ankara escort, ankara escort,
  • BIST 108.434
  • Altın 151,237
  • Dolar 3,6580
  • Euro 4,3278
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 4 °C

Densa'nın değeri 1 milyar doları aştı

Densa'nın değeri 1 milyar doları aştı
Bundan üç yıl önce bir gemiyle başladığı operasyonu kısa sürede 21 gemilik filoya taşıyan Densa Denizcilik, portföy değerinde 1 milyar dolar sınırını aştı.

 

Bundan üç yıl önce bir gemiyle başladığı operasyonu kısa sürede 21 gemilik filoya taşıyan Densa Denizcilik, portföy değerinde 1 milyar dolar sınırını aştı. Halka açılmayı da planlayan Densa’nın gönlünde New York borsası yatıyor
 
İşadamı Ömer Sabancı ile kız kardeşi Demet Sabancı Çetindoğan’ın yüzde 50’şer ortaklıkla 2008 krizi bitiminde gemicilik piyasasında fırsat görerek kurduğu denizcilik şirketi Densa, 2010 sonrasında attığı hızlı adımlarla filosunu 21 gemiye çıkardı. Son gemi alımıyla birlikte operasyonunun büyüklüğünü 1 milyar dolar seviyesine taşıdı.
 
Gemi yapımı konusunda Japonlarla kıyasıyla rekabet eden Güney Koreli Hyundai Heavy Industries (HHI) şirketinin en büyük tersanelerinden birinin yer aldığı Gunsan’daki gemi teslim törenine katılan Densa ailesi bu alanda büyümeye devam edeceklerinin sinyalini verdi.
 
23 için zor tutuyorlar!
 
Tören için Seul’e giden otobüste Türkiye’nin Seul Büyükelçisi Mustafa Naci Sarıbaş, Densa Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Sabancı ile eşi Arzu Sabancı, Densa Holding Başkan Yardımcısı Hacı Sabancı, Densa Denizcilik Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Demet Sabancı Çetindoğan, Densa Genel Müdürü Cemil Gücüyener ve Densa CFO’su Cüneyt İlçöl var.
 
Törene HHI firmasının tepe yöneticileri de katılırken, “Densa Alligator” adlı geminin finansmanını üstlenen Credit Suisse’in gemi finansmanı direktörü Regis Caze ile Hacı Sabancı’nın çocukluk arkadaşları Osman Geylan, Selahattin Aksoy ve Sinan Ekincioğlu da bulunuyor.
 
Ömer Sabancı ve Hacı Sabancı ile Gunsan yolunda sohbet imkanı buluyoruz. “İlk gemimizi 2010’da almıştık. 21 gemilik filomuzun değeri 1 milyar doları buldu. Toplam kapasitemiz de 1.7 milyon tona ulaştı” diyen Ömer Sabancı, Densa Denizcilik filosunun 23’üncü üyesini sipariş etmek üzere sabırsızlandığını anlatıyor. Ömer Sabancı, “Hacı ve Cemil Bey finansmanı çözmeden siparişi vermemizi doğru bulmuyor. ‘23 uğurlu sayım’ desem de onlar frenliyor” diyor.
 
Beyaz bayrak sorunu
 
Hacı Sabancı ise, “4 milyon tonluk toplam taşıma kapasitesiyle en büyük filo Genel Denizcilik’in (Mehmet Emin Karamehmet). Ya-Sa da (Yalçın Sabancı) 2.2 milyon tonla ikinci sırada” diye konuşuyor.
 
Hacı Sabancı, günü geldiğinde Densa Denizcilik’i halka açabileceklerinin altını çiziyor ve bu noktada önemli bir bilgiyi paylaşıyor:“Halka açılmayı Borsa İstanbul’da mı, yoksa New York’ta mı yaparız bilemiyorum. Borsa İstanbul’da halka açık armatörlük şirketi yok.”
 
Densa’nın gemilerinin tamamının Malta veya Marshall Adaları’na kayıtlı göründüğü hatırlatıldığında Hacı Sabancı, şu yanıtı veriyor: “Beyaz bayrak için Malta ve Marshall’a yöneldik. O bayrakları taşıyan gemiler neredeyse hiç aramaya tabi tutulmuyor. Zaman kaybı da olmuyor. Ancak, gemilerimiz Türk ticaret filosu sayılıyor. Her gemi için ayrı şirket kuruyoruz. O şirketler Densa Denizcilik’e bağlı bulunuyor.”
 
Densa Genel Müdürü Cemil Gücüyener de şu ayrıntıları veriyor:
“Türkiye’nin deniz ticaretinde kötü bir sicili vardı. Her ne kadar bu durum önemli ölçüde aşıldıysa da yine de dünyada o imajı tümüyle silmek mümkün olamıyor.”
 
‘Doğuş’ gibi gıda işine kapısı açık
 
Ömer Sabancı, kuzeni Demir Sabancı’yla da ortak iş yapıyor. Sabancı, son durumu şöyle anlatıyor: “Electroworld’de ortaktık. Oradan çıktık. Havacılık şirketi DÖYSA’da ortağız. Orada 2 olan iş jeti sayısını 1’e indirdik. bir de plastik enjektör işimiz var. Denizcilikte de kız kardeşim Demet’le ortağız. Yeni sektörlere bakıyoruz. Bazı teklifler de alıyoruz. Yeni işlere artık kendimiz gireceğiz. Ortaklık düşünmüyoruz.” Bu noktada Hacı Sabancı, “Enerji konusunda teklifler geliyor. Sabancı Holding’in Enerjisa’sı varken aynı alana girmeyi düşünmeyiz. Doğuş Grubu’nun girdiği gıda-restoran işi bize de cazip geliyor” diyor.
 
Holding yorumu
 
Sabancı Holding ve bağlı şirketlerindeki hisselerini satmayan Ömer Sabancı, bu konuda şunları anlatıyor: “Sabancı Holding ve Akbank’ta ben, annem ve kız kardeşim hissedarız. Hiç hisse satmadık, satmayı da düşünmüyoruz. Holding toplantılarına gitmiyoruz. ?Sabancı Holding de, Akbank da gayet iyi yönetiliyor. Hissedar olarak durumdan memnunuz.”
 
Yunus, Jaguar, Kartal, Timsah...
 
Densa grubundaki gemiler isimlerini Yunus, Jaguar, Kartal, Leopar, Katil Balina (ORCA) ve Köpekbalığı gibi hayvan isimlerinin İngilizce karşılıklarından alıyor. Hacı Sabancı, isim sıkıntısı çekmemek için hayvan adlarını kendisinin koymaya başladığını belirtiyor. Grubun son gemisinin ismi de bu kapsamda ‘Timsah’ (Alligator) olarak verildi.
 
Denizi yok, 1000 gemilik filosu var
 
Gemiye finansmanı sağlayan Credit Suisse’den Regis Caze, İsviçreli bankanın işlerinin çok küçük bir bölümünün bu alandan oluştuğunu öğreniyoruz. Bu küçük bölüm ise 1000 filoluk bir gemi finansmanına karşılık geliyor.
 
“Denizimiz yok ama 1000 gemilik dev filomuz var” diyen Caze, Densa ile üçüncü finansman anlaşmasına imza attıklarını hatırlatıyor. Caze, rekabet adına başta Alman bankaları olmak üzere başka bankalardan, gerçekçi olmayan finansmana imza atmadıkları için krizden korunduklarını anlatıyor.
 
1000 gemilik filonun yarısının Yunanistan’da olmasına karşılık krizde yara almamalarını da geçmişteki bu sağlam duruşa bağlıyor.
 
Gemi fiyatları iniyor, çıkıyor
 
Densa grubu, Uzakdoğu’da yaptırdığı gemileri kiralayarak denizcilik alanında iş yapıyor. Gemi fiyatlarından söz açılınca Ömer Sabancı, Densa Alligator’den örnek veriyor: “Bu tankerin olağan şartlarda normal fiyatı 74 milyon dolardı. Biz siparişi verdiğimiz sırada 55 milyon dolara düşmüştü. Ondan 6 ay sonra filomuzun 22’nci üyesi olacak birebir aynı tanker için de sipariş verdik. 31 Ocak 2015’te teslim alacağımız o tankerde fiyat 48 milyon dolara indi. Aynı tankeri bugün sipariş etekk, fiyat 52 milyon dolara çıkmış durumda.”
 
“Gemi alımlarınızda özsermaye-kredi oranı nasıl?” sorusuna Ömer Sabancı, “Avrupa bankalarından kaynak kullanırken yüzde 65 özkaynak, yüzde 35 kredi şeklinde işlem yürüyor. Çoğunlukla Türk bankalarından kaynak kullanıyoruz. Özsermaye-kredi oranı değişebiliyor. Alligator’ın kredisini Credit Suisse’den kullandık” diyor.
 
İsmi Timsah, 500 bin varil petrol taşıyor
 
- Densa filosundaki 21. gemi
- Grupta 18 kuru yük gemisi var
- 22. gemi siparişi verildi, 2015 başında teslim edilecek
- Toplam filo taşıma kapasitesi 1.730.000 DWT
- Densa Alligator 242 metre uzunluğa, 106.000 DWT taşıma kapasitesine sahip
- Alligator 500 bin varil ham petrol taşıyabiliyor
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim