• BIST 9729.68
  • Altın 2427.694
  • Dolar 32.5699
  • Euro 35.0032
  • İstanbul 23 °C
  • Ankara 28 °C

Dünyanın en hızlı teknesi görücüye çıktı

Dünyanın en hızlı teknesi görücüye çıktı
Dünyanın karada düzenlenen en büyük ikinci Boat Show fuarı olma özelliğini taşıyan "TÜYAP İstanbul Boat Show 2012" kapılarını açtı.

Dünyanın en hızlı teknelerinden biri olarak kabul edilen Cigarette 42X, Boat Show'da sergilenmeye başladı Dünyanın karada düzenlenen en büyük ikinci Boat Show fuarı olma özelliğini taşıyan "TÜYAP İstanbul Boat Show 2012" kapılarını açtı.

Denizcilik sektöründe dünyaca tanınmış 600'e yakın markanın biraraya geldiği Boat Show 2012 fuarı, 18-25 Şubat tarihleri arasında gezilebilecek. Fuarda çok sayıda lüks yatın yanı sıra, yelkenliden sörfe, motorlu yattan, motorlu-motorsuz deniz araçlarına kadar her kesime hitap eden 500'den fazla tekne ziyaretçilere sergileniyor. TÜYAP'ta toplam 11 sergi salonunda, 85 bin metrekare sergileme alanına sahip olan Boat Show 2012, dünyanın karada düzenlenen ikinci büyük fuarı olma özelliğini de taşıyor.

Türkiye'nin önde gelen yat üreticileri arasında yer alan Nestek Marine'nin Cigarette 42X isimli teknesi de fuarda sergilenmeye başladı. Dünyanın en hızlı offshore tekneleri arasında gösterilen ve saatte 182 knot hız yapan Cigarette 42X teknesi, Pendik-Sedefadası arasını 3 dakika, Pendik-Bozcaada arasını 45 dakikada alıyor. Cigarette 42X'in fiyatı 850 bin dolardan başlayıp, 2.2 milyon dolara kadar çıkıyor.

-"HEDEF 10 MİLYAR DOLARLIK TİCARET"-

Boat Show 2012'nin açılışında konuşan TÜYAP İcra Kurulu Başkanı Serdar Yalçın, Avrasya'nın tek çatı altında toplandığı dünyanın en büyük ikinci deniz fuarında, 34 ülkeden 600'e yakın katılımcı firma ve 500 adet farklı ölçülerde deniz aracının sergilendiğini söyledi.

Türkiye'de denizcilik sektörü için bir yatırım heyecanı olduğunu belirten Yalçın, yaklaşık 3 milyar dolar mertebesinde olan denizcilik sektöründeki ticaretin, 2023 yılında 10 milyar dolara çıkmasının hedeflendiğini belirtti. TÜYAP olarak hedeflerinin ihracatın artmasına en uygun platformu hazırlamak olduğunu dile getiren Yalçın, "Beş ay gibi kısa bir sürede sektörün bugüne kadar görmediği bir tanıtım çalışması gerçekleştirerek 80 ülkeye ulaştık. Denizi artık bir lüks olarak algılamıyoruz. Deniz bir yaşam tarzıdır. Genç kitlelere, yeni nesillere denizi sevdirmeliyiz, farklı bir gelecek hazırlamalıyız" dedi.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim