• BIST 107.206
  • Altın 143,247
  • Dolar 3,5533
  • Euro 4,1312
  • İstanbul 27 °C
  • Ankara 27 °C

CNR Avrasya Boat Show Fuarı açıldı

CNR Avrasya Boat Show Fuarı açıldı
Avrasya Boat Show 5. Deniz Araçları, Ekipmanları ve Aksesuarları Fuarı İstanbul'da başladı. Bu yıl 5.'si düzenlenen fuarın katılımcı sayısı bakımında rekor kırıldı. Fuarın en büyük yerli teknesi Vanelli de tanıtıldı.

CNR Avrasya Boat Show Fuarı açıldı

Avrasya Boat Show 5. Deniz Araçları, Ekipmanları ve Aksesuarları Fuarı İstanbul'da başladı. Bu yıl 5.'si düzenlenen fuarın katılımcı sayısı bakımında rekor kırıldı. Fuarın en büyük yerli teknesi Vanelli de tanıtıldı.

Bu yıl 5.'si düzenlenen fuarın katılımcı sayısı bakımında rekor kırdığını belirten Erem, fuarın 7 salona yayıldığını dile getirdi. CNR Holding kuruluşu Pozitif Fuarcılık tarafından Ulaştırma Bakanlığı, Denizcilik Müsteşarlığı ve Deniz Endüstrisini ve Denizciliği Geliştirme Derneği (DENTUR) desteğiyle CNR Expo'da gerçekleştirilen fuar kapsamında düzenlenen basın toplantısında konuşan CNR Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ceyda Erem, fuarın Türkiye'de alanında en büyük, dünyada ise karada yapılan 2. en büyük tekne ve yat fuarı olduğunu söyledi.

Türkiye'nin özellikle büyük yatlar sınıfında üretimde dünyada İtalya ve Hollanda'dan sonra geldiğini belirten Erem, tekne kullanımının çok gelişmediğini, ancak son yıllarda artık teknenin de otomobil gibi bir ihtiyaç olduğunun anlaşıldığını ifade etti. Fuar alanının bu yıl metrekare olarak yüzde 25 büyüdüğünü, marka sayısının ise yüzde 40 arttığını bildiren Erem, fuarda 400'ün üzerinde tekne ve yatın sergilendiğini, 2 bin çeşit marka ve aksesuar bulunduğunu anlattı. Erem, fuarda Uzak Doğu üretimi tekne olmadığını, buna özen gösterdiklerini vurguladı.

Fuarı ziyaret eden yabancı sayısının arttığına işaret eden Erem, bu yıl 5 binin üzerinde yabancı ziyaretçi beklediklerini, organizasyonu toplamda ise 130 bin kişinin ziyaret etmesini öngördüklerini söyledi. Fuarı bu yıl Uluslararası Boat Show Organizatörleri Federasyonu (IFBSO) yetkilileri ve Uluslararası Denizcilik Endüstrisi Dernekleri Konseyi ICOMIA Yönetim Kurulu Başkanı Lorenzo Selva'nın da ziyaret edeceğini bildiren Erem, uluslararası fuar takvimlerine girebilmek istediklerini anlattı.

Erem, fuarda Antalya Serbest Bölge'den İstanbul'a getirilen Vanelli'nin yanı sıra Princess 78 ve Princess 62, Fairlane 65, Aquariva Gucci, İspanyol Astondoa, Azure 33, İtalyan Sessa 54 ve Sessa 68, Atlantis ve Solemar gibi markaların görülebileceğini sözlerine ekledi. DENTUR Yönetim Kurulu Başkanı Yavuz Sipahi ise fuarların katılımcı kaybı yaşadığı bir dönemde Boat Show'a ilginin sürdüğünü vurguladı. Yaklaşık 5-5,5 milyar avro büyüklüğündeki sektörde 15-20 metrelik teknelerin ihraç edildiğini, ancak ihraç pazarlarında sıkıntılar yaşandığını anlatan Sipahi, sektörün 2011-2012 yılına kadar siparişlerini garantilediğini, bundan sonraki dönemlere ilişkin olarak da çalışmalarının sürdüğünü söyledi.

Sipahi, Türkiye'nin tekne üretiminde önemli bir üs olması için gerekli düzenlemelerin yapılmasının önemine işaret etti. Toplantıda verilen bilgiye göre fuarın en pahalı teknesi 2,9 milyon sterlinlik fiyatıyla Princess 78 oldu. Bugün VIP ve basın açılışı yapılan fuar yarın ziyaretçilerini ağırlamaya başlayacak ve 20 Şubat 2011 tarihine kadar gezilebilecek. Bu arada fuarın açılışına katılacağı duyurulan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, programındaki değişiklik dolayısıyla fuarın açılışında bulunamadı.

FUARIN EN BÜYÜK YERLİ TEKNESİ VANELLİ

CNR Avrasya Boat Show'un en büyük yerli teknesi Vanelli, 2 milyon avro fiyatıyla alıcı beklerken, İstanbul Teknik Üniversitesi İstiklal Projelendirme ve Uygulama Topluluğu'nun hidrojen enerjisiyle çalışan tekne projesi Martı da fuarın ilgi çekici projeleri arasında bulunuyor. Bugün basına kapılarını açan Avrasya Boat Show alanında Absolute, Astondoa, Atlantis, Azimut, Azure, Bavaria, Benetau, Hanse, Jeaneau, Bayliner gibi önemli markaları ağırlarken, Antalya Serbest Bölgesi'nden İstanbul'a getirilen Vanelli, fuarın en büyük yerli teknesi özelliğiyle ilgi çekiyor.

Tekne hakkında bilgi veren Türkün Holding Yönetim Kurulu Başkanı Erol Türkün, 50 kişilik bir ekibin yaklaşık 1 yıl çalışarak yaptığı teknenin, 2 adet 540 beygir gücünde motoru bulunduğunu söyledi. Denizci bir tekne olarak tanımladığı Vanelli'nin geniş bir yaşam alanı sunduğunu anlatan Erol, teknede 4 adet kamara bulunduğunu, teknenin en büyük maliyetini motor kısmının oluşturduğunu ifade etti.

İTÜ'DEN HİDROJEN ENERJİSİ İLE ÇALIŞAN TEKNE PROJESİ...

Fuar katılımcıları arasında bulunan İTÜ de henüz proje aşamasındaki teknelerini sergiliyor. İstiklal Projelendirme ve Uygulama Topluluğu İşletme Komisyonu üyesi Mustafa Akbulut, topluluğun kendi içinde 3 adet projesi bulunduğunu, bunlardan birinin ''Martı'' adını verdikleri Türkiye'nin hidrojen enerjisi ile çalışan ilk tekne projesi olduğunu söyledi. Bunun yanı sıra ''Vesta'' adlı tekne projesinin de geri dönüştürülmüş malzemelerden ve atıklardan yapılmasının tasarlandığını anlatan Akbulut, bunların yanı sıra bir de hidrojen dolum istasyonu projeleri bulunduğunu kaydetti. İstiklal Projelendirme ve Uygulama Topluluğu Tanıtım Komisyonu üyesi Tufan Ektuna ise hidrojen enerjisi ile çalışacak ''Martı'' teknesinin nisan ayında denize indirilmesinin planlandığını, teknenin yapım çalışmalarının hem İTÜ'de hem de Tuzla'da bir tersanede sürdüğünü söyledi.

İNGİLİZ PRİNCESS VE İTALYAN GUCCİ DE İSTANBUL'DA...

İngiliz üretimi Princess yatlar da Avrasya Boat Show'da sergileniyor. 2,9 milyon sterlinlik fiyatıyla fuarın en pahalısı olan Princess 78MY ziyaretçilerin beğenisine sunuldu. Fuarda Gucci ve Riva dünyada sınırlı sayıda üretilecek olan ''Aquariva by Gucci'yi meraklılarına tanıtacak. Avrasya Boat Show, sektörün sorunlarının masaya yatırıldığı bir platform olmayı da amaçlıyor. 15 bin yat bağlama kapasitesine sahip sektörün en büyük eksikliği olarak bilinen marinalar, fuar kapsamında düzenlenecek konferanslarda tartışılacak.

Fuarın ziyaretçi gruplarını ithalatçılar, ihracatçılar, toptancılar, tekne üreticileri, tasarımcılar, mimarlar, distribütörler ve acenteler, yat kaptanları oluşturuyor. Fuarın ürün grupları arasında tekne aksesuarları ve tekne yapım malzemeleri, sürat ve gezi tekneleri, motor yat ve güç ekipmanları, marinalar ve donanımları, su sporları donanımları, deniz giysi ve aksesuarları, deniz kurtarma ve acil durum malzemeleri de yer alıyor.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim