ClassNK, Japonya’da tankerler üzerinde gerçekleştirilen ilk çift fazlı paslanmaz çelik (NSSC 2120) uygulamasını onaylıyor.
Lider klas kuruluşu ClassNK, gemi yapımında kullanılacak ilk çift fazlı (NSSC 2120) paslanmaz çelik uygulamasını onayladıklarını duyurdu. Japon gemi inşa firmaları Sasaki Shipbuilding ve Hakata Shipbuilding’in inşa ettikleri tankerlere, Japonya’nın en büyük paslanmaz çelik üreticisi Nippon Steel ve Sumikin Stainless Steel tarafından üretilen çift fazlı paslanmaz çelik (NSSC 2120) uygulandı. 2 yerli gemi, bir kimyasal tanker ve bir petrol tankeri 17 Ocak 2013 tarihinde denize indirildi.
Japonya’da inşası yapılan kimyasal tankerlerdeki kargo tankı, genel olarak SUS 304 östenitik paslanmaz çelikle üretiliyor. Fakat şimdilerde SUS 304 östenitik paslanmaz çeliğe alternatif olarak Japonya’da ilk defa, paslanmaz çelikte bulunan nikelin yaklaşık çeyreğini oluşturan nikel içeriğiyle, yeni onaylanmış östenitik-ferritik iki fazlı paslanmaz çelik NSSC2120, kimyasal tankerlere uygulanabilecek.
Deniz suyuna karşı çukurcuklanma korozyon direnci ve NSS2120’nin asit oluşumundan kaynaklı korozyon direnci, SUS304 östenitik paslanmaz çeliğe karşı korozyon direncine ya eşit ya da ondan daha fazladır. Sahip oldukları güç açısından karşılaştırıldıklarında, NK kurallarında belirtildiği üzere, NSSC2120, yüzde 0.2’lik gerinimle SUS304 östenik paslanmaz çelikten iki kat daha güçlüdür. Üstelik, karbondioksit, ark kaynağını koruduğunda ya da tozaltı kaynağı uygulandığında NSSC2120’in kaynaklanabilirliği, SUS304 östenitik paslanmaz çeliğin kaynaklanabilirliğiyle denk olur.
Yeni teknoloji trendleri için talepler daha çok arttıkça, 3.taraf belgelendirme kuruluşu ClassNK, verimi yüksek onay süreçleri ve paha biçilemez teknik destekleriyle teknolojinin gösterdiği gelişimi desteklemeye ve pratik uygulamalar konusunda proaktif yaklaşımlar göstermeye devam ediyor.
NSSC Japonya’nın en büyük paslanmaz çelik üreticisi Nippon Steel ve Sumikin Stainless Steel’in tescilli ticari markası.