• BIST 9693.46
  • Altın 2508.306
  • Dolar 32.5811
  • Euro 34.833
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 24 °C

COMAC, Türkiye'yi pazarlama üssü seçti

COMAC, Türkiye'yi pazarlama üssü seçti
Çin'in havacılık şirketi Commercial Aircraft of China (COMAC), Türkiye'yi diğer ülkelere yayılmak için pazarlama üssü olarak seçti.

Çinli uçak markası, Türkiye'yi pazarlama üssü seçti

Çin'in havacılık şirketi Commercial Aircraft of China (COMAC), Türkiye'yi diğer ülkelere yayılmak için pazarlama üssü olarak seçti.

Geniş bir ekiple Türkiye'yi ziyaret eden COMAC yetkilileri, Chery'nin Türkiye distribütörlüğünü de yürüten Mermerler Şirketler Grubu ile distribütörlük anlaşması sağladı.

COMAC, yetkilileri ziyaret kapsamında Atlasjet ve THY yetkilileri ile irtibata geçerek, Türk havacılık sektörü hakkında bilgi aldı.

COMAC Başkan Yardımcısı Tian Min, yaptığı açıklamada, şu anda Türkiye ile Çin arasındaki ticaret hacminin 20 milyar doları bulduğunu, iki ülke arasındaki ilişkilerin her gün geliştiğini belirterek, ''Bu kapsamda biz de Türkiye'de ki iş hacmimizi önümüzdeki dönemde büyütmeyi hedefliyoruz'' dedi.

Bu ziyaretlerinin hem COMAC'ın hem de Çin hükümetinin Türkiye'deki uçak sektörünü daha iyi anlamasını sağladığını vurgulayan Tian Min, ''Dolayısıyla bu kapsamda daha gelişmeler bekleyebiliriz. Önümüzdeki dönemde eminiz ki bir çok fırsatı belirleyip bunun üzerinde çalışma imkanımız olacak. Bu yaptığımız işbirliğinin çok daha hızlanarak gideceğine inanıyoruz'' dedi.

-''TÜRKİYE'Yİ PAZARLAMA ÜSSÜ YAPMAYI HEDEFLİYORUZ''

COMAC Müşteri Hizmetleri Merkezi Başkan Yardımcısı David Lui de COMAC'ın 2008'de Çin'in ticari uçak ihtiyacını karşılamak için kurulduğunu, çoğunluk hissesi Çin devletine ait olan şirket 3 yaşında olmasına rağmen Çin'in uçak üretiminde 60 yıldan fazla tecrübesi bulunduğunu belirtti.

Şu anda iki tip uçak üzerinde çalıştıklarını söyleyen Lui, ilkinin ARJ-21 adlı 78 kişi kapasiteli bölgesel uçak, ikincisinin ise 150 kişilik C-919 tipi uçak olduğu bilgisini verdi.

ARJ-21'den yıllık 50, C-919 uçağından da 150 adet üretmeyi planladıklarını belirten Lui, ''2011 sonunda ARJ-21'in ilk teslimatları yapılacak. C-919 ise şu anda final dizayn aşamasında... 2014'te ilk uçuşu planlanıyor. C-919 tipi için 6 değişik müşteriden 100 uçaklık bir sipariş aldık. Bunun 4 tanesi Çin'deki havayolu şirketleri... Diğer iki şirket de finansal kiralama şirketi'' dedi.

Türkiye'yi bir pazarlama üssü olarak gördüklerini söyleyen Lui, ''Türkiye'ye bu ikinci gelişimizde anladık ki biz doğru karar vermişiz. Türkiye gelişen pazarın tam ortasında, bizim rahat iş yapabileceğimiz bir ülke. Mermerler Grubu vasıtası ile Atlasjet ve THY ile irtibata geçme fırsatı da yakaladık. Türkiye'deki hükümet politikaları sivil havacılığın gelişmesini istiyor'' diye konuştu.

David Lui, ''Türk ve Çin hükümetlerinin uzun dönemli güzel işbirliği var. COMAC'ın bunu daha da geliştireceğine eminim. Biz Türkiye'yi bu kadar üst düzeyde ve bu kadar geniş bir ekiple ziyaret ediyoruz. Bu ziyaretimiz, Türkiye'ye olan ilgimizin en büyük göstergesi. Çin'li Chery markasının Mermerler Grubu ile Türkiye'de gösterdiği satış başarısı ve Çin imajının gelişmesi, bizi de aynı şekilde cesaretlendiriyor'' diye konuştu.

-CHERY-

Türkiye'deki havacılık sektörünün gelişimi ile Çin'dekinin benzerlik taşıdığına dikkati çeken David Lui, Türkiye'nin hem ilişkileri hem de lokasyonu itibariyle çok stratejik bir noktada bulunduğunu ve bir çok ülke ile köprü vazifesi gördüğünü anlattı.

Lui, ''Şu anda Çin içinde 1.500 adet batı uçakları (Boeing, Airbus) dolaşıyor. Çin batı kaynaklı uçakların kullanıldığı en büyük pazar. Türkiye'de ise bu sayı 300 adet.Çin'de 10 yıl içinde 1.500 olan rakam 4 bine çıkacak. Türkiye'deki büyüme de Çin'deki büyüme oranları ile paralel olacak'' dedi.

Çin'in otomotivde 10 tane kendi markası ile üretim yaptığını, COMAC ile kendi uçak markasını ürettiğini söyleyen Lui, ''Şundan eminim ki sizin 100. yıl hedefiniz var, o zamana kadar hem kendi marka uçağınızı hem de kendi marka arabanızı üreteceksiniz'' diye konuştu.

Dünyadaki uçak endüstrisinde ana oyunculardan biri olmayı hedeflediklerini, pazardaki oyunun kurallarını yavaş yavaş değiştirmeyi de istediklerini dile getiren Lui, yapacakları uçakların hem kalite hem güvenlik açısından bütün beklentileri karşılayacağını kaydetti.

Mermerler Holding Yönetim Kurulu Başkanı Yüksel Mermer de ''Türkiye'nin kendi uçağını yapma imkanı inşallah olacak. COMAC tecrübeli ve büyük bir kuruluş. Umarım satış alanında başladığımız işbirliğimiz önümüzdeki dönemde daha büyür ve ihracat dahil diğer alanlara yayılır'' dedi.

Mermer, Chery'nin Türkiye'de üretimine ilişkin olarak da ''Bu konuda çalışmalarımız devam ediyor. Biz hazırız ama bürokratik engeller biraz işi uzatıyor. İnşallah onlar da ortadan kalkar ve sonrasında hızlanırız'' diye konuştu.

-ŞANGHAY ULUSLARARASI OTOMOBİL FUARI-

Mermerler Holding A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı Yüksel Mermer, nisan ayında Şanghay'da, Uluslararası Otomobil Fuarını takip eden takip eden gazetecilere açıklama yapmış ve holdingin, Çinli havacılık şirketi Commercial Aircraft of China (COMAC) ile İran, Irak ve Ortadoğu pazarlarına yönelik uçak ve helikopter satışı konusunda anlaştığını duyurmuştu.

Mermer, 100 ile 200 yolcu kapasiteli uçaklar ile helikopter üretimi gerçekleştiren COMAC'ın 100 milyar avroluk sermayeye sahip Çin'in devlet kuruluşu olduğunu dile getirmiş, işbirliği ile Türkiye'de üretilen bazı uçak parçalarının COMAC'a satışının da gerçekleştirilebileceğini, COMAC'la 3 yıldır görüşmelerin sürdüğünü anlatmıştı.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim