• BIST 9693.46
  • Altın 2509.823
  • Dolar 32.5759
  • Euro 34.7692
  • İstanbul 14 °C
  • Ankara 21 °C

Çok amaçlı teknede ABD'ye rakip olduk

Çok amaçlı teknede ABD'ye rakip olduk
Ankara OSB'de kurulan bir firma, daha çok ABD, Kanada ve Avustralya'da üretilerek dünyaya bu ülkelerden pazarlanan pontoon teknelerinin üretimini gerçekleştirerek, pazara ortak oldu.

Ankara OSB'de kurulan bir firma, daha çok ABD, Kanada ve Avustralya'da üretilerek dünyaya bu ülkelerden pazarlanan pontoon teknelerinin üretimini gerçekleştirerek, pazara ortak oldu

Dolmuşçuluk, balıkçılık ve gezi amaçlı kullanılabilen, üzerine ekipman yüklendiğinde milli park ve göllerde tamir-bakım işleri, sınır güvenliği, sahil güvenliği gibi konularda da hizmet verebilen teknelerin yapımına devam eden firma, Afrika'dan da sipariş alarak ABD'ye rakip oldu.

IMTES Firması Genel Müdürü Harun Reşit Pamuk,  'pontoon' sınıfı teknelerin ABD'de çok uzun yıllardır kullanıldığını daha sonra da Avrupa'ya yayıldığını belirterek, Türkiye'de satılan tekneyi artık yüzde 100 yerli firma olarak Ankara'da ürettiklerini söyledi.

Pamuk, CarettaPontoon teknelerin katamaran gibi 2 ya da 3 alüminyum, içi hava dolu tüp üzerine yerleştirilen düz güverte üzerine inşaa edildiğini, güvertenin müşterinin istediği gibi doldurulabildiğini bildirdi.

Bu teknelerin, diğer teknelerden farkının güvenli olması olduğunu anlatan Pamuk, teknenin kıyı sularının yanı sıra gölet, baraj ve nehirler gibi içsularda da kullanılabildiğini ifade etti.

Geçtiğimiz yıl teknenin prototipini üretip testlerini tamamladıklarını anlatan Pamuk, "Eğlence ve iş amaçlı da kullanılabildiği için 'çok amaçlı tekneler' diyoruz biz bunlara. Tamamen alüminyumdan üretilmekte. Tatlı ve tuzlu suya dayanaklı alaşımdan yapılmakta" dedi.

Pamuk, geniş güvertenin müşterinin isteğine göre değiştirilebildiğini, dolmuşçuluk, balıkçılık ve gezi amaçlı kullanılabilen teknenin ayrıca üzerine ekipman yüklenerek milli park ve göllerde tamir ve bakım işleri, sınır güvenliği, sahil güvenliği gibi konularda da hizmet verebildiğini vurguladı.

"Kullanımı rahat, kolay, bakım istemeyen, güvenli, sallanmayan çevreci tekneler üretiyoruz" diyen Pamuk, bu tür teknelerin çevreye zarar vermediği gibi koruduğuna da dikkati çekti.

Pamuk, şöyle konuştu: "Teknenin önüne taktığımız aparatla su üzerindeki bütün pislikleri gezi ya da iş sırasında temizleyebiliyoruz. Motorlarımız kıçtan takmalı, 4 zamanlı motorlardır. Suya hiç bir zararı yoktur. Benzin istemiyorum alternatif yakıtlara bakacağım derseniz gazlı olabilir, gaz deposu hazır.

Dünyada ve Türkiye'de elektrikli  araçlar gündemdeyken 'neden elektirikli teknelerimiz olmasın' dedik, elektrikli motorla da denedik çalışıyor. Güneş panelleri ile de denedik, çadırların üzerini güneş paneli ile çevirdik elektrik enerjisi ile çalıştırdık bunları. Güneş paneli koymak istemiyorsanız kıyıdan şarj desteği de alabilirsiniz."

Bu teknelerin ağırlıklı olarak ABD, Kanada ve Avusturalya'da üretilip tüm dünyaya satıldığını anlatan Pamuk, ciddi bir ihracat potansiyeli olan bu ürünün ABD'ye göre çok ciddi bir fiyat avantajı olduğunu, ihracatın Türkiye'nin 2023 hedefine çok ciddi katkıda bulunabileceğini söyledi.

ABD'de bu tarz teknelerin aynı otomobil gibi ayda 150 dolar gibi taksitlerle satıldığı için yüzbinlerce kullanıcısı olduğunu vurgulayan Pamuk, Türkiye patenti kendilerine ait olan "V" burunlu tekneler ile ABD pazarında bile talep bulabileceklerini belirtti.

Pamuk, ortalama bir gezi teknesi 120 desibel gürültü üretirken CarettaPontoon'un ise 63 desibel ses çıkardığını, bu tarz teknelerin 30 yıl sonra bile eritilip dönüştürülebileceğini, fiber teknelerin dönüştürülemediğini ahşap teknelerin ise ancak yakılarak ortadan kaldırılabildiğini bildirdi.

Projesi biten yeni bir model ile teknenin su altında kalan kısmında açılacak camlarla deniz altının güzelliklerinin de izlenebileceğini ifade eden Harun Reşit Pamuk, ayrıca Afrika'dan sipariş alarak ABD'ye rakip olduklarını da sözlerine ekledi.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim