• BIST 9767.95
  • Altın 2427.694
  • Dolar 32.5699
  • Euro 35.0032
  • İstanbul 23 °C
  • Ankara 28 °C

Devler, yerli otoda teşviki şart görüyor

Devler, yerli otoda teşviki şart görüyor
Başbakan Erdoğan tarafından dile getirilen yerli otomobil projesi büyük firmaların ana gündemine girdi.

Devler, yerli otomobil için teşviki şart görüyor

Başbakan Erdoğan tarafından dile getirilen yerli otomobil projesi büyük firmaların ana gündemine girdi. Üretici firmalar, hükümetin vereceği teşvikin birden fazla yerli oto projesine imkân sağlayacağını belirtiyor.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından dile getirilen yerli otomobil projesi, dünya devlerinin gündemine girdi. Frankfurt Otomobil Fuarı'nda yerli üreticiler, ithalatçılar ve yabancı yöneticiler, hükümetin bu konuda sağlayacağı teşvike odaklandı. Fuarda görüştüğümüz Tofaş CEO'su Ali Pandır, Türk malı otomobilin oluşması için hükümet kanadından gelecek teşviklerin önemli olduğunu söyledi. Otomotiv Sanayii Derneği'nin icracı olarak değil yol gösterici bir rapor hazırladığını, hükümetin vereceği teşvikin birden fazla yerli oto projesini gündeme getirebileceğini kaydeden Pandır, İtalyan ortakları Fiat'ın yerli otomobil projesiyle başından itibaren yakından ilgilendiğini belirtti. Şirketlerinin açıklanacak raporun detaylarına kilitlendiğini aktaran Pandır, şunları dile getirdi: "Türk malı otomobilin kime hitap edeceği, pazarlanması çok önemli. Otomobil üretmek çok zor değil. Ama pazarlanması öne çıkıyor. Türkiye "low cost" adı verilen ucuz otomobil üretirse yeni bir pazar ortaya çıkar. Bu tip bir araç özellikle Anadolu'da çok tutulur. Böylece 1 milyonluk pazarda 150-200 bin adetlik ayrı bir talep oluşur. Pazar daha da büyür. Böyle gerçekleşirse bizim gibi yabancı ortaklı şirketlerin pazar paylarına da olumsuz bir etkisi olmaz. O yüzden herkes teşviklere odaklandı."

ACAR: KONSORSİYUM OLURSA YÜZDE 10 PAY ALIRIZ

Türkiye'de Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Lamborghini, Porsche gibi markaları temsil eden Doğuş Otomotiv'in Yönetim Kurulu Başkanı Aclan Acar, yerli otomobil projesinde yer almak istediklerini belirterek, "Otomotiv Sanayii Derneği'nin raporundan sonra hükümet yerli otomobil için düğmeye basacak. Biz de bu projede yer almak istiyoruz. Türk malı otonun üretilmesi için konsorsiyum gündemde. Doğuş Otomotiv olarak en az yüzde 10 payla işe gireriz." dedi. Acar, yerli otomobilin Türk otomotiv pazarını büyüteceğini, yeni projeyle satışların 1 milyonlu adetlere ulaşabileceğini söyledi. Doğuş Otomotiv olarak projeye istekli olduklarını ifade eden Acar şunları kaydetti: "Yepyeni bir sınıf oluşturulabilir. Örneğin herkesin alabileceği ucuz otomobil gibi. Türkiye'de kişi başına düşen otomobil sayısı çok az. İnanılmaz bir potansiyel var. Yerli otomobilde 5-6 şirketin olabileceği bir konsorsiyum olabilir. Şirketler, fonların yaptığı gibi bu projeye yatırım yapabilir. Doğuş Otomotiv, yerli otoya destek verecek."

Büyüme vizyonunu Batı Avrupa ülkelerinden gelişmekte olan ülkelere çeviren Fransız Peugeot'nun Başkanı Vincent Rambaud, Frankfurt'ta Türk otomobiline yönelik soruları cevaplandırdı. Rambaud, Peugeot olarak dünyanın neresinde olursa olsun, bir devletin veya yerel sanayinin bu alandaki girişimlerinin ilgilerini her zaman çekeceğini belirterek, "Bizim bu tip projelerle ilgilenmemizin iki nedeni var. İlki herhangi bir ülkede devletler ve yerel sanayiciler böyle bir program geliştirirse ilgilenmemiz gerekir. İkincisiyse Peugeot olarak bu projenin markamızın hedeflerine uyumlu olup olmadığına bakarız. Bizim için önemli olan, yapılacak işin markamızın ürün gamını yükseltmesi." dedi. Peugeot Başkanı, yerel sanayilerin bu alandaki girişimlerinin hükümet teşvikleriyle birlikte gelişeceğini, bu konuyu izlemek gerektiğine dikkat çekerek, "Bu alanda yapılacaklar, destekler önemli. Bunların ne olduğuna bakmak gerekiyor." diye konuştu.

FUARDA ÖNE ÇIKANLAR

Bursalı Opel Combo

Türkiye'de üretilen en yeni araçlardan biri olan Opel Combo, ilk gösterimini Frankfurt'ta gerçekleştirdi. Opel'in 4 yeni otomobilinin de tanıtıldığı standında Tofaş'ın Bursa'da ürettiği yeni Combo ön plana çıktı. Doblo'nun kardeşi olan araç, 6 motor seçeneğiyle binek ve van versiyonlarıyla satışa sunulacak. Opel standında elektrikli Ampera, çift kişilik elektrikli RAKe, GTC ve Zafira Tourer tanıtıldı.

20 kişiye özel üretildi

Lamborghini, Frankfurt'ta 1,5 milyon Euro fiyat etiketine sahip Sesto Elemento modelini tanıttı. 2013 yılında 20 adet üretilecek otomobilin tamamı şimdiden satıldı. Lamborghini'nin hız makinesi Sesto Elemento 0-100 kilometre hızlanmasını sadece 2,5 saniyede tamamlıyor.

Lüks serisinin son halkası

Aldığı bir kararla lüks seri otomobilleri DS serisi olarak yola çıkarmaya başlayan Citroen, üçüncü otomobilini Frankfurt'ta tanıtıyor. Türkiye'de yaklaşık bir yıldır satılan DS3'le başlayan seride ikinci model DS4 mart ayında Cenevre'de tanıtılmıştı. Frankfurt'ta gün yüzüne çıkan DS5 ise yine önceki iki model gibi hatchback tarzda üretildi.

Camaro, robot oldu

Türkiye pazarına 2012 yılında sunulacak olan Amerikan kült otomobili Chevrolet Camaro'dan üretilen bir robot fuarda ilgi çekti. Camaro'nun hemen arkasında yer alan robot, plakasına kadar bir Camaro'da bulunan tüm parçalar kullanılarak ortaya çıkarıldı. Benzer bir uygulama birkaç yıl önce Citroen tarafından sergilenmişti.

100 km'de 4,5 litre yakıyor

Japon marka Mazda, üçüncü SUV modeli CX-5'i Frankfurt'ta görücüye çıkardı. Türkiye pazarına önümüzdeki dönemde 70 bin liranın üzerinde fiyat etiketiyle girmesi beklenen araçta yeni nesil SkyActive kodlu 2 litrelik benzinli ve 2.2 litrelik dizel motorlar bulunuyor. Dizel motor 100 km'de 4,5 litrelik yakıt tüketimi ile dikkat çekiyor.

Dövizdeki artış devam ederse araba fiyatları da zamlanır

Skoda, fuarda, konsept gösterimi yapılan Mission L modelini ve yeni amblemi tanıttı. Fuarda sergilenmesine rağmen yakın zamanda bu modelde seri üretime geçileceğini belirten Skoda Türkiye Genel Müdürü Mahmut Kadirbeyoğlu, Türk otomobil pazarında 2015 yılında yaklaşık 2,5 ila 3 arasında bir pazar payına ulaşmayı hedeflediklerini söyledi. Kadirbeyoğlu, Skoda'nın yeni kompakt model ve diğer yeni ürünleri dinamik gelişiminin bir garantisi olarak gördüğünü ve bu hıza ayak uydurmak için ortalama altı ayda bir yeni model üreteceğini kaydetti.

Euro'daki dalgalanmadan dolayı maliyetlerde yüzde 25 oranında bir artış olduğuna, bu artışın pazara sadece yüzde 10-15'inin yansıdığına işaret eden Kadirbeyoğlu, döviz kurlarındaki artışın sürmesi durumunda otomobil fiyatlarında bir miktar daha artış olabileceğini ifade etti. Kadirbeyoğlu, "Sektörde zaten kâr marjları çok düşük. Aslında döviz kurundaki yükselişin anında fiyatlamalara yansıması gerekiyor. Ancak belli dönemlerde bu döviz kurundaki yükseliş sübvanse edilebiliyor. Ancak sürekli bunu böyle sürdürmek mümkün değil. Euro düşmediği müddetçe otomobil fiyatlarına zamlar gelebilir. Başka alternatifimiz yok.'' diye konuştu. Geçen yıl Türkiye otomobil pazarında 510 binlik binek otomobil satışı ile tarihi bir rekor kırıldığını hatırlatan Kadirbeyoğlu, bu yıl da binek otomobil pazarının yüzde 10-12'lik bir artışla 570 bin adetler civarında olacağını kaydetti.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim