Dijital Takograf Servis Yönetmeliği yayınlandı
Dijital Takograf uygulamasının yılsonuna kadar sağlam temellere oturtularak başlayabilmesi için çalışmalar hızlandı. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı “Dijital Takograf Servis Yönetmeliği"ni yayınladı.
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı “Dijital Takograf Servis Yönetmeliği"ni yayınladı. Yönetmelik ile servislerin başvuru, başvurunun değerlendirilmesi, onaylama ve belgelendirme, belgelerin geçerlilik süresi ve vizesi, belgelerin askıya alınması, belgenin iptal edilmesi ve servislerle ilgili kurallar belirlendi.
Buna göre servisler Takograf servis Yetki Belgesi ve Takograf Servis Hizmetleri Onay Belgesinin 2 yıllığına verilecek. Belgelerin geçerlilik süresi, ilgililerin başvurusu ve Bakanlıkça yerinde yapılacak incelemede, yürürlükteki mevzuata uygunluğun devam ettiğinin tespiti halinde 2 yıl uzatılacak.
Bakanlık yönetmeliğe aykırı bir durum tespit ederse ilgililere aykırılığın giderilmesi için yazılı olarak otuz gün süre vererek, belge veya belgeleri askıya alacak. Bu durumda servis, onaylanmış servis faaliyetlerinde bulunmaz, teknik personel görev yapamaz. Bu süre içerisinde aykırılığın giderildiği talebiyle ilgililerce Bakanlığa başvurulması ve Bakanlıkça yapılan kontrolde aykırılığın giderilmiş olduğunun tespiti halinde, askıya alma işlemi sonlanacak.Aksi durumda ise Bakanlık belge veya belgeleri iptal edecek.
Yönetmeliğe göre Dijital Takograf servislerinin, araçların, servis hizmeti öncesinde ve sonrasında beklemesi amacıyla, kolay manevra yapabileceği; karayolu harici ve trafiği aksatmayacak şekilde düzenlenmiş, uygun malzeme ile kaplanmış ve 2 aracın rahatlıkla park edebileceği büyüklükte olması da gerekiyor.
Kaynak: Tasimacilar