• BIST 97.533
  • Altın 145,781
  • Dolar 3,5801
  • Euro 4,0019
  • İstanbul 22 °C
  • Ankara 15 °C

Dünya Süper Yat Ödül töreni İstanbul'da

Dünya Süper Yat Ödül töreni İstanbul'da
Dünya Süper Yat Ödül Töreni, geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da mayıs ayında İstanbul’da yapılacak. Dünyanın en iyi süper yatı için aday gösterilen 70 tekne arasında Türkiye tersanelerinden 13 tekne yer alıyor

Türkiye, mega yat inşasında dünyada haklı bir ün yaptı. Dünya Süper Yat Ödül Töreni, geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da mayıs ayında İstanbul’da yapılacak. Dünyanın en iyi süper yatı için aday gösterilen 70 tekne arasında Türkiye tersanelerinden 13 tekne yer alıyor.

Türkiye, dünya mega yat inşa sektöründe miktar ve kalite açısından, kimine göre ilk dört, kimine göre de ilk üç arasında yer alıyor. Türk tersanelerinde üretilen mega yatlar, her geçen yıl dünya piyasasında Monaco, Cannes gibi dünya jet sosyetesinin konuşlandığı limanlarda daha da sükse topluyor.

Boat Internotional tarafından her yıl düzenlenen World Superyacht Awards’un (WSA/ Dünya Süper Yat Ödülleri) finalistleri geçtiğimiz günlerde açıklandı. 2012 yılında inşaası biten ve sahibine teslim edilen çeşitli kategorilerdeki 30 metre üzerindeki tekneler arasında 70 tekne finale kaldı. Her yıl Londra’da yapılan ödül töreni geçtiğimiz yıl İstanbul Çırağan Sarayı’nda düzenlenmişti. 2013 yılı ödül töreni de mayıs ayında yine İstanbul’da yapılacak. Törenin altın sponsorluğunu, RMK Marine, gümüş sponsorluğunu Camper Nicholsons, ödül sporsorluklarını da Clyde&Co, Baccarat, Admiral Tecnomar ve Alloy Yachts üstlendi.

Geçtiğimiz yıl 58 finalist arasına 7 Türk teknesi girmiş, RMK Marine tarafından üretilen iki, E&E tersanesi tarafından üretilen bir süper yat, kendi kategorilerinde Jüri Özel Ödülü kazanmıştı. Bu yıl
70 finalist arasında Türk tersanelerinde üretilen 13 süper yat yarışacak.
Türkiye’nin gururu olan 2012 yılında tamamlanmış mega yatların inşa edildiği tersaneler ve özellikleri şöyle:

MOTORYATLAR

Vicky-Proteksan Turquoise: Mayıs ayında suya inen Vicky, H2 Yacht Desing imzası taşıyor. 72.6 metrelik yat, ön güvertedeki helikopter pisti ve yuvarlak hatlı balkonlarıyla oldukça iddialı... İki adet 2450 beygir gücündeki makine ile 17 deniz mili sürate sahip. Teknenin menzili ise 7000 mil ile bütün okyanusları çok rahat aşacak düzeyde.

M Bilgin Yachts: Ters bodoslamalı M teknesinin tasarımı H2 Design’e ait.
40 metre boyundaki süper yat geçtiğimiz yaz sahibine teslim edildi. Dört kamarasında sekiz kişi ağırlayan tekne iki adet 2400 beygir gücündeki makine ile 16 deniz mili sürate sahip.

M&M- Bilgin Yachts: M&M hem Bilgin Yacht hem de H2 Design’ın ortak tasarımı ile inşa edildi. 1930’lu yılların klasik yat havasındaki tekne 48.7 metre boyunda. M&M, geçtiğimiz eylül ayında Cannes Boat Show’da World Yacht Trophy’den ödül kazanmıştı. Teknenin seyir sürati 14 mil.

Orient Star- CMB Yachts: Avrupa’nın en büyük kompozit yatı olduğu belirtilen 47 metrelik Orient Star, CMB ekibi ile Tara Bernerd tasarımı... 12 kişi yolcu kapasiteli Orient Star’ın ana kamarası güvertede bulunduğu için çok geniş bir yaşam alanına sahip. İki adet 1450 beygir gücü makine ile 17 deniz mili sürat ve okyanus geçmeye uygun 4000 deniz mili menzile sahip.

Moni-Vicem Yachts: 32.5 metrelik Moni’nin tasarımı da Vicem tersanesi ekibine ait. Klasik çizgili teknede beş kamarada 10 yolcu ağırlanıyor. İki adet 550 beygir gücündeki makine ile 17 deniz mili sürat yapıyor.

Alaska-Moonen: Yüzde 80 hissesi Türk Merit A.Ş.’ye ait olan tersane, üretimini Hollanda’da gerçekleştiriyor. 30 metre boyundaki Alaska, Diana Yacht Design, Rene van der Velden ve Art-Line Interiors’un ortak tasarımı... Yakıt ekonomisi, sese ve titreşim yalıtımındaki iddiası ve 9 deniz mili hızda 4500 deniz mili menzili ile hayli iddialı...

Only Now-Tansu Yachts: Rıza Tansu’nun iç ve dış tasarımını, Diana Yacht Design’ın mühendisliğini yaptığı 34 metrelik Only Now, 22 deniz mili sürate ulaşan yarı deplasman teknesi... Altı konuğa geniş yaşam olanakları sunan teknenin sahibini isteği üzerine içine spor salonu da yapılmış.

YELKENLİLER

Penelope-RMK Marine/Oyster: İki markanın işbirliği olan Oyster 100’ün daha önce üretilen Sarafin adlı teknesi, geçtiğimiz yıl Dünya Süper Yat Ödülleri’nde jüri özel ödülü kazanmıştı. Dubois Naval Architects tarafından tasarlanıp RMK tersanesinde üretilen Oyster 100’ün ikincisi olan Penelope, sekiz misafir ve dört mürettebat kapasiteli...

60 Years Royal Craft Yachts: 42 metrelik teknenin dış tasarımı Alparslan Tekoğlu, iç mekan tasarımları da Dara Kırmızıtoprak tarafından yapıldı. Çelikten inşa edilen motorsailer tipi tekne bir ana kamara, bir VIP kamara, iki de ikişer kişilikli dört kamarada sekiz yolcu ve ayrıca altı mürettebat kapasiteli.

Simba-Proteksan Turquoise: 58 metrelik Simba, Hoek Design tasarımı klasik tarzlı bir yelkenli... Alüminyum gövde, karbon donanım ve salması ile iddialı... Özellikle orsa seyrindeki performansı göz kamaştırıyor. Beş yolcu kamarası olan teknenin mürettebat için ayrı bir kokpitinin bulunması da misafirlerin konforunu ayrıca artırıyor.

Music Aydost Yatçılık: Turhan Soyaslan tasarımı 33.5 metrelik teknenin yelken direği 46 metre, yelken alanı ise 450 metrekare... Bu özellikleri nedeniyle yelken performansı oldukça iyi... Vinçler hidrolik olduğu için bu boydaki tekne üç kişi ile gayet rahat kullanılabiliyor. İki ana iki de misafir olmak üzere dört yolcu kamarası ve ayrı bir yemek salonu bulunuyor.

Kestrel 106-Ağanlar Tersanesi: Bodrum’un ilk alüminyum gövdeli yatı Kestrel, Ron Holland tasarımı... Tekne güvertesi ve iç mekanlardaki ahşap işçiliği oldukça beğeni topladı. 32 metrelik teknede dört misafir kamarası ve salonun yanı sıra, mürettebat için de kamaralar ve ayrı yaşam alanı düşünülmüş.

Mikhail S. Vorontsov-Dream Ship Victory: Marmaris’teki tersanenin sahibi Rus. 64 metrelik yelkenlinin tasarımı, Dykstra Naval Architects ve Ken Freivokh imzalı... Altı kamarasında 12 kişiyi ağırlayan teknede mürettebat için de yine 12 kişi düşünülmüş.

Kaynak: Meriç Köyatası

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim