• BIST 9079.97
  • Altın 2302.652
  • Dolar 32.3066
  • Euro 35.0883
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 22 °C

Denizden 'uzun yol hız rekoru' denemesi

Denizden 'uzun yol hız rekoru' denemesi
Türk Makine Mühendisi Ali Canko, İtalya'nın Viareggio kenti ile İzmir arasındaki 1084 millik mesafeyi Zeynep adlı teknesiyle 22 saatte geçmeyi deneyecek.

Türk Makine Mühendisi Ali Canko, İtalya'nın Viareggio kenti ile İzmir arasındaki 1084 millik mesafeyi 22 saatte geçmeyi deneyecek. İtalya'da 32 yıldan bu yana yaşayan, ünlü otomobil ve motor fabrikalarına danışmanlık yapan Türk Makine Mühendisi Ali Canko, 1 yaşındaki kızı Zeynep'in adını verdiği 21 metrelik hız teknesiyle İtalya'nın kuzeyindeki Viareggio Kenti ile İzmir arasındaki 1084 millik mesafeyi 22 saatte geçerek dünya hız rekoru kırmayı deneyecek. Canko deneme sırasında sadece Sicilya'da yakıt ikmali için mola verecek. İnciraltı'ndaki Deniz Müzesi'nde bitecek rekor denemesinin ardından tekne Levent Marina'da kıyıyya yanaşacak.

HİÇ DENENMEMİŞ PARKUR

İtalya'da tekne ve motor yapımı konusunda edindiği deneyimleri Türkiye'ye taşımak isteyen, bu amaçla da Türkiye'deki bazı firmalarla işbirliği yapan Canko, sürekli olarak hızlı, hem yat hem sportif amaçla hem de askeri amaçla kullanılabilecek, uzun yol yapabilecek tekne talepleri üzerine işe koyuldu. İtalya'da bir süre sahil güvenlik tarafından kullanılan 21 metrelik tekneyi satın alan Canko, 7 aylık uğraştan sonra tekneyi tümüyle modifiye etti. Çalışma sonunda tekne toplam 6 bin beygir gücüne sahip, saatte 80 knot (deniz mili) hız yapabilir hale geldi. Benzerleri tarafından yaklaşık 70 saatte alınabilecek uzaklığı 22 saatte geçmeyi hedefleyen Canko, şöyle dedi:

"Tekne üzerinde yaklaşık 7 ay çalıştık. Baştan aşağı yenilendi. Bu hale geldikten sonra ne yaptığımızı görmemiz, kendimizi kanıtlamamız gerekiyordu, bunun için de en iyi yol bir dünya rekoru denemekti. Bu rekor denemesinin İtalya'da kalmasını istemedim. Ben de Türk olduğum ve ailem İzmir'de olduğu için rekor denemesini Viareggio ile İzmir arasında denemeye karar verdim. Venedik- Monte Carlo arasında çok denendi. Türkiye'ye gelen yok. Zaten bu fikir de benden çıktı. Rekor Türkiye'ye gelsin bütün dünya Türklerin de hızlı tekne yapabildiğini görsün istedim."

TALİHSİZ DENEME

Tekneye hazırlıklar nedeniyle 6 aydan bu yana görmediği 1 yaşındaki kızı Zeynep'in adını veren Ali Canko, 3 ekip arkadaşıyla birlikte 15 Şubat'ta İtalya'nın Viareggio Kenti'nden rekor yolculuğuna başladı. Hava şartları yüzünden ilk denemeyi yarıda kesmek zorunda kaldıklarını anlatan Canko, "Yola çıkmadan önce hava koşulları kötüydü, düzeleceğini düşünerek yola çıktık ancak tam tersi oldu. Dalga boyu zaman zaman 7-10 metreye çıktı, rüzgar ise saatte 100 kilometre hızla esmeye başladı. 13 saat gittikten sonra devam edemedik ve Sicilya'da ufak bir limana çektik tekneyi, federasyonu arayarak denemeyi bırakmak zorunda kaldığımızı söyledik, yakıt ikmali yaptıktan sonra çıktığımız limana geri döndük" diye konuştu.

İkinci denemenin 20-25 gün sonra olacağını, tarihin ise sponsorlar ve rekor denemesine onay veren üç federasyon tarafından kesinleştirileceğini belirten Canko, şöyle devam etti:

"4-7 kişilik ekip ile yeniden yola çıkacağız. Aslına bakarsanız ben ekipte bir kişinin dışında herkesin Türk olmasını istiyorum ama sanırım olmayacak. Viareggio'dan çıkıp Sicilya'da yakıt ikmali için yaklaşık bir saat mola verip 22 saatte İzmir'e gelmeyi planlıyoruz. Gelirken Viareggio Belediye Başkanı'nın, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı'na geleneksel Viareggio Festivali için davetiyesini getireceğiz. İlk seferki demememizde vermişti, ancak yarıda bırakınca onu da teknede bıraktık."

TEKNENİN ÖZELLİKLERİ

Ali Canko tarafından modifiye edilen 21 metre uzunluğunda 4 metre genişliğindeki 'Zeynep' adlı tekne saatte 80 knot hıza çıkabilen her biri 1500 beygirlik 4 motora sahip. Tekne tam hızda giderken saatte 700, normal hızla giderken ise saatte 500 litre yakıt tüketiyor. Teknenin karinesinin suüstüne çıkabilmesi için saatte 25 knot süratin altına düşmemesi gerekiyor. Yakıt, pilotlar, elektronik donanım ve seyir cihazları dışında başka birşeyin bulunmadığı teknede ekip rekor denemesi boyunca ayakta duruyor. Ekibin yiyecekleri küçük torbalar halinde camlara asılıyor.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim