• BIST 109.666
  • Altın 156,594
  • Dolar 3,8910
  • Euro 4,5831
  • İstanbul 14 °C
  • Ankara -2 °C

Drewy’den kapasite artışı uyarısı var

Drewy’den kapasite artışı uyarısı var
Drewry kapasitenin artışının düzenlenmemesi durumunda navlun oranlarının büyük tehdit altında olduğu uyarısını yaptı.

Ünlü denizcilik danışmanlığı Drewry çeyrek yıllık konteyner taşımacılığı hakkında yeni raporunu açıkladı., Drewry raporunda konteyner taşımacılığında bir süredir devam eden aşırı kapasite ve düşük Avrupa talebi spot pazarında oluşan ani yükselişi ve yakın zamanda gerçekleşen navlun oranı artışlarını baltalayabilir uyarısını yaptı.

Raporda “Transpasifik rotasında hazirandan önce beş yeni hizmet daha başlatıldı ve bizce bu yeni servisler döviz piyasasına ve taşıyıcıların mayıs ayında anlaşma görüşmelerinde aradıkları artışları daha da fazla zora sokacak. Bu yılda ayrıca küresel filoya ortalaması 10,000 TEU kapasiteden 59 gemi daha eklenecek.” İfadeleri kullanıldı.

Rapora göre, “Asya – Amerika rotasının talebi henüz hala belirlenmemişken, kapasiteyi belirli tutup oranları ayarlamak yerine, yeniden bu kadar fazla kapasiteyi açığa çıkarma isteği, zayıf bir üst sezon sonunda bütün piyasayı tepetaklak edebilir. Giderek büyüyen gemilerin kuzey – güney rotalarına sokulması ise git gide daha fazla yer alan bir olay ve kuzey – güney ticaretinin stabilliğini tehdit edebilir.”

Raporda ” hesaplamalarımıza göre bu yıl doğu – batı navlun oranları yakıtlar dahil olmak üzere yüzde 13,7 oranında artacak, ancak döviz kurlarının giderek yükseldiği bu durum sahte bir güvenlik hissi yaratmamalı ve her şeyin düzeldiğine dair bir sonuca varılmamalı.” Denildi.

Rapora göre” Uzun yol taşıyıcıları Asya dan Avrupa’ya ve Asya’dan Amerika’ya gidiş dönüş hatlarında genel fiyat artışlarına gitti, ancak en büyük 15,500 TEU kapasiteli gemiler bile Asya – Kuzey Avrupa rotasında para kazanmıyor.”

“Son dönemde ortaya çıkan kayıplar ve yüksek yakıt fiyatları endüstriyi geçen yılın başından beri devam eden bir yeniden yapılanmaya götürdü. Bir çok taşıyıcı bir araya gelerek Asya – Avrupa pazarında birleşti ve en büyük gemilerini daha yalın olan servislerinde kullanarak giderleri azaltma kararı aldı. Bu karar birkaç yıl önce denenseydi kesinlikle yapılamazdı, ancak günümüzde gereksinimler sonucunda oluştu.” İfadeleri kullanıldı.

Drewry konteyner araştırma şefi Neil Dekker: “yapısal kapasite tamamen çözülünceye kadar, periyodik olarak aşırı kapasitesinin sert etkilerini göreceğiz, bu etkiler çoğu zaman puanları ve faaliyet karlarını bir yoyo gibi bir yukarı bir aşağı oynatacaktır. Taşıyıcılar durumlarının ciddiyetinin henüz farkında değiller, tam vadeli yatırıma sahip gemilerin sayısı aslında son derece az.” dedi.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim