• BIST 90.009
  • Altın 145,788
  • Dolar 3,6175
  • Euro 3,9278
  • İstanbul 12 °C
  • Ankara 7 °C

DTO Arama Konferansı Antalya'da yapıldı

DTO Arama Konferansı Antalya'da yapıldı
İMEAK Deniz Ticaret Odası tarafından düzenlenen “Arama Konferansı” 7-9 Mart 2014 tarihlerinde Antalya Cornelia Diamond Golf&SPA Oteli'nde gerçekleştirildi.

İMEAK DTO ARAMA KONFERANSI ANTALYA'DA YAPILDI

İMEAK Deniz Ticaret Odası tarafından düzenlenen “Arama Konferansı” 7-9 Mart 2014 tarihlerinde Antalya Cornelia Diamond Golf&SPA Oteli'nde gerçekleştirildi.

İMEAK Deniz Ticaret Odası tarafından düzenlenen “Arama Konferansı”na; Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Suat Hayri Aka, İMEAK Deniz Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Metin Kalkavan, Meclis Başkanı Cengiz Kaptanoğlu başta olmak üzere Yönetim Kurulu ve Meclis üyeleri ile birlikte sektor basını katıldı.

Türk denizcilik sektörünün gelecek 10 yıllık vizyonunu belirlemek amacı ile yapılan Arama Konferansı’nın ilk gününde katılımcılar arasında ‘Beyin fırtınası’ gerçekleştirilerek planlamada düşünülmesi planlanan ikiyüze yakın konu belirlendi.

SUAT HAYRİ AKA: SEKTÖR KENDİNİ DEVLETE SEVDİRMELİ

Ulaştırma Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Suat Hayri Aka DTO Arama Konferansı'nda yaptığı konuşmada, Türkiye'de ekonominin ve denizcilik sektörünün devamlı büyüdüğünü söyleyerek, sektörün kendine sürekli yeni hedefler koymak ve yeni işler yapmak ihtiyacını hissettiğini belirtti.  Türkiye’de denizcilik sektörünün itibar görmesini ve diğer sektörler gibi ülke ekonomisine katkı sağlamasını istediklerini ifade eden Aka, "Bugün devletin sektörü nasıl gördüğünü, ne gibi stratejileri olduğunu, yaklaşımlarını ele alan bir yaklaşım gördüm burada. Burada devlet ve sektör farklı sorumluluklara sahiptir. Devletin ya bilgi eksikliği vardır ya da başka sebepleri vardır. Seni sevmiyorum, seni istemiyorum yaklaşımı olamaz. Denizcilik sektöründen hiç uzak kalmadım. Son 8 senede gördüğüm  kamunun hazine ve maliye yönetimi, başbakanlık, kalkınma bakanlığı gibi bir çok kurumu işin içinde. Alan çok geniş. Bir çok karar başka kurumların inisiyatifiyle alınıyor. Ancak o kurumların yöneticileri denizcilik sektörünü sizlerin umduğu gibi tanımıyor. Bir takım düzenlemelerle, dert anlatmalarla çalışmalarla bunu hissettik.En büyük eksikliğimiz ve bu sektörün yapması gereken kendini devlete sevdirmek, güvenilir saygın ekonomiye katkısı olan üretimiyle dış ticareti ve getirisiyle desteklenmesi gereken verimli bir sektör olduğunu onlara anlatması lazım" dedi.

"TURİZMCİLER KENDİLERİNİ İYİ ANLATIYOR"

Turizmcilerin kendilerini devlete sevdirme işini çok iyi yaptıklarının altını çizen Aka, "Antalya’da Belek'teki bir otelde tüketilen domatesin istihdama katkısına kadar her şeyi dokumante edip devletin önüne koyuyorlar. Herkesin her platformda denizcilik sektörünü dile getirmesi ve bunu ispatlaması lazım. Burada çok sayıda konu işlendi. Hepsine tek tek değinmek zor ama 2004-2008 yılları arasında mucize bir dönem geçirildi. Ona alıştık. 2008’de de tepetaklak olunca alışmaya çalışıyoruz. Dünya dersler çıkarıyor. Bizim de ders çıkarmamız lazım. Tüm dünya bu işi arz-talep dengesine bağlıyor. Ticarette azalma yok artış var. Arz-talep dengesi bunu etkiliyor. Sektör kendisi düzeltecek. Eski yaşlı performansı düşük avantajlarını kaybetmiş gemilerle vedalaşma zamanıdır. Elimizde olan tesislerle organik psikolojik bağlar kurmayacağız. 600 küsur parça Türk bayraklı  1000 gross ve üstü geminin büyük bölümünün satılması lazım. Türk filosu yenilenip canlanmalıdır.

"TERSANELER BİRLEŞMELİ"

Yapabileceklerimiz de sınırlıdır. Devletten beklenti içinde olan bir çok sektör var. Orayı ikna edemiyorsak başka seçenekleri aramamız lazım. Mutlaka öz kaynak yaratıcı çözümler üretmemiz lazım. Birleşmeleri desteklememiz lazım. Çok sayıda ve çok gemili rekabet avantajı sağlayan şirketler kurulmalıdır. Tersaneler birleşmelidir. Ticari yasa ve mevzuat çeşitli alternatifler sunmaktadır. Özel pazarlara yönelmeliyiz. Bu sektör uluslar arası nitelikli rekabet yoğun bir sektör. Norveç, İsveç gibi yerlere gitmeliyiz. Bize özel işler veren ülkeleri küstürmememiz lazım. Daha çok inanmalı, iş almalı ve iyi ilişkiler tutturmalıyız.Yan sanayimiz sadece Türk gemilerini düşünmemelidir. İşbirlikleri yapmalıdır. Biz bakanlık olarak AR-GE konusunun farkındayız. Neredeyse genel müdürlük düzeyinde bir AR-GE merkezimiz var" diye konuştu.

Deniz eğitiminin sektörün kurtuluş alanlarımızdan birisi olacağının altını çizen Aka, şöyle devam etti: "Sadece gemi adamı ihracı değil. Kendi gemilerimizi yöneten denizcilerimizi yetiştirmemiz çok önemli. Eğitim standartlarında çıtayı yükseltmeliyiz. İngilizce bu işin olmazsa olmazıdır. Biz idare olarak bu konuda zorlayıcı da olmaya başladık. Bu anlamda direnişten ziyade bize destek olucu adımlar bekliyoruz. Devlete sevdirmek için halk sevecek denizi. Türk halkının genelinde deniz tutkusu var. Bu tutku gerçeğe dönüşmüyor. Önünü açmamız lazım.Teşvikler için iyi dökümante etmemiz lazım. O konuda senkronizasyon çalışmaları ve getirdiği avantajları olacaktır. Uluslar arası temsilde bir sıkıntı yok. Bunlar olabilirse çok iyi ama olmazsa çok büyük bir eksiklik olmuyor şu an.

2023’te 1.2 trilyon büyüklüğe ulaşacak bir ekonominin liman kapasitesini biliyoruz. Türkiye’nin dört bir yanında büyüyen ekonominin gerektirdiği bütün ulaşım altyapılarını tespit ettirmiş ve bunu giderecek projeleri hazırlamış durumdayız. Kayseri’nin 2023’te ne kadar demiryolu havaalanı ihtiyacı olacaksa bu bellidir.Bu konulara sık sık değiniyoruz ancak bu buluşmalar çok önemlidir. Sektörün bir araya gelmesi ve bir bütün olarak hareket etmesi çok önemlidir."

METİN KALKAVAN: DENİZCİLİK SEKTÖRÜNDE DİYALOG ŞART

İMEAK Deniz Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Metin Kalkavan ise yaptığı konuşmada, "Tam 11 sene önce 2003’te yine buradaydık. Çok şey değişti. Tavana çıktık, dibe indik. Dünyada herhalde bir daha bizim neslin böyle bir kırılmaları görme şansı pek olmaz. 2003’ten bu yana kadromuz çok hızlı değişti. Burası bizim evimiz. Hilal Holding’e, Tuğba Hanım’a, İbrahim Bey’e çok teşekkür ederiz. Burası evimiz oldu. 11 senede çok şey öğrendik. Devlete sorun diye gitmedik. Bir fotoğraf çekip sunmaya çalışıyoruz. Herkesin yapacağı çok fazla şey var.  Öyle güzel bir ülkedeyiz ki. İklimi, doğası, insanları. 60 kişi bir aradayız ve kavgasız gürültüsüz çalışıyoruz. Hocam bizimle yaşayarak çalışıyor. Biz başka bir sürü devletin yaptığı Arama Konferansı’na katılıyoruz. Gönüllü taraftarlar kazanıyoruz. Bu kadar bilim adamını da bir arada tutmak çok zordur. Diyalog olmadığı zaman hiçbir şey olmuyor. İkna süreçleri, katkılar çok önemlidir. 2 ay içerisinde Arama Konferansı’nın karar konferansını yapacağız. Orada projeleri çıkartacağız. Bunları daha sık yapmamız lazım" dedi.

ARAMA KONFERANSI DOLU DOLU GEÇTİ

7-9 Mart 2014 tarihlerinde, Türk denizciliğinin geleceğini tasarlamak amacıyla gerçekleştirilen DTO Türk Denizciliğinin Geleceği Arama Konferansı'nda oldukça verimli üç gün yaşandı.

arama2.20140310134632.jpg

arama3.20140310134658.jpg

arama4.20140310134719.jpg

arama5.20140310134736.jpg

arama6.20140310134759.jpg

arama7.20140310134825.jpg

DENİZ HABER AJANSI - SİNAN SAYGI

www.ulasimonline.com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim