yıldır aralıksız süren yatırımlar sonucunda toplam 750 bin tonluk depolama kapasitesine ulaştı.

Kapasiteyi 1 milyon tona çıkaracak

Hedeflerinin birkaç yıl içerisinde özmal depolama kapasitelerini 1 milyon tonun üzerine çıkarmak olduğunu belirten Cey Group Yönetim Kurulu Başkanı Ali Avcı, bu yatırımları yaparken müşteri ihtiyacı ve piyasadaki açığı göz önüne alarak yatırıma gittiklerini aktarıyor. Depo yatırımları haricinde de birçok yatırım yaptıklarını ifade eden Avcı, “Her şeyden önce çok iyi yetişmiş bir personel kadromuz var. Beraberinde kendimize ait bir araç parkımız var. 400’ün üzerinde özmal araç filomuz var. Son olarak büyük bir liman yatırımı yaptık. Bizim yapmaya çalıştığımız sadece bir limancılık faaliyeti değil tedarik zincirindeki lojistik faaliyetlerin tamamını her sürecini takip ederek vermek” açıklamasında bulunuyor.

Demiryolu yatırımı için kanunu bekliyor

Liman yatırımının ardından denizcilik sektörüne de girme zamanlarının geldiğini söyleyen Avcı şöyle devam ediyor: “Denizyolu ile ilgili bir birim oluşturduk. Yakın zamanda gemi alımlarımız başlayacak. Şuanda arayış içerisindeyiz. Şirketimizin armatörlük tarafı da başlayacak. Hem konteyner hem bulk gemilerinin bulunduğu bir filo oluşturacağız.” Bir sektöre girmeden önce o sektörden hizmet alarak deneyim kazandıklarını vurgulayan Avcı, “Biz yaptığımız her şeyi özümseyerek, benimseyerek yapmaya çalışıyoruz. Önce sektörle iç içe çalışıyoruz sonra o sektörde kendi şirketimizi kuruyoruz. Yoksa hiç bilmediğimiz bir sektöre girip onun sahibi olmuyoruz. Çünkü bilmediğiniz bir şeyi yönetemezsiniz. Bu nedenle doğru zamanda doğru yatırımı yapmak istiyoruz” şeklinde konuşuyor. Demiryolu terminali kuran ilk firma olduklarını hatırlatan Avcı, bir demiryolu şirketi de kurmayı planladıklarını ancak bunun için demiryolu kanununun çıkmasını beklediklerini anlatıyor. Avcı, “Demiryolundaki işletmenin TCDD’de olması nedeniyle vagon ve diğer yatırımları yapmadık. Eğer demiryolu işletilmesi özelleşirse biz bu konuda da yatırım yaparak adım atacağız” diyor.

Bir yılda kapasiteyi % 35 artırdı

Geçtiğimiz Nisan ayında Samsun Limanı’nı devralarak yaklaşık 30 milyon dolarlık bir yatırım öngören Cey Group, bir yıl içerisinde planlanan yatırımların üçte ikisini tamamladı. Bu süre içerisinde limanın kapasitesinin yüzde 35 artığına dikkat çeken Ali Avcı yapılan yatırımlarla ilgili şu bilgileri veriyor: “Limanın 400 bin m2 üzerinde bir arazisi var. Biz aldığımızda limanın elleçleme kapasitesi dibe vurmuştu. Özelleştirmenin ardından limanda el değmedik yer bırakmadık. Devam eden bir inşaat süreci var, 24 saat aralıksız devam diyor. Yine ekipman yatırımları yaparak 6 büyük vinç aldık. Limanı çok modern bir hale getirdik ve baştan yarattık. Limanın dokunmadık hiçbir yer bırakmadık. A’dan Z’ye yeniledik. Limanın 7 bin tonluk bir depolama kapasitesi vardı. Biz bunu 200 bin tona çıkardık 1 yılda. Girişleri, yolları ve trafiğini düzenledik. Yatırımlarımnızla hem oradaki işlem hacmini artırdık hem de ekonomiye önemli bir katkı sağladı. Limandaki hareketlilik ile şehirde canlandı.

Yeni müşterilerle büyüyor

Samsunport’ta her türlü limancılık faaliyetlerini sunduklarını belirten Avcı, yakın bir zamanda konteyner faaliyetlerinin de başlayacağı bilgisini veriyor. Ereğli Demir-Çelik’ e de hizmet vermeye başladıklarını anlatan, Avcı şöyle devam ediyor: “ Bizden önce Ereğli Demir-Çelik’in Sivas’tan çıkan hammaddesinin malları İskenderun’daki fabrikasından Ereğli’ye gidiyormuş. Bir şekilde kulak tersten tutuluyormuş. Biz gittik ve onlarla görüşme yaptık. Onların tüm isteklerini yerine getirerek Ocak ayında bu hizmete başladık. Bundan son derece mesutlar. Maliyeti de önemli ölçüde azaltmış oluyorlar. Onun çevresinde maden ve taş ocakları gibi başka firmalar da var. O firmalarla da görüşmelerimiz devam ediyor onları da Samsun’a getiriyoruz. Samsunport yatırımının kendileri için manevi değeri de olduğunu ifade eden Avcı, “Cey Group ve bünyesindeki diğer şirketler yüzde yüz yerli firmalar. Ve bu şirket tek başına çıktı bir liman aldı. Limanın bir Türk şirketinde olması sevindirici. Limanın Atatürk’ün Samsun’da ilk adım attığı yer olarak da ayrı bir önemi var” diye konuşuyor.

Aysel GENÇER-Perşembe Rotası

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim