• BIST 9712.86
  • Altın 2427.694
  • Dolar 32.5699
  • Euro 35.0032
  • İstanbul 23 °C
  • Ankara 27 °C

"Çok riskli" B727 son uçuşunu yapıyor

"Çok riskli" B727 son uçuşunu yapıyor
Boeing’in unutulmaz uçağı B727, 25 yıllık sergi hayatının ardından son uçuşunu gerçekleştiriyor. İsteyenler son uçuştan hatıra bir parça da ücret karşılığında alabilecek.

Amerikalı uçak üreticisi Boeing’in satış rekorları kıran uçağı B727, son uçuşunu gerçekleştirmeye hazırlanıyor.

Amerika’nın Washington eyaletindeki Seattle kentinde bulunan dünyanın önde gelen havacılık müzesi “The Museum Of Flight”, B727’nin son uçuşunu yapacağını duyurdu.

United Airlines şirketinin 1991 yılında The Museum Of Flight’a bağışladığı N7001U kuyruk numaralı uçak, 25 yıllık sergi hayatını yapacağı son uçuşuyla noktalayacak. Alınan özel izinle Şubat ayının ilk haftasında yapılması planlanan B727’nin son uçuşunda sadece iki pilot ve bir mühendis yer alacak.

B727, The Museum Of Flight’ın bulunduğu King County Havalimanı’ndan kalkış yapacak ve yaklaşık 50 km uzağındaki, Paine Field Havalimanı’ndaki Boeing tesislerine iniş yapacak.

B727 VE TÜRK HAVA YOLLARI

İlk uçuşunu 9 Şubat 1963 yılında gerçekleştiren uçak, 1 Şubat 1964 tarihinde Eastern Air Lines filosunda uçmaya başladı. 1963-1984 yılları arasında üretilen B727, bin satış rakamını geçen ilk uçak olmuştu. İlk yıllarında uçağın ‘riskli’ olduğu da söylenmişti ancak, 1990’lara kadar, bin 832 teslimatla havacılık tarihinin en çok satılan ticari uçağı unvanını elinde bulunduruyordu. Bu rekor daha sonra B707 ve B727’den türetilen B737’lerle kırıldı. Boeing, sitesindeki B727 sayfasında uçak hakkında söylenen ‘riskli’ sözlerine “Bir zamanların ‘çok riskli’ B727’si ticari jet tarihinin en çok satış yapan uçaklarından birisi oldu” diyerek göndermede bulundu.

Türk Hava Yolları da dönemin gözde uçağı B727’yi filosunda bulundurmuştu. 1974 yılında 4 adet B727-200 tipi uçak, TC-JBF (Adana), TC-JBG (Ankara), TC-JBJ(Diyarbakır) ve TC-JBH (Antalya) tescillerini ile THY’de uçmaya başladı.

21 yıl sonra 1995 tarihinde 3 adet B727-200, kargo uçağına dönüştürüldü. 1996 yılına gelindiğinde ise 4 adet B727 de filodan çıkarıldı.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim