• BIST 9645.02
  • Altın 2430.366
  • Dolar 32.529
  • Euro 34.865
  • İstanbul 18 °C
  • Ankara 18 °C

'Deniz Kuşu'' martta havalanacak

'Deniz Kuşu'' martta havalanacak
Türkiye'nin ilk ve tek suya iniş ve sudan kalkış yapabilen ve denizden denize hava taşımacılığı yapacak 'Deniz Kuşu' Mart'ta havalanacak.

'Deniz Kuşu'' martta havalanacak

Türkiye'nin ilk ve tek suya iniş ve sudan kalkış yapabilen ve denizden denize hava taşımacılığı yapacak 'Deniz Kuşu' Mart'ta havalanacak.

Türk havacılık tarihinde bir ilki gerçekleştiren Türk girişimci Kürşad Arusan'ın hayal edip kurduğu ve önceki gün ruhsatını alan Seabird Havayolları, mart ayında 19 kişilik twin otter tipi deniz uçaklarıyla hizmet vermek üzere faaliyete başlayacak uçakların uçuş noktaları ilk olarak İstanbul-Alaçatı, Alaçatı-Bodrum, İstanbul-Bozcaada olacak.

Türkiye'yi denizden denize hava taşımacılığıyla tanıştırmaya hazırlanan Arusan, Türkiye'nin ilk ve tek suya iniş ve sudan kalkış yapabilen havayolu şirketi Seabird'ü bu ay sonunda uçurmayı planlıyor.

Türkçe anlamı deniz kuşu olan Seabird Havayolları uçuşa başladığında, bugüne kadar Türkiye'de çok sayıda kişi, yalnızca filmlerde gördüğü deniz uçağıyla seyahat etme imkanına kavuşacak.

Seabird Havayollarının denizden denize uçuşları gerçekleştireceği, 19 kişilik çift motorlu Twin Otter uçakları sadece suya iniş kalkış yapmakla kalmıyor, bir kaç saatlik bir çalışma sonucu floatları çıkarılarak yerine takılabilen tekerlekler sayesinde toprak zemine ya da kızakları sayesinde kara bile iniş yapabiliyor.

Seabird Havayolları Genel Müdürü Kürşad Arusan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 3 tarafı denizlerle çevrili Türkiye'de denizlerden yeterince faydalanılamadığını ve yakın mesafelerde havayolu ile seyahat konusunda sıkıntı yaşandığını görmesi üzerine böyle bir projeyi hayata geçirme fikrinin oluştuğunu anlattı.

2009 yılında Kanada'da deniz uçakları ile ilgili araştırma yapmaya başladığını ifade eden Arusan, ''Bu konuda 40 yıldır deniz uçağı işi yapan ve dünyanın en büyük filosuna sahip Kenn Borek şirketiyle görüştüm. Görüşmeden sonra bu işin olacağı aklıma yattı. İşi nasıl yapacağımı, finansal durumumu ayarladım'' dedi.

''Ruhsatımızı aldık''

Kenn Borek şirketi ile Twin Otter tipi uçaklarının kiralanması ve Türkiye'ye getirilmesi konusunda ön anlaşma imzalandıktan sonra 2010 yılında şirketini resmen kurduğunu anlatan Arusan, hem kar üzerine hem karaya hem de denize inebilen uçakların depozitosunun yatırıldığını söyledi. Kanadalı şirketten kiraladığı deniz uçağına, hayatını kaybeden kız arkadaşının adını verdiği belirten Arusan, ''Spirite of Ingrid: Ingrid'ın ruhu'' adını verdiği deniz uçağının 2010 yılı Haziran ayında Sahiba Gökçen Havalimanına indiğini söyledi.

Uçak geldikten sonra ciddi yatırımlar yaparak Çeşme bölesinde kalkış ve varış istasyonları olarak kullanılacak yerleri hazırladığını anlatan Arusan, ''Ruhsatımızı aldık. Artık uçmamız önündeki tüm engeller kalktı. Mart ayında, 19 kişilik twin otter tipi deniz uçaklarıyla hizmet vermek üzere faaliyete başlayacak uçakların uçuş noktaları ilk olarak İstanbul-Alaçatı, Alaçatı-Bodrum, İstanbul-Bozcaada olacak. Operasyonlarımızın başlaması ile uçacağımız diğer noktalar da İstanbul–Gökçeada, İstanbul–Çanakkale, Alaçatı–Gökçeada, Alaçatı–Marmaris, Alaçatı–Antalya, Alaçatı–Fethiye, Alaçatı–Göcek uçuş noktalarımız olacak. Özel charter uçuş hizmetimizle rotayı müşterilerimiz belirleyecek'' diye konuştu.

''Fiyatlarımız martta açıklanacak''

Seabird Airlines olarak, hem bölgesel hem deniz uçağı taşımacılığında, Kanada yapımı 19 kişilik uçaklarla bir ilki gerçekleştirmek üzere kalkışa hazırlandıklarını belirten Arusan, ''Amacımız üç tarafı denizlerle çevrili ülkemizde, İstanbul ile Ege ve Akdeniz'in birbirleri arasında hava ulaşımı yapılmayan önemli kıyı kentlerini, güvenli bir şekilde buluşturmaktır'' dedi.

Seabird Airlines kış sezonunda da bölgesel havacılık çatısı altında, Türkiye'nin farklı noktalarında hem karadan hem denizden uçuşlar yapmayı planladıklarını ifade eden Arusan, güven ve kaliteli hizmetle sunacakları bu hizmetin fiyatlarının mart ayında açıklanacağını söyledi.

Deniz uçakları projesinin sezonluk algılandığını ancak, bu projenin sezonluk olmadığını ifade eden Arusan, ''Kullanım alanımız çok geniş, kara ulaşımı da yapabiliriz. Antalya, Kapadokya, Denizli için çok ciddi talepler var. Herkes biraz deniz olayına kitlendi ama uçağa kızak takıp, karaya ve kar üzerine indirebiliyoruz. Kışın kar turizmi için kayak merkezlerine uçuş yapabiliriz. Kışın İstanbul-Bozcaada, önemli destinasyon olacak bizim için. İzmir'den uçamayacağımız yer yok. Görüş mesafesinde sorun olmadığı sürece, yaz-kış bu uçaklar kullanılabilir'' dedi.

Yurt dışından getirttiği kaptan pilotlara Türk ikinci pilotların eşlik edeceğini, uçakların bakımı için Sky Line ile yapılan anlaşma çerçevesinde Kenn Borek şirketi tarafından gerçekleştirileceğini bildiren Arusan, 19 kişilik deniz uçağında seyahat edecek yolculara, Türkiye'de ilk defa denizden kalkın denize inen uçaklara uçuş hizmeti verileceğini, İstanbul, Ege ve Akdeniz'in birbirleri arasında hava ulaşımı yapılmayan önemli kıyı kentlerine güvenli uçuşların yapılacağını, kalabalık havaalanlarına girmeden ve trafikte takılmadan zamandan tasarruf yapılacağını kaydetti.

Havada hava kurallarının, denizde ise deniz kurallarının geçerli olacağı deniz uçaklarının kaptan pilotlar tarafından kullanılacağını belirten Arusan, bu nedenle deniz uçaklarının hem kaptanlık hem de pilotluk belgesi olan kişiler tarafından kullanılacağını bildirdi. Arusan, 200 metrelik mesafelerden bile kalkış yapma kabiliyetine sahip uçaklar sayesinde Türkiye'de uçulamayacak yer kalmayacağını ifade etti.

''2014'de 6 deniz uçağı daha gelecek''

İki deniz uçağıyla bu işin başlatıldığını belirten Arusan, 2014 yılında ise 6 deniz uçağının daha Türkiye'de hizmet vermeye başlayacağını söyledi.

İzmir'in Çeşme ilçesine bağlı Alaçatı bölgesinde oluşturulacak merkez üs ile arazi görüşmelerinin son aşamada olduğunu kaydeden Arusan, hiçbir havayolunun uçuş yapmadığı yaklaşık 80 nokta belirlendiğini anlattı.

Deniz uçaklarının 200 metreden bile kalkış yapabildiğini bildiren Arusan, bu uçakların 5 saat havada kalabildiklerini söyledi. İlk aşamada günlük 6 uçuş yapmasını planladığı Arusan, deniz uçaklarıyla ilgili çalışmalarına başladıktan sonra taleplerin gelmeye başladığını kaydetti.

Özellikle Antalya-Kapadokya hattında geliş ve gidiş için yoğun talep geldiğini ifade eden Arusan, gelen taleplerin değerlendirildiğini söyledi.

Kanada'da deniz uçaklarının, hava sirkülasyonunun sağlanması amacıyla göllere indirildiğini bildiren Arusan, Türkiye'de ise göllerin açılması halinde göllere de inebileceklerini söyledi.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim