ankara escort, ankara escort,
  • BIST 108.489
  • Altın 151,185
  • Dolar 3,6704
  • Euro 4,3242
  • İstanbul 16 °C
  • Ankara 5 °C

Daha Akıllı Seyahat, Daha İyi Yaşam

Daha Akıllı Seyahat, Daha İyi Yaşam
Dünya genelinde toplu taşımacılığın en büyük organizasyonu olan Uluslararası Toplu Taşımacılar Birliği (UITP) dünyada başlattığı yeni proje ile toplu taşımacılığın pazar payının iki katına çıkartılmasını hedefliyor.

Daha Akıllı Seyahat, Daha İyi Yaşam

Dünya genelinde toplu taşımacılığın en büyük organizasyonu olan Uluslararası Toplu Taşımacılar Birliği (UITP) dünyada başlattığı yeni proje ile toplu taşımacılığın pazar payının iki katına çıkartılmasını hedefliyor.

Brüksel’deki UITP Genel Merkezinden açıklamada bulunan UITP Genel Sekreteri Hans Rat, “Günümüz, kentler ve yerel yönetimler için ekonomik kalkınma ve refah oluşturmanın bir sonraki aşamasına dönük yeni altyapı oluşturmada kaçırılmaması gereken fırsatlar dönemidir. Kentiçi ulaşım açısından bu durum, yeni karayolları inşa edip kentlerdeki sorunları arttıran özel araç kullanımını desteklemekten ziyade, toplu taşımacılığa öncelik veren projelerin daha çok desteklenmesi gereken bir zamandır.” dedi.

Bu noktadan hareketle dünya genelinde toplu taşımacılığın savunucusu durumundaki Uluslarararası Toplu Taşımacılar Birliği (UITP), 2025 yılına kadar toplu taşımacılığın dünya çapındaki pazar payının iki katına çıkarılmasına yönelik çeşitli girişimlere öncülük edecek ve bu hedefte gerçekleştirilecek tüm projelere aktif olarak destek olacak.

Türkiye Özel Olarak Tartışılacak

Uluslarararası Toplu Taşımacılar Birliği (UITP) Türkiye Ülke Müdürü Kaan Yıldızgöz ise toplu taşımacılığın topyekün bir biçimde kentsel verimliliğin artışına neden olarak ülke kalkınmışlık düzeylerinin yükselmesinde büyük rol oynadığını belirtti.

Kaan Yıldızgöz, 2 yılda bir düzenlenen UITP Dünya Kongresinin 2011 yılı Nisan ayında Dubai’de düzenlenceğini ve bu kongrede toplu taşımacılığın geliştirilmesinin dünyanın bir çok bölgesinden gelecek olan katılımcılar tarafından tartışılacağını söyledi. Ayrıca bu yıl kongrede bir ilk yaşanacak ve Türkiye’deki toplu taşımacılığın mevcut durumunun ve iyileştirilmesi için yapılması gerekenlerin konuşulacağı özel bir oturum da düzenlenecek. Kongre sırasında Türkiye’de toplu taşımacılığın arttırılmasına yönelik geliştirilen projelere UITP tarafından ödül verilecek.

Kentlerin Toplu Taşımacılığı Daha Fazla Teşvik Etmeleri İçin Nedenlerden Sadece Bazıları:

Toplu Taşımacılık Daha Emniyetlidir:


Özel araçla yapılan seyahatlerde kaza olasılığı, toplu taşımacılığın 10 katıdır. Dolayısıyla, toplu taşımacılık açık bir şekilde daha emniyetli bir taşımacılık türüdür. Toplu taşımacılığın kent içinde esaslı ve etkin bir biçimde kullanımı, kent içindeki ölümcül trafik kazalarının sayısını önemli ölçüde azaltacaktır.

Kentsel Alanların Daha Verimli Kullanımını Sağlar:

Bir yönde 50.000 kişinin;


Özel araç ile taşınması için 175 m genişliğinde karayolu, Otobüs ile taşınması için 35 m genişliğinde karayolu, Metro ile taşınması için 9 m genişliğinde raylı sistem kullanımı gerekmektedir.

Toplu taşımacılık, bisiklet kullanımı ve yaya ulaşımı oranının %55'i aşan kentlerde toplu ulaşımdan kaynaklanan CO2 miktarı, özel araç kullanım oranının %75'i aşan kentlere nazaran kişi başına yılda 2,4 ton daha azdır. (UITP 'Kentlerde Ulaşım Veritabanı', 2006)

Toplu Taşımacılık Ekonomiyi Güçlendirir:

Toplu taşımacılığın yaygın olduğu kentlerde, ulaşımın topluma maliyeti toplu taşımacılığın yaygın olmadığı şehirlere nazaran yarı yarıyadır. Tokyo ve Hong Kong gibi toplu taşımacılığın yaygın olduğu kentlerde ulaşımın maliyeti GSMH’nin %6’sı iken; Houston ve Sydney gibi toplu taşımacılığın daha az yaygın olduğu kentlerde bu oran %12’dir. Bu verimlilik oranı yılda kişi başına yaklaşık 2.000 Euro değerindedir.

Toplu taşımacılık yatırımları, karayolu veya otoban yapımı için ayrılan aynı miktardaki yatırıma nazaran %25 daha fazla istihdam sağlamaktadır.

Enerji Verimlidir:

Dünya çapında toplu taşımacılıkla ilgili enerji talebi 1950’lerden bu yana beş kat artmıştır. Avrupa Birliği’nde toplam enerji tüketiminin %30’u ve sera gazı salımlarının %19’u ulaşım kaynaklıdır.

Ortalama olarak toplu taşımacılıkla katedilen x km’de yolcu başına otomobile nazaran 3.4 kat daha az enerji tüketmektedir. Bu oran, yoğun saatlerde çok daha düşmektdir.

Toplu taşımacılık, yaya ulaşımı ve bisiklet kullanımı gibi taşımacılık türlerinin kullanılması ile kentlerdeki her vatandaş, yılda 500 ila 600 litre petrol tasarruf etmektedir. Bu da 15 adet dolu tankere tekabül etmektedir.

Obeziteyi önler:

Dünya nüfusunun 3’te 1’i obezite ve aşırı kilo problemi yaşamaktadır. Toplu taşımacılığın ve diğer sağlıklı ulaşım (yürüme, bisiklet) türlerinin kullanımı fiziksel aktivitiye arttırmanın önemli bir yoludur. Fiziksel aktivitelerdeki küçük artışlar bile insan sağlığında büyük iyileşmeler sağlayabilir.

Trafiğin neden olduğu gürültü Avrupa’da nüfusun 3’te 1’nin sağlığını etkilemektedir.Çeşitli teknik iyileştirmeler ve kentsel alan planmasının yanı sıra bu problemin azaltılmasındaki en önemli etkenlerden birisi toplu taşımacılığın yaygınlaştırılmasıdır.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim