• BIST 97.533
  • Altın 146,268
  • Dolar 3,5801
  • Euro 4,0019
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 11 °C

Demiryolları özelleşiyor

Demiryolları özelleşiyor
Lütfi Elvan, önümüzdeki yıl demiryolu sektörünün özelleştirileceğini açıkladı.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, İSO'nun "Türkiye'nin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Vizyonu'nun Ekonomimiz ile Sanayimizin Rekabet Gücü ve Geleceği Açısından Önemi" konulu Ekim ayı Meclis Toplantısı'nda konuştu. Elvan, demiryolu sektörünün önümüzdeki yıl özelleştirmeye açılacağını söyledi. Ulaşım ve erişim altyapısının olmadığı veya zayıf olduğu bir ülkede ekonomik kalkınmadan, gelişmeden ve sanayinin rekabet gücünden bahsedilemeyeceğini söyleyen Elvan, "Demiryollarını serbestleştirmek için çalışmalarımız devam ediyor. 2015 yılında demir yolu sektörümüzü de serbestleştireceğiz" dedi.

AĞIRLIK KARA YOLUNDA

Elvan, öncelikli olarak kara yolu ulaştırmasına ağırlık verdiklerini hatırlatarak, öncelikle sanayi için ağırlıklı kullanılan ulaşımın kara yolu olduğunu, bugün hala taşımacılığın yaklaşık yüzde 85'ten fazlasının kara yoluyla yapıldığını aktardı.

"DEMİRYOLLARININ YÜZDE 92'Sİ YENİLENDİ"

Elvan, Türkiye'de demir yolu sektörünün yıllarca unutulduğunu, gelişmiş ülkelerde demir yolu sektörünün özellikle taşımacılıkta yoğun kullanıldığını ve maliyetlerin kara yolu taşımacılığından çok daha düşük olduğunu anımsattı. Kısa, orta ve uzun vadede ulaşım ve haberleşme stratejilerini belirlerken sadece yolcu açısından olaylara bakmadıklarını anlatan Elvan, şunları kaydetti: "Yolcuya ilave olarak ulaşım ve demir yolu altyapımızın güçlendirilmesi, sanayicimizin gücünü artıracak dedik. Bugüne kadar hiç bir şekilde 40-50 yıldır bakımı yapılmamış, değiştirilmemiş eski demir yolu hatlarını yeniledik. Bugün itibarıyla mevcut demir yolu hatlarının yüzde 92'si yenilendi."

"HAVAYOLLARINI SERBESTLEŞTİRMESEYDİK, THY BUGÜNKÜ KONUMUNDA OLMAZDI"

Elvan, havayollarına bakıldığında ise o yıllarda thy'nin bugünkü konumunda olmadığını ancak havayollarında serbestleşmeye gitmelerinin hem thy'nin güçlenmesini sağladığını hem de çok sayıda yeni havayolu şirketinin doğmasına vesile olduğunu aktardı. Havayollarının serbestleştirilmemesi halinde thy'nin bugünkü konumda olamayacağının altını çizen Elvan, "THY'nin büyüme hızı yüzde 20. Diğer havayollarımızın büyüme hızı da yüzde 10'un üzerinde. Yolcu sayısına baktığınızda gelişmiş ülkelerde yolcu sayısındaki artış yüzde 0'lar seviyesindeyken, Türkiye'de yıllık artış yüzde 14'lere ulaştı" diye konuştu.

İSTANBUL'UN TRAFİK PROBLEMİNİ ÇÖZECEĞİZ

Günde yaklaşık 1,5 milyon kişinin Asya yakasından Avrupa yakasına veya Avrupa yakasından Asya yakasına geçtiğini hatırlatan Elvan, burada hem Boğaziçi Köprüsü, hem Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, hem de Marmaray'ın kapasitesinin ihtiyacı karşılayabilecek düzeyde olmadığını söyledi. Bakan Lütfi Elvan, trafiğin rahatlatılması için yapılacak projeleri de şu şekilde sıraladı: "Avrasya Tüneli'ni yapıyoruz. Lastik tekerlekli araçlarımızla Asya'dan Avrupa, Avrupa'dan Asya'ya geçişi mümkün olacak. Hızla ilerliyor. 1200'lü metrelere ulaştık. Ama bu da yeterli değil. Kuzey Marmara Otoyolu çalışmalarımız başladı. Bunun bir devamı. Sakarya'dan Kurtköy'e kadar olan kesimde mevcut otobana paralel bir otoyol projemiz var. Yine Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden Tekirdağ Kınalı'ya kadar uzanan, bu otoyolun devamı var. Çok kısa süre içinde bu iki otoyol projemizin ihalesine çıkacağız. Karayolu açısından bir nebze de olsa İstanbul trafiğini rahatlatmış olacağız.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim