ankara escort, ankara escort,
  • BIST 108.162
  • Altın 151,204
  • Dolar 3,6561
  • Euro 4,3295
  • İstanbul 22 °C
  • Ankara 21 °C

ClassNK, VLCC tankerlerini onaylıyor

ClassNK, VLCC tankerlerini onaylıyor
ClassNK, Japonya Gemi İnşa Araştırma Merkezi ile birlikte gemi inşaatı alanında çalışmalar yürüten Namura Holding’in geliştirdiği minimal balastlı çok büyük tonajlı ham petrol tankerlerini (VLCC) onayladıklarını duyurdu.

ClassNK, Minimal Balastlı Ham Petrol Tankerlerini Onaylıyor

Klas kuruluşu ClassNK, Japonya Gemi İnşaatı Araştırma Merkezi ile birlikte faaliyetlerini yürüterek gemi inşaatı alanında çalışmalar gerçekleştiren Namura Holding’in geliştirdiği minimal balastlı çok büyük tonajlı ham petrol tankerlerini(VLCC) onayladıklarını duyurdu.

Uluslararası Denizcilik Örgütü’nce hazırlanan Balast Suyu Yönetimi Sözleşmesi henüz yürürlüğe girmiş olmamasına rağmen, finansal ve teknik sorunlar göz önüne alınarak balast suyu yönetim sistemlerinin gemiye yerleştirilme hususu, armatörlerin gündemine getiriliyor. Deniz ve gemi güvenliği için taşınması gereken balast suyu miktarını büyük ölçüde azaltan devrim niteliğinde bu yeni tekne formlarının kullanımıyla birlikte Namura’nın geliştirdiği minimal balastlı yeni tanker filosu (MIBS), yaşanan sorunlara çözüm sunuyor. Minimal balastlı gemi modelleri, daha basit balast suyu yönetimi sistemlerinin kullanımını kolaylaştırarak ve yakıt tüketimini azaltarak normal düzeyde balast kullanım koşulları için gereken balast suyu ağırlığını, yaklaşık % 65’e kadar azaltıyor.

 Bu yeni gemi modelleri, Japonya Gemi Teknolojisi Araştırma Enstitüsü tarafından daha önceden geliştirilen NOBS (Deniz Suyu Harici Balastlı Gemi) yakıt tankerine dayanarak inşa ediliyor. Japonya’nın bu yerel projesini Japonya Arazi, Altyapı ve Ulaştırma Bakanlığı üstleniyor ve proje, Japonya Demiryolları İnşa, Ulaştırma ve Teknoloji Müdürlüğü, Nippon Kuruluşu tarafından desteklenerek Mitsubishi Ağır Sanayi, IHI Marine United (şimdiki adıyla Japan Marine United), Japonya Gemi İnşaatı Araştırma Merkezi ve ClassNK tarafından geliştiriliyor.

NOBS projesiyle balast suyuna ihtiyaç duymadan faaliyet gösteren yakıt tankerleri inşa edilebilirken gemi gövdesinin fazlasıyla geniş olması, geminin ticari uygulamalarını sınırlıyordu. Fakat minimal balastlı gemi modelleri, NOBS yakıt tankerlerinin sahip olduğu özellikleri bünyesinde bulundurmasının yanı sıra omurgasının düzlüğü ve standart ölçülere sahip genişliğiyle öne çıkıyor. Bu durum çok büyük tonajlı ham petrol tankerlerinin boyutlarında herhangi bir değişikliğe neden olmazken gerekli balast suyu miktarının önemli derecede azalmasını sağlıyor.

Konuyla ilgili konuşan ClassNK Genel Başkanı Ueda: “Balast suyuyönetim sistemleri, denizcilik sektörü için önemli bir sorun teşkil etmektedir. Bu sebeple ClassNK, pratik çözümler üretmek için devamlı bu konu üzerinde çalışmalar gerçekleştirmektedir. Balast suyutaşımacılığının yanı sıra balast suyu yönetim sistemlerinin güçlendirilmesi için 3 boyutlu tarayıcıların kullanılması da sunulan çözümlerden biri. Gemi inşa sektöründe faaliyet gösteren Namura Holding’in ürettiği minimal balastlı gemi modelleri de armatörler için başka pratik çözüm kaynağını oluşturmaktadır. Bu gemiler, sadece gemi dizaynında muazzam bir teknoloji atılımının varlığını kanıtlamakla kalmamakta, aynı zamanda armatörlerin balast suyu yönetim sistemleri için maliyet tasarrufu yapmalarında büyük rol oynamaktadır. Minimal balastlı gemiler, kuşkusuz teknoloji alanında elde edilen büyük bir başarı örneğidir.”

Bir varlık geliştirme programı olan AIP, tasarlanan yeniliklerin düşünceden pratiğe dönüştürülmesinde önemli bir adım teşkil ediyor.ClassNK, program aşamasında minimal balastlı gemi planlarını detaylı bir şekilde inceleyerek çıkan test sonuçlarını doğruladı. AIP, devrim niteliğinde tekne formunun, gemi dayanıklılığı ve güvenliği hususunda uluslararası gereksinimleri karşıladığını ve aynı durumun geleneksel tanker modelleri için de geçerli olduğunu onaylıyor.

Minimal balastlı çok büyük tonajlı tankerin temel özellikleri:

Lx Bx D xds= 324,00m x 60,00m x 21,50m

Net ağırlık: abt.300.300t

Normal düzeyde balast kullanım koşullarında balast suyu ağırlığı: abt.30.00t

vlcc.jpg

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim