Dijital dünya nereye gidiyor?
DorukNet'in düzenlediği “Dijital Dünyanın 10 Altın Yılı ve Geleceği” başlıklı konferansta 'İnternet bizi nereye götürüyor?' sorusuna yanıt arandı.
Türkiye’nin ilk ve tek bağımsız web ödülleri organizasyonu Altın Örümcek Web Ödülleri, 2002 yılında başlayan yolculuğun 10’uncu yılını bir konferans ile kutladı. “Dijital Dünyanın 10 Altın Yılı ve Geleceği” başlıklı konferans, sektörün önemli fikir liderlerini, marka ve şirket yöneticilerini, sektör çalışanlarını, bu alana yatırım yapanları ve yatırım yapmak isteyenleri bir araya getirdi.
Açılış konuşmasını yapan DorukNet Genel Müdürü A. Gökhan Erkman, Altın Örümcek Web Ödülleri ile Türkiye'de kaliteli içeriğin gelişmesine katkı sağlamayı amaçladıklarını ve geçen her yıl bunu başardıklarına inandıklarını söyledi.
Webrazzi CEO'su Arda Kutsal ise, 12,8 milyar dolara ulaşan e-ticaret hacminin her geçen yıl katlanarak arttığını, internetin yeni fikirlere açık olduğuna dikkat çekti. Kutsal, içerik üretiminin mobile kaydığını, bugün cep telefonlarıyla çekilen fotoğrafın internette kolaylıkla paylaşılabildiğini, firmaların da reklam modellerini bu yeni davranışlara göre şekillendirmeleri gerektiğini söyledi.
ComScore Ülke Müdürü Ahmet Damgacıoğlu ise, yaptıkları bazı çalışmalardan çarpıcı rakamları paylaşarak, sosyal ağların bugün geldiği noktaya dikkat çekti. İnternet kullanımında dünyada 15. sırada, oyunlarda ise ilk sırada bulunduğumuzu söyleyen Damgacıoğlu, İnternette geçirilen her 7 dakikanın 1 dakikasının facebook'ta geçirildiğini belirtti. Ahmet Damgacıoğlu, video içeriğe olan ilginin de hızla arttığını ifade etti.
itiraf.com, uzman.TV projelerini hayata geçiren Ersan Özer, 1999 - 2012 yılları arasında kurulan - kapanan - el değiştiren siteleri derlediği konuşmasında, hayattaki basit olayları inovasyonla internete uyarlamayı başaranların kazandığını söyledi.
Hürriyet İnternet Grubu Başkan Yardımcısı Erhan Acar ise Hürriyet olarak bir dönüşümün içinde olduklarını söyleyerek internette kaliteli içerik için adımların atılması gerektiğini belirtti. 'Bu bilgi yoğunluğunda güvenilir haber ve bilgi kaynağına her zaman ihtiyaç olacak' diyen Acar, insanların nitelikli içeriğe yönelmeye başladığını söyledi. Acar, Hürriyet olarak daha kapsamlı bir yayıncılığı hedeflediklerini, sosyal medyayı dikkatle izlediklerini ve video içeriğe çok önem verdiklerini açıkladı.
Campaign Türkiye Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Tolga Tuna ise internetin pazarlama iletişiminde 'dönüşümü' zorunlu kıldığını, bu hızlı değişime ayak uyduramayanların ayakta kalmasının zor olacağını söyledi.