• BIST 9079.97
  • Altın 2323.892
  • Dolar 32.355
  • Euro 34.922
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 12 °C

Collezione’un hedefi daha çok ihracat

Collezione’un hedefi daha çok ihracat
Üç yıl önce “verimli mağazacılık” anlayışı ile yeniden yapılanan Collezione, uluslararası pazarda daha fazla yer almak için kolları sıvadı.

Collezione’un hedefi daha çok ihracat

Üç yıl önce “verimli mağazacılık” anlayışı ile yeniden yapılanan Collezione, uluslararası pazarda daha fazla yer almak için kolları sıvadı.

Yeni politikasını ihracat odaklı olarak belirleyen marka, bu yıl cirosunun yüzde 50′sini ihracattan kazanmayı hedefliyor. Başta Suudi Arabistan olmak üzere Irak, Bulgaristan, Arnavutluk, Bosna-Hersek, Libya dahil 16 ülkede 35 satış noktasında tüketici ile buluşan Collezione, önümüzdeki üç yıllık planlamasında Suudi Arabistan’daki büyümesini sürdürmenin yanı sıra Kazakistan, Dubai, Fas, Mısır ve ABD pazarına da girmeyi amaçlıyor.
 
Firma, 5 yıl sonra ihracattan 100 milyon Euro ciro elde etmeyi planlıyor. Hedef kitlesi ile ilgili piyasa araştırması yapan Collezione’nin artık hedef kitleleri ile temas edemediği lokasyonlarda yer almayacağını söyleyen Collezione Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Akyiğit, verimsiz olduklarını düşündükleri lokasyonlardan çekileceklerini belirtti.
 
“Yurtdışında Türkiye’nin avangart moda markası olmak istiyoruz.” diyen Akyiğit, “Türkiye modayı ithal eden bir konumda iken, bundan sonra Collezione ile dünya çapında modayı ihraç eden bir marka olacak. Çünkü Collezione, yurtiçinde ürettirip ihracat yoluyla moda ürünü dışarıya satan bir marka. Bu nedenle iç üretime, istihdama ve ülkeye katkı sağlayan konumda.” diye konuştu.
 
Yurtiçindeki 237 satış noktasının yanı sıra yurtdışında 16 ülkede 35 satış noktası bulunan Collezione’nin tedarik zincirini yurtiçinde kurgulamış olmasının diğer tüm Türk markaları için iyi bir model oluşturduğunun altını çizen Akyiğit, ürünlerine ulaşamayan müşteriler için e-ticareti sitelerinde faaliyete geçirdiklerini de hatırlattı.
 
Akyiğit, “Son iki yılın geneline baktığımızda ürünlerimizin yüzde 80′ini Türkiye’deki tedarikçilerimizden temin etmişiz. Bu oran 2012 yaz sezonunda ise yüzde 95′e ulaştı. Önümüzdeki yıllarda da tedarikimizin en az yüzde 80′ini Türkiye’den yapmaya devam edeceğiz. Ancak Türkiye’de muadili olmayan özellikli ürünler için ithalatı düşünebiliriz.” dedi.
 
Önümüzdeki ay Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan ile birlikte Muş’a gideceklerini de söyleyen Akyiğit, Doğu Anadolu’da yatırım yapmayı planladıklarını açıkladı. Sıfırdan kurulacak olan bir fabrikada örme ya da dokuma ile ilgili üretim yapmayı planladıklarını belirten Akyiğit, bu yatırımı bir ortakla gerçekleştirmeyi arzu ettiklerini de vurguladı.
 
Collezione pazarlamadan sorumlu Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Emre Akyiğit ise geçen yıla oranla bu yıl ihracatta yüzde 120 büyüdüklerini, önümüzdeki 2 yıl içerisinde cironun yüzde 50′sini, 5 yılın sonunda da toplam cironun yarısından fazlasını yurtdışı pazarlardan elde eder hale getirmeyi hedeflediklerini belirtti. Akyiğit, “Hedefimiz küresel bir Türk markası olmak. Özellikle Amerika’daki hazır giyim pazarının yaklaşık 11 milyar dolar seviyesinde olduğunu düşünürsek, Türk markaları için potansiyel pazar olduğunu söyleyebiliriz.” diye konuştu.
 
Türkiye’de de gençlik markası denince de ilk akla gelen markalardan birinin Collezione olduğunu anlatan Collezione Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ömer Akyiğit, koleksiyonlarında bu amaçla değişiklik yaptıklarını söyledi.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim