• BIST 9141.48
  • Altın 2325.41
  • Dolar 32.3762
  • Euro 35.0131
  • İstanbul 20 °C
  • Ankara 21 °C

Demiryolu taşımalarına önem vermeliyiz

Demiryolu taşımalarına önem vermeliyiz
İzmir’de gerçekleştirilen “Ulaştırma Sektöründe Serbestleştirme, Rekabet Ve Rekabet Hukuku Sempozyumu” konulu sempozyumda demiryolu sektörü masaya yatırıldı.

İzmir’de gerçekleştirilen “Ulaştırma Sektöründe Serbestleştirme, Rekabet Ve Rekabet Hukuku Sempozyumu”nda demiryolu sektörü masaya yatırıldı.  Rekabet Kurumu Başkan Yardımcısı H. Erkan Yardımcı Demiryolları Oturumuna katılımcıları tanıtarak başladı ve ilk olarak sözü Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD) Yönetim Kurulu Başkanı Turgut Erkeskin’e verdi. Konuşmasına UTİKAD’ı tanıtarak başlayan Erkeskin, çalışmalarını Türkiye’deki lojistik sektörüne ilişkin gerçekleştirilen düzenlemelerle sürdürdüklerini belirtti. Sözlerine intermodal taşımacılıkta demiryollarının yerini açıklayarak devam eden Erkeskin, Türkiye’nin de yer aldığı yeni ulaştırma koridorlarından bahsetti.  Erkeskin demiryolu taşımacılığı potansiyelinin önündeki engellerin kaldırılması gerektiği ve yatırımların yapılması gerekliliğini dile getirdi. Demiryolu ağının sanayi merkezlerinin çıkış noktalarına kadar ulaşmasını sağlamanın en önemli hedeflerinden biri olduğunu söyleyen Erkeskin, bu sayede demiryolu taşımacılığının karayolu ile rekabetinin artacağını söyledi. Havayolu taşımacılığındaki serbestleşme çalışmalarının aynısını demiryolunda da görmek istediklerini belirten Erkeskin serbestleşme yasasının öngörülebilirlik çerçevesinde hazırlanması gerektiğini söyledi. Demiryollarında serbestleşme ve rekabet için altyapı yatırımlarının gerekliliğini vurgulayan Erkeskin, ülkemizde özel sektörün bu geçiş sürecinde desteklenmesi gerektiğini söyledi. Serbestleşme sürecinde özel sektörün beklentilerini özetleyen Erkeskin, kamu-özel sektör rekabet eşitliğinin sağlanmasının önemini belirtti ve ÖTV muafiyetinin  denizyolu ve havayolundaki  gibi demiryolu taşımacılığında da sağlanması gerekliliğini vurguladı.

ibrahimoz.jpg

Ardından söz alan Demiryolu Taşımacılığı Derneği Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Öz, sözlerine Demir Yolu Taşımacıları Derneği’nin kuruluş bilgileriyle başladı ve demiryolu taşımacılığıyla ilgili eğitim verdiklerini söyledi. Demiryolu, deniz ve karayolu taşımacılığı arasındaki kombine taşımacılığa değinen Öz, amaçlarının ülkemizde demiryolu taşımacılığını geliştirmek olduğunu belirtti. Öz, 2010’da yurtiçi yük taşıma miktarının 600 milyon tona ulaştığını söyleyerek TCDD Kanunu ve Demiryolu Kanun Tasarılarının en kısa sürede yasallaşmasının gerekli olduğunu ve bu sayede rekabet edilebilirliğin artacağını söyledi.

mustafakarasahin.jpg

Daha sonra söz alan T.C. Ulaştırma Bakanı Bakan Danışmanı Prof. Dr. Mustafa Karaşahin ülkemiz demiryolu ağında 1856 yılından itibaren değişimi özetledi. Tarihsel sürecin özetinin ardından mevcut yönetim yapısını özetleyen Karaşahin, sözlerine demiryollarına ayrılan ödeneklerde 2000 yılından 2011 yılına kadar yaşanan artışı grafiklerle açıkladı ve TCDD 2011 yılı yatırım projelerinde en büyük kalemin yüksek hızlı demiryolu ulaşımına ve demiryolu yenileme projelerine ayrıldığını söyledi. TCDD olarak neden hızlı tren yatırımlarına önem verdiklerini açıklayan Karaşahin, hızlı tren hatları dışında, eski hatlarda da yük taşımacılığı yapılacağını söyleyerek, yük taşımacılığının payını arttırmayı hedeflediklerini belirtti.

Demiryolları oturumunda söz alan Avrupa Komisyonu’ndan Oliver Stehmann,  demiryolu taşımacılığında serbestleşme ve rekabet konusunu açıkladı.  Serbestleşmede, uluslararası pazar projelerinin ve kara, hava ve demiryolu taşımacılığındaki inter-modal rekabetin çok önemli olduğunu vurguluyan Stehmann, uzun mesafeli taşımacılıkta demiryolunun çok önemli bir yere sahip olduğunu belirtti. Demiryolu sektöründe rekabeti engelleyen en önemli unsurların yasal ve teknik bariyerler olduğunu söyleyen Stehmann, konuşmasına demiryolu navlun pazarından verdiği bilgilerle devam etti. Demiryolu sektöründe rekabet politikalarına değinen Stehmann, Avrupa’dan örneklerle konuşmasına devam etti.

Ardından söz alan Canan Karamanoğlu, konuşmasında demiryolu reformlarına değindi. Demiryollarında serbestleşme sürecini dünyadaki uygulamalarla açıklayan Karamanoğlu, bu uygulamaların dikey ayrışma, özelleştirme ve deregülasyon olduğunu belirtti, Avrupa’da serbestleşme sürecini ise İngiltere ve Almanya örnekleri ile vurguladı. Türkiye’de ise altyapı ve demiryolu taşımacılığı hizmetlerinin TCDD ile kamu tekelinin altında olduğunu söyleyen Karamanoğlu, demiryolu reformu adına kanun taslaklarının hazırlandığını söyledi. Türkiye’nin de Almanya gibi serbestleşme sürecinde dikey erişim yöntemini benimsediğini belirten Karamanoğlu, bu yöntemle ilgili risk ve önerilere değindi.  

salondan.jpg

 Haber: İSTANBUL HABER AJANSI - Tarkan BİRİCİK

www.UlasimOnline.com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim