• BIST 89.764
  • Altın 145,514
  • Dolar 3,6255
  • Euro 3,9111
  • İstanbul 7 °C
  • Ankara -2 °C

Deniz kuşu Haliç'ten sefere başlayacak

Deniz kuşu Haliç'ten sefere başlayacak
Türkiye’nin ilk tarifeli deniz uçağı ilk uçuşunu 28 Haziran'da yapacak.

Deniz kuşu Haliç'ten havalanacak

Türkiye’nin ilk tarifeli deniz uçağı ilk uçuşunu 28 Haziran'da yapacak.

Seabird Havayolları, Türkiye’nin ilk tarifeli deniz uçağı seferlerine başlayacak. İlk uçuş 28 Haziran’da İstanbul-Alaçatı arasında yapılacak. 19 kişilik uçaklarla yapılacak tarifeli seferler büyük ilgi görüyor. 277 TL’den başlayan tek yön bilet fiyatları 577 TL’ye kadar çıkıyor.

TÜRKİYE’nin denizlerinden, göllerinden, nehirlerinden, havacılık anlamında istifade edecek bir yönetmelik kısa süre öncesine kadar yoktu. Bunun sıkıntısını sektör uzun süre çekmesine, bizlerin de konuyu gündeme getirmesine rağmen bir yasal düzenleme yapılmamıştı. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ve Sivil Havacılık Genel Müdürü Bilal Ekşi’nin desteği ve Seabird Havayolları Yönetim Kurulu Başkanı Kürşad Arusan’ın da girişimiyle, 2 Ekim 2011’de “Deniz Uçakları ile Hava Taşıma İşletmeciliği Yönetmeliği” yürürlüğe girerek, bu sorun giderildi. Böylece Türkiye’nin denizleri kullanacak ilk havacılık şirketi Seabird Havayolları’nın önü açılmış oldu. Bu gelişmeler sonrası da 28 Haziran’da İstanbul Haliç’teki iskeleden deniz uçağı Twin Otter’a binecek yolcular, Çeşme Alaçatı sahillerine kısa sürede inecek. Bu uçuş denizlerimizi havadan birbirine bağlayacak tarifeli ilk sefer olarak da tarihe geçecek. İlk etapta İstanbul’dan Bozcaada’ya, Alaçatı’dan Bodrum’a uçacak havayolu, İstanbul’dan Gökçeada ve Çanakkale’ye, Alaçatı’dan da Gökçeada, Marmaris, Antalya, Fethiye ve Göcek’e uçmayı planlıyor.

Seabird Havayolları Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Kürşad Arusan’ın hedefinde bir süre sonra denizleri aşıp kışın karlı dağlara, üç segmentte (kara, hava, deniz) kullanılan Twin Otter uçaklarıyla operasyon yapmak da var. Kayak merkezlerine de Haliç’ten uçma fikri ilginç değil mi? Hafta içi bir araya geldiğimizde, stresli geçen şirket kurma, uçakları Türk tesciline geçirme sıkıntılarını atmış, derin bir “of” çekmişti. Seabird Havayolu 2012 başında kuruldu. Yani Arusan’ın yaklaşık 2 yılı araştırma, uğraşı ve mücadeleyle geçti. Bu süreçte Kanadalı firmayla uçak teminleri, altyapı çalışmaları gibi detaylar organize edildi. İlk uçak da 29 Haziran 2010’da Sabiha Gökçen’e indi. Ancak Arusan Türkiye’de 4-5 kayıtlı küçük tek motorlu deniz uçağıolduğunu görünce, mevcut genelgeyle istediği gibi uçamayacağını, şirket kuramayacağını ve denizleri tarifeli olarak birbirine bağlayamayacağını fark etti. Böylece yaklaşık 1 yıl da mevzuat için çalışmak zorunda kaldı.

10 UÇAKLIK FİLOYA ULAŞACAK

Seabird operasyonlarına 2 uçakla başlayacak. İlk etapta operasyonel desteği ve uçak teminini dünyada 52 deniz uçağıyla en büyük filoya sahip Kenn Borek şirketi verdi. 2 uçak temininden sonra, imalatçı Viking Air’le 6 çift motorlu Twin Otter’ın yeni model 400 serisi için ön anlaşma imzaladı. Seabird’ün hedefi 300 serisindeki uçak sayısını 4’e çıkarmak, yeni jenerasyon 400’leri de Türkiye’ye tanıtarak 2015’te 10 uçaklık bir filoya ulaşmak. Samsun-Trabzon, Antalya-Kapadokya gibi noktaları 19 kişilik uçaklarla bağlayarak doğru bir bölgesel havayolu olmak.

TEK YÖN 227 TL'DEN BAŞLIYOR

Bilet satışlarında çok güzel tepki aldıklarını söyleyen Arusan, özellikle Bozcaada’ya çok talep olduğunu ifade ediyor. Alaçatı için tek gidiş bilet fiyatı vergiler dahil 227 TL’den başlıyor, 377 ve 577 TL’ye kadar çıkıyor. Arusan, uçakta koltuk sayısı az olduğu için en uygun biçimde bölmeye çalıştıklarını, Turkuaz, Mavi ve Beyaz olarak biletleri fiyatlandırdıklarını kaydediyor. En pahalı sınıf olan Turkuaz bilet iade edilebiliyor. Mavi bilet alanların ise yüzde 30 kesintiyle iade ve değiştirme hakkı var.

DENİZLERDE GECE UÇUŞU YOK

Deniz uçaklarıyla gece uçulamıyor, SHY-6 yönetmeliğinde buna izin verilmediği için görerek uçuş (VFR) yapılıyor. Twin Otter uçakları 19 yolcu kapasiteli, ancak denizdeki sistemlerle farklı bir ağırlık kazanıyor. Bu ağırlığın dengelenmesi, daha konforlu bir seyahat için 17 yolcuya konfigüre ediliyor. Seabird Genel Müdürü Arusan, İstanbul-Alaçatı hattında 14 yolcu kapasitesiyle uçacaklarını söylüyor. Uçuşun 1 saat 20 dakika süreceğini kaydeden Arusan, maksimum 3 bin metrede gerçekleştirilecek seyahatin inanılmaz görsellik sunacağını da belirtiyor.

EFES'E TURİST TAŞIMAK İSTİYOR

Kürşad Arusan’ın hayali, yenilenen Efes’teki antik limana turist taşımak. Böylece yerli ve yabancı turist günübirlik olarak hem İstanbul’un hem de Efes’in güzelliklerini görebilecek. Sabah Sultanahmet’i gezdikten sonra uçağa binip 1 saat 15 dakikada Efes’e ulaşabilecekler.

HAVADA UÇAK DENİZDE TEKNE

Deniz uçaklarını kullanan pilotların, iki lisansı olması gerekiyor. Çünkü havada uçak, denize indiğinde tekne muamelesi görüyor. Dolayısıyla pilot lisansı ve Deniz Yönetmeliği’ne göre de suya konduğunda tekne olduğunda bütün kaptan pilotların ve yardımcı pilotların amatör deniz kaptan lisansına sahip olması gerekiyor.

TWIN OTTER NASIL BİR UÇAK?

1968’den bu yana 845 adet üretilen Twin Otter’ların hâlâ 563’ü dünya çapında kayıtlı olarak uçuyor. DC-6 Twin Otter uçaklarının en büyük özelliği hazırlanmamış alanlara inebilmek için çok kısa mesafeye ihtiyaç duyması. Uçak 250-300 metreden havalanıp 25-30 metre su üzerinde durma kabiliyetine sahip.

BU UÇAKTA HOSTES BULUNMUYOR

19 kişilik uçakta kabin ekibi yok. Yardımcı pilotlar gerekli hallerde yolculara yardımcı oluyor. Havada ikram da yapılmıyor. Ama iniş-kalkış alanlarında çeşitli ikramlar olacak.

TEKNİK ÖZELLİKLERİ

UÇUŞ EKİBİ: 2 pilot
KAPASİTE: 19 yolcu
UZUNLUK: 15.77 cm
KANAT UZUNLUĞU: 19.8 m
YÜKSEKLİK: 5.9 m
UÇUŞ HIZI: 280 km/s
UÇUŞ YÜKSEKLİĞİ: 8.640 m
MOTOR: 2 Pratt & Whitney PT6A-27

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim