Delphin, SDARI tasarımına sahip yeni gemisini Jiangsu Hantong’da teslim aldı.
Beklemeye heyecanın tek sebebi geminin yeni olması değil yeni geminin özel tasarımıydı, geleneksel gemilre nazaran yüzde on dört oranında daha az yakıt harcayan yeni kuru yük gemisinin tasarımını, inşa sürecini ve deneme seyirlerinin süpervizörlüğünü ve 57,000 DWT’luk yeni ve geliştirilmiş geminin kağıt üzerindeki beklentilerine sahip olduğunu Lloyd’s Register kayda geçirdi.
M/V Aquila olarak isimlendirilen gemi, yeni serip supramaz türü kuru yük gemilerinin ilki, daha az yakıt yakacak şekilde optimize edilen gemi Çin Yeni yılı tatillerinin hemen öncesinde teslim edildi. Geminin yakıt tasarrufu bir seri çok zorlu olmayan ancak etkili değişimle yapıldı, bu değişimler şu şekilde; ana motorun basıncının azaltılması, basıncı azaltılmış ana motor için optimize edilmiş özel bir pervane sistemi, ve boru hattının düzenlenmesi.
Balast draftında 14 knot hızla giderken geminin günlük yakıt tüketimi 29,4 ton olması gerekirken, değişimlerle 26 ton ve tasarım draftında 13,5 knot hızla giderken günlük yakı tüketimi 29.8 ton olması gerekirken, şimdi 26,30 ton. Motorun gücü yaklaşık 1,000 kW düşürülerek 8,500kW’a geriletildi.
Haber: Ahmet Özdüzgün - Deniz Haber Ajansı