Continental’in durgun otomotiv piyasasına rağmen geçen yıl satışlarını yüzde 7 artırdığını söyleyen Continental Türkiye Genel Müdürü Ali Okan Tamer, firmanın Avrupa çapında 32.7 milyar euro’luk satış rakamına ulaştığını açıkladı. Tamer, Continental’in kış lastiği kategorisinde Avrupa çapında 20 milyonun üzerinde satış gerçekleştirdiğini belirterek, “Firmamızın, bir önceki yıl açıkladığı hedeflerini aşarak bu yıl bir rekora imza attığını söyleyebiliriz. Bu rekor yılın ardından Continental AG, 2013 yılı için satışlarını yüzde 5 oranında artırmayı hedefliyor. Küresel pazarda 2013 yılı ve sonrasında, uzun vadede, mevcut seviyeyi muhafaza ederken, etkinlik alanını da genişletmeyi hedefliyor” diye konuştu.
Geçen yıl, lastik sektöründe öne çıkan iki önemli gelişme yaşandığını bildiren Tamer, sözlerini şöyle sürdürdü: “Birincisi AB Lastik Etiketi uygulaması, ikincisi ise yolcu ve eşya taşıyan ticari araçların, 1 Aralık ve 1 Nisan tarihleri arasında kış lastiği uygulamasını zorunlu hale getiren Kış Lastiği Yönetmeliği. Kış Lastiği Yönetmeliği”nin oldukça geç bir tarihte yayınlanması bizleri, sektörde arzın talebi karşılayamaması sorunu ile karşı karşıya bıraktı. Yönetmeliğin çıkmama riskini ellerinden geldiğince taşımaya çalışan firmalar, kış lastiği üretimlerini, siparişlerini önceki yıllara göre ciddi oranda artırdılar. Ancak yönetmeliğin yayınlanması ile oluşan hızlı talep artışını karşılamak, her şeye rağmen çok da mümkün olmadı.” 2013 yılında tüm araçlarda kış lastiği kullanımının zorunlu hale geleceğinin halen netleşmediğine işaret eden Ali Okan Tamer, “Eğer bu konuyla ilgili yönetmelik de erken çıkmazsa, benzer arz talep dengesizliğini seneye de yaşayabiliriz” dedi.
Ar-Ge’ye 1.7 milyon euro’luk yatırım yaptı
Continental olarak, her yıl kendi teknolojilerini ve yeniliklerini daha da aşmaya çalıştıklarını söyleyen Tamer, “Örneğin, 2011 yılında öne çıkardığımız TS 830 desenimizin sağladığı kriterleri daha da geliştirerek 2012 yılında TS 850’yi yarattık ve tüketicilerimizle buluşturduk. Continental AG, 2012 yılında Ar-Ge harcamalarını da bir önceki yıla göre yüzde 10 oranında artırırken, 1.7 milyar euro’nun üzerinde yatırım yaptı. Yalnızca otomotiv grubundaki satışlardan elde edilen gelirlerin yaklaşık olarak yüzde 8’i Ar-Ge çalışmalarına ayrıldı” bilgisini verdi.
Kaynak: Dünya