• BIST 9071.88
  • İstanbul 18 °C
  • Ankara 15 °C

Corendon Havayolları'nda hedefler büyük

Corendon Grubu, 2012 için 620 bin turiste tatil imkanı sunmayı planlıyor. Grubun kurucu ortağı Yıldıray Karaer hedeflerini açıkladı...

Corendon Havayolları'nda hedef büyük

Yıldıray Karaer yaptığı açıklamada; "2005 yılında kendi yolcumuzu taşımak amacıyla havacılık sektörüne girdik. 2005 yılında bir uçakla başlayan havacılık faaliyetlerimiz bugün Türkiye'de Corendon Havayolları filosunda 8 uçak, Hollanda'da Corendon Dutch Havayolları'nın filosunda 2 uçak olmak üzere toplamda 10 uçaklık bir kapasiteye ulaştı. Şu anda 2 tane havayolu şirketimiz var, biri Türkiye bayraklı ve Türk Sivil Havacılığı'na bağlı; Corendon Havayolları. Diğeri de Hollanda Sivil Havacılığı'na bağlı olarak operasyon yapan Corendon Dutch Airlines; Türkiye dışındaki Mısır, Tunus, Fas, Yunanistan, Bulgaristan, Portekiz, Makedonya gibi hatlara Hollanda merkezli olarak uçuş yapabilme olanağı tanıyan havayolu şirketimiz. Havayolu şirketlerimizle Avrupa'dan Türkiye'ye yönelik Antalya, Bodrum, Dalaman ve İzmir gibi turistik destinasyonlara uçuyoruz. Bunun yanı sıra Hollanda, Almanya ve Belçika'da yaşayan Türk vatandaşlarını Konya, Kayseri, Ankara, Elazığ ve Sivas gibi Anadolu şehirlerine taşıyoruz" dedi.

"KIŞ AYLARINDA UÇAKLARIMIZI YURT DIŞINA KİRALIYORUZ"

Türkiye'de havayolu taşımacılığı yapan şirketlerin bir handikapı var. Türkiye'nin yaz turizmine bağlı kalması, kış turizminde fiyatların düşmesi veya yoğunluğun azalmasından dolayı kışın elimizdeki uçak kapasitesini çok iyi değerlendiremiyoruz ve ederine satamıyoruz. O yüzden biz mümkün olduğunca kış aylarında uçaklarımızı ekiplerimizle beraber yurt dışına kiralıyoruz. Şu anda bir uçağımız kış dönemi için Mısır'da kiralık uçuyor; bir uçağımız da Irak Havayolları adına uçuyor. Bu şekilde 2 uçağımızı kiralamak suretiyle değerlendiriyoruz. Türk pazarında tarifeli uçan şirketler var. Bizim iş modelimiz full charter veya tur operatörlerine uçak satma ve kış aylarında da uçak kiralama yöntemleri üzerine kurulu... Bu modelin dışına çıkmayı düşünmüyoruz. Çünkü bu girişim, bizim havayolu olarak riskimizi çok fazla artırır. Bu yüzden uçak sayımızı belli bir seviyede tutup kontrol edilebilir büyüklükte kalmayı ve bu modelle yolumuza bir müddet daha devam etmeyi planlıyoruz.

"2012 YILINDA GAMBİYA HATTINI AÇIYORUZ"

Bir taraftan rekabetçi ortamlarda mücadele ederken Corendon isminin bilinirliğini artırmaya çalışıyoruz. Gerek tur operatörlüğü hizmetlerimizde, gerek havayolu taşımacılık hizmetlerimizde hep tek bir markaya yatırım yaptık ve Corendon ismini öne çıkardık. Şu anda Hollanda ve Belçika'da yeni hatlar açmaya çalışıyoruz. 2012 senesinde Gambiya hattını açmaya çalışıyoruz. Türkiye turizmini çeşitlendirmek için; sanatçı grupları, briç ve tenis grupları, futbol grupları oluşturuyoruz. Ağırlığı kışın olmak üzere yılda 5-6 bin civarında golf turisti getiriyoruz. Avrupalı profesyonel bisikletçileri Türkiye'ye getirip kışın ülkemizde tur imkanları sunuyoruz. Sunduğumuz ürünlerle Türkiye turizminin gelişmesine katkıda bulunuyoruz.

"TÜRKİYE'Yİ 2011 SEVİYESİNDE TUTABİLMEK BÜYÜK BAŞARI"

Hollanda'ya ilk gittiğim 1994 yılında Türkiye'ye gelen turist sayısı 180 bin civarındaydı. Zaman içerisinde Corendon Tur Operatörlüğü'nün artan iş hacmine paralel olarak; bugün bu rakam 1.2 milyon seviyelerine kadar çıktı. Hollanda, 16 milyon nüfusu olan bir ülke olmasına karşın Avrupa'dan Türkiye'ye en fazla yolcu sağlanan üçüncü pazar konumunda. Yılın büyük bölümünü güneş ve ılıman iklimden mahrum geçiren Hollandalılar için tatil hayati önem taşıyor. 2011'de yaşanan Arap Baharı, Avrupa'daki ekonomik kriz insanlarda bazı endişeler yarattı. Bu faktörler ve bağlantılı sosyo-ekonomik sebeplerle Türkiye pazarında bir artış olacağını düşünmüyoruz. Hatta yalnızca Hollanda'da değil Almanya pazarında da bir artış olacağını düşünmüyoruz. Şu anda Hollanda'da tüm turizm pazarında 2.8 milyon insan seyahat ediyor. Geçen sene bu zamana göre yüzde 20 civarında bir düşüş olduğu ifade ediliyor. Bu da gösteriyor ki aslında bizim Türkiye'yi 2011 seviyesinde tutabilmemiz büyük bir başarı. Tüketici artık internet sitelerinden uçağını, otelini alabiliyor, birbirlerine kombine edip tatil paketini kendisi oluşturabiliyor. İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber tüketim ve eğilim bu yöne doğru gidecek gibi görünüyor. Pazarlarda bahsi geçen düşüş aslında buraya kayan bir eğilim olmasından kaynaklanıyor.

"BUTİK ÜRÜNLERE YÖNELMEK GEREKİYOR"

Biz kendi web sitelerimizden günlük otel fiyatları sunuyoruz. Örneğin; Türkiye'ye birkaç kez giden turist sayısı her geçen gün artmakta... Buraya gelen insanlar, gittikleri tatil bölgelerinde arkadaşlar ediniyor ve kendi yollarını rahatça bulabiliyorlar. Kendi sıkıntıları için tur operatörü veya seyahat acentelerine danışmalarına gerek kalmıyor. İnsanlar kendi tatillerini kendileri organize edebiliyorlar. Biz de kendi web sitelerimizde bu günlük otel konaklamalarını tüketicilere sunuyoruz. Bu alandaki varlığımızı geliştirmek istiyoruz ve bunun için alt yapıya yatırım yapıyoruz. Türkiye'de ürün kalitesi her geçen gün artıyor. Yeni yapılan oteller ve sunulan ürünler artık üst seviyede. Türkiye'de turizm açısından herkes daha iyiye doğru hareket halinde. Bana göre en önemli konu ürettiğiniz ürünleri iyi pazarlamak, yenilikleri ve ürünleri çok iyi sunabilmek gerekiyor. Türkiye turizminin gelişmesinde her şey dahil turizminin çok büyük faydası oldu ama artık bundan sonra turizm ürünlerini biraz daha çeşitlendirmek gerekiyor. İnsanların gittiği şehri ya da bölgeyi daha fazla yaşamasına olanak verecek imkanlar yaratmak lazım. Mas turizmden biraz çıkıp butik ürünleri de verebilmek gerekiyor."

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.