• BIST 90.383
  • Altın 144,560
  • Dolar 3,6117
  • Euro 3,9021
  • İstanbul 7 °C
  • Ankara 6 °C

Dünyanın en derin tüp tüneli hazır!

Dünyanın en derin tüp tüneli hazır!
Boğaz’ın 60 metre altına inşa edilen tüp tünele raylar döşenmeye başlandı.

Dünyanın en derin tüp tüneli hazır!

Boğaz’ın 60 metre altına inşa edilen tüp tünele raylar döşenmeye başlandı.

Marmaray projesi tüm hızıyla devam ediyor. Gebze ve Halkalı’yı banliyö demiryolu sistemiyle birleştirecek projenin en merak edilen ve ilgi çeken noktası ise hiç kuşkusuz Boğaz’ın altında inşa edilen batırma tüp tüneli... Deniz seviyesinden 60 metre aşağıya inşa edilen dünyanın en derin tüp tünelinin yapımı tamamlandı, raylar döşenmeye başlandı. Yapımı için yaklaşık 1 milyon metreküp kum, çakıl ve kaya çıkarılan 1.4 km uzunluğundaki tünel, 11 parçadan oluşuyor. Deniz tabanına açılan hendeğe dikkatle yerleştirilen parçalar, 60 metre derinlikte birleşiyor.
 
GEBZE, HALKALI 105 DAKİKA
 
Proje ile İstanbul Boğazı’nın her iki yakasındaki demiryolu hatları, Boğaz’ın altından geçecek olan bir demiryolu  tünel bağlantısı ile birbirine bağlanacak. Hat, Kazlıçeşme’de yeraltına girecek; yeni yeraltı istasyonları olan Yenikapı ve Sirkeci boyunca ilerleyecek, İstanbul Boğazı’nın altından geçecek ve diğer bir yeni yeraltı istasyonu olan Üsküdar’a bağlanacak ve Söğütlüçeşme’de tekrar yüzeye çıkacak. Proje ile Gebze-Halkalı arası 105 dakika,  Bostancı-Bakırköy arası 37 dakika, Üsküdar-Sirkeci arası ise 4 dakikada geçilebilecek.
 
29 EKİM 2013’TE AÇILACAK
 
Dünyadaki en büyük ulaşım altyapı projelerinden biri olan Marmaray, ziyaretçi akınına uğruyor. Projenin başladığı 2004 yılından bu yana bilim çevreleri, akademisyenler ve öğrencilerin büyük ilgisini çektiğini kaydeden yetkililer, “15 bine yakın ziyaretçimiz oldu. Birçok ülkeden, birçok üniversiteden sivil toplum kuruluşlarından ziyaretçilerimiz geldi. Bu, hem projenin hem de ülkemizin tanıtımı açısından çok önemli” dedi. Yetkililer, projenin Ayrılıkçeşme’den girildiğinde Kazlıçeşme’den çıkılabilecek noktaya ulaştığını belirterek, “Artık tüneller birbirine bağlandı.  Başbakanımız’ın telaffuz ettiği 29 Ekim 2013 tarihi itibarıyla sistemin içinde tren çalışacak şekilde olmasına gayret gösteriyoruz” açıklamasını yaptı.
 
7.5 BÜYÜKLÜĞÜNDEKİ DEPREME DAYANIKLI
 
Projenin sözleşme gereği 7.5 büyüklüğündeki bir depreme dayanıklı olarak dizayn edildiğini söyleyen yetkililer, alınan güvenlik önlemlerini de şöyle açıkladı:
 
“200 metrede bir acil çıkışlar var. Sistemin yangın güvenliği tünel içerisine ve istasyon binalarına inşa edilecek. Şu anda inşaat alanında bir hava akışı yok. Ancak sistem devreye girdiğinde sisteme hava besleme üniteleri ilave edilecek. Bunlar da tünel içinde yeterli havayı sağlıyor olacak.”

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim