• BIST 9741.84
  • Altın 2430.366
  • Dolar 32.529
  • Euro 34.865
  • İstanbul 23 °C
  • Ankara 27 °C

Doğu Akdeniz, Marmara'nın tek alternatifi

Doğu Akdeniz, Marmara'nın tek alternatifi
Her geçen gün cazip hale gelen Doğu Akdeniz Bölgesi'nin, üretim kapasitesi dolan Marmara Bölgesi'nin tek alternatifi haline geldiği bildirildi.

Doğu Akdeniz Bölgesi, Marmara Bölgesi'nin tek alternatifi haline geldi

Her geçen gün cazip hale gelen Doğu Akdeniz Bölgesi'nin, üretim kapasitesi dolan Marmara Bölgesi'nin tek alternatifi haline geldiği bildirildi.

Asya, Afrika ve Orta Doğu pazarlarına olan yakınlığı nedeniyle yeni yatırımcılar için her geçen gün cazip hale gelen Doğu Akdeniz bölgesinin, üretim kapasitesi dolan Marmara Bölgesi'nin tek alternatifi haline geldiği bildirildi. Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) Başkanı Şerafettin Aşut yaptığı açıklamada, Türkiye'nin özellikle dış talep konusunda sıkıntı yaşayan ülkelerin başında geldiğini söyledi.

Bir taraftan AB ülke ekonomilerinde yaşanan sıkıntılar, diğer taraftan Türk lirasının değerli olmasının ihracat konusunda yaşanan sıkıntıları artırdığını ifade eden Aşut, "Bu çerçevede geçen yıl ihracat, Türkiye genelinde yüzde 11,5 oranında artış gösterdi. Aynı dönemde Mersin firmalarının ihracatı ise yüzde 12,8 oranında artış gösterdi. Aynı dönemde Türkiye genelinde ithalat yüzde 31,6 oranında artarken, Mersin firmaları ithalatı yüzde 56,6 oranında arttı" dedi.

Mersin olarak ihracat rakamlarının sürekli yükselme grafiği gösterdiğini vurgulayan Aşut, şöyle konuştu:

"Bu rakamların yükselmesinde zaten güçlü olduğumuz tarım-gıda sektörü etkili olduğu gibi, sanayi üretiminin katkısı da gün geçtikçe artmaktadır. Mersin sanayisi, bu konuda marka olmuş ve sadece sanayiye odaklanmış birçok kenti geride bırakmıştır. Daha önemlisi Mersin bunları teşvik almadan yapmıştır. Özellikle gelişen Organize Sanayi Bölgesi, lojistik gücü ve Yükselen Asya, Afrika ve Orta Doğu pazarlarına olan yakınlığı Mersin'i yeni yatırımcılar için cazip hale getirmektedir."

Tunus ve Mısır'daki olaylar

Aşut, bölgenin genelde siyasi olarak istikrarsız ülkelerle çevrili olduğunu, söz konusu bölgede Türkiye'nin siyasi istikrarı ile öne çıktığını söyledi.

Özellikle Tunus ve Mısır'da meydana gelen ve Orta Doğu ile Kuzey Afrika ülkelerine sıçrayan istikrarsızlığın Mersin ve Mersin Limanı'nın önemini artırdığına işaret eden Aşut, şunları kaydetti:

"Mersin kısa sürede gerçekleşecek olan Türkiye'nin ilk modern lojistik merkezi ile bölgenin hem aktarma limanı hem de lojistik merkezi haline gelecektir. Olaya sadece kent olarak değil, bölgesel açıdan bakıyoruz. Kahramanmaraş ve Adana'nın üretim gücü, Mersin'in Yükselen sanayi, tarım-gıda ve lojistik kapasitesi, Osmaniye ve İskenderun'un Demir Çelik üstünlüğü, Ceyhan'ın enerji ve petro kimya kümelenmesi, Antakya'nın üretim kapasitesi, Doğu Akdeniz'i artık üretim kapasitesi dolmuş olan Marmara'nın tek alternatifi haline getirmiştir. Türkiye üretimi, istihdamı, ihracatı ile ikinci bir Marmara istiyorsa bu bölgeye odaklanmalıdır. Yatırımcı kaliteli üretim, vasıflı eleman, uygun ve etkin nakliye ve yeni Pazarlar istiyorsa bu bölgeye gelmelidir."

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim