• BIST 89.385
  • Altın 145,846
  • Dolar 3,6324
  • Euro 3,8967
  • İstanbul 22 °C
  • Ankara 19 °C

Daihatsu Türkiye'den gidiyor

Daihatsu Türkiye'den gidiyor
Daihatsu, aralarında Türkiye’nin de bulunduğu Avrupa pazarında 2013’ten itibaren yeni araç satmama kararı aldı.

Daihatsu Türkiye'den gidiyor

Toyota’nın kanatları altında bulunan Japon üretici Daihatsu, 31 Ocak 2013 tarihinden itibaren Avrupa ve Türkiye pazarında araç satışını durdurarak, çekilme kararı aldı.

Firma, bu karara gerekçe olarak satışların düşüklüğünü ve Japon Yeni’nin euro karşısındaki yüksekliğini gösterdi.

Daihatsu, geçen yıl Avrupa ve Türkiye’de toplam 19 bin 300 araç satmıştı.
Daihatsu Motor Co tarafından yapılan açıklamada, şirketin Avrupa pazarında yeni araç satışını sona erdireceği ve bundan böyle Japon pazarının yanı sıra Malezya ve Endonezya gibi üretim tesislerinin bulunduğu ülkelere yoğunlaşacağı kaydedildi.

Açıklamada buna gerekçe olarak yen kurunun euro karşısında yüksek seyrederek kârlılığı güçleştirmesi ve Avrupa’da uygulamaya giren yeni çevre normlarının aşırı maliyetler yüklemesi gösterildi.

Yüksek yen, uzun bir süredir Japon üreticilerin kabusu konumundaydı. Nitekim yüksek Japon Yeni, Japonya’da üretilen araçların fiyat açısından rekabet etmesini önlüyor ve kar etmeyi zorlaştırıyordu. Daihatsu’nun yüzde 51.3’üne sahip olan Toyota da, bu nedenle Japonya’da bazı modellerinin üretimine son vermeyi ve bu modelleri başka ülkelerde üretmeyi düşündüğünü açıklamıştı.

“Varlığımız sürecek”

Daihatsu’nun bu kararı, Avrupa ülkelerinin yanı sıra Türkiye’yi de etkiliyor. Nitekim markanın Türkiye distribütörlüğünü sürdüren ALJ Group’un Avrupa Koordinatörü Ali Haydar Bozkurt, Daihatsu’nun yeni araç satışlarını 2013’ten itibaren durduracaklarını söyledi.

Marka için bugüne kadar büyük yatırım yaptıklarını ve başarıyla yürüttüklerinhi hatırlatan Bozkurt, kararın Japon Yeni ve son Avrupa çevre normlarına uygun yeni araç geliştirme maliyetlerinin yüksekliği nedeniyle alındığını kaydetti. Başarılı ve sağlam araçlara sahip Daihatsu’nun bu kararının kendilerini de üzdüğünü belirten Bozkurt, bununla birlikte markanın tüm araçlarına söz konusu tarihten sonra da hizmet desteği vermeyi sürdüreceklerini söyledi.

Daihatsu Türkiye Genel Müdürü Burak Beşer de, Daihatsu’nun Türkiye’deki yeni araç satışları Ocak 2013 tarihinde sona erecek olmasına rağmen, tüm yetkili servis noktalarında satış sonrası hizmetler, garanti, servis ve yedek parça operasyonlarının bu karardan etkilenmeyeceğini belirtti.

Türkiye yollarında bugüne kadar satılmış yaklaşık 12 bin adet Daihatsu araç bulunduğu belirtiliyor. Avrupa normlarına uygun motor seçeneklerine sahip olmadığı için Türkiye’de de bir süredir sadece Terios modelinin satışı yapılmaktaydı. Bu modelin satışları, 2013 tarihine kadar sürecek.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Karsan ve Bozankaya’dan yerli elektrikli otobüs atağı27 Mart 2017 Pazartesi 12:32
  • Hyundai, SUV üretimi için kararı son çeyrekte verecek27 Mart 2017 Pazartesi 12:16
  • Yeni nesil Citroen C-Elysee Türkiye'de27 Mart 2017 Pazartesi 11:49
  • ABD'ye ihracatta Tofaş birinci25 Mart 2017 Cumartesi 17:05
  • Takside yeni sorun: Yuvarlama25 Mart 2017 Cumartesi 16:51
  • İkinci elde yeni dönem geliyor25 Mart 2017 Cumartesi 09:32
  • Türkiye, Avrupa'da 2 basamak geriledi24 Mart 2017 Cuma 16:51
  • Fiat 500 Riva Türkiye'de görücüye çıktı24 Mart 2017 Cuma 12:16
  • MotoGP'de sezon başlıyor24 Mart 2017 Cuma 12:01
  • Traktörde bu yıl da rekor bekleniyor23 Mart 2017 Perşembe 12:01
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Haber Scripti: CM Bilişim