• BIST 90.061
  • Altın 144,927
  • Dolar 3,6135
  • Euro 3,9003
  • İstanbul 8 °C
  • Ankara 3 °C

Dünyanın en kanlı denizaltı kazaları

Dünyanın en kanlı denizaltı kazaları
Son 13 yılda dünyanın değişik yerlerinde meydana gelen denizaltı kazalarında en az 240 kişi öldü. Çoğunda mürettebatın tamamı hayatını kaybederken, kazalar ağırlıklı olarak teknik nedenlerden kaynaklandı.

Son 13 yılda dünyanın değişik yerlerinde meydana gelen denizaltı kazalarında en az 240 kişi öldü. Kazaların çoğunda mürettebatın tamamı hayatını kaybederken, kazalar ağırlıklı olarak teknik nedenlerden kaynaklandı.

Rusya'nın kuzeyindeki Barents Denizi'nde 2000 yılında meydana gelen olayda 118 kişilik mürettebatın tamamı hayatını kaybetmişti.

Hindistan'ın Mumbai kentinde 18 denizcinin hayatını kaybetmesiyle denizaltı kazaları yeniden gündeme geldi. Son 13 yılda değişik ülkelere ait denizaltılarda meydana gelen kazalarda en az 240 kişi hayatını kaybetti. Faciaların çoğu teknik nedenlerden kaynaklandı.

Modern donanmaların vazgeçilmezleri arasında gösterilen denizaltılar gözetlemeden saldırıya, petrol borularının kontrol edilmesinden deniz güvenliğine kadar çeşitli amaçlar için kullanılıyor. Genellikle tatbikat ve kara suları anlaşmazlıkları haberleriyle gündeme gelen denizaltılar, son yıllarda çeşitli kaza haberleriyle de anılmaya başladı. Bu kazaların çoğu maddi hasarla atlatılsa da bazıları 2000'de Rusya'da meydana gelen Kursk faciası gibi arkasında büyük trajediler bıraktı. Son olarak Hindistan'ın Mumbai Limanı'nda meydana gelen patlamada 18 kişi yaşamını yitirdi.

Patlama 2-3 ton TNT etkisi yapmıştı

Rusya'nın kuzeyindeki Barents Denizi'nde Ağustos 2000'de askeri tatbikata katılan Oscar II tipi nükleer Rus denizaltısı, taşıdığı torpidolardan birinin patlaması üzerine battı. İlk patlamanın ardından şiddeti 2-3 ton TNT etkisine eşit ve dünyanın çeşitli bölgelerindeki deprem ölçüm aletleri tarafından da tespit edilecek derecede ikinci bir patlama gerçekleşti. Patlamalarda mürettebatın çoğu yaşamını yitirirken, sağ kalan 23 kişi henüz hasar görmeyen ikinci acil durum odasına sığındı. Tatbikata katılan diğer birimler, patlamayı tatbikatın bir parçası zannettikleri için yardımın gelmesi normalden daha uzun sürdü. Ertesi gün olay bölgesine intikal eden Rus kurtarma gemisi Priz kötü hava koşulları sebebiyle mürettebata ulaşamadı. ABD ve İngiltere tarafında yapılan yardım önerisini reddeden Rusya ancak dört gün sonra İngiliz ve Norveçli kurtarma ekiplerine izin verdi. Patlamanın 8. gününde sığınma odasına ulaşan Norveçli ekip için yapacak fazla bir şey kalmamıştı. 118 kişilik mürettebatın tamamının hayatını kaybettiği olay Kursk faciası olarak tarihe geçti.

800 kiloluk radyoaktif yakıt denize gömüldü

Çin'in kuzeydoğusundaki Liaoning açıklarında seyreden Çin donanmasına ait 361 numaralı Ming sınıfı denizaltı mekanik arıza sebebiyle battı. Mayıs 2003'te meydana gelen olayda 70 kişilik mürettebatın tamamı hayatını kaybederken, ölüm nedeni olarak kayıtlara oksijen yetersizliğine bağlı boğulma işlendi. Kaza sonrasında denizaltında yapılan inceleme, denizaltının arıza veren dizel motorlarından birinin içerdeki oksijeni tükettiğini ortaya koydu.

Ağustos 2003'te ise 10 kişilik mürettebatı taşıyan Kasım sınıfı nükleer Rus denizaltısı K-159, Polyarny limanına çekilmesi sırasında aniden çıkan rüzgar yüzünden hasar gördü. Kurtarma ekiplerinin gecikmesi üzerine denizaltı, mürettebatı ve 800 kiloluk kullanılmış radyoaktif yakıtıyla denizin derinliklerine gömüldü.

HMCS Chicoutimi isimli Kanada'ya ait denizaltı Ekim 2004'te Faslane Limanı'ndan ayrıldıktan bir süre sonra alev aldı. Olayda yaralanan bir kişi helikopterle hastaneye yetiştirilmeye çalışıldığı sırada hayatını kaybetti. Yapılan tetkikler yangının su sızıntısına bağlı olarak elektrik kablosundan çıktığını gösterdi.

Yangın söndürme sisteminin oksijeni emmesi üzerine havasızlıktan öldüler
ABD donanmasına kayıtlı Los Angeles sınıfı USS San Francisco denizaltısı Pasifik Okyanusu'ndaki Marianas Adası yakınlarında okyanus zemininden yükselen bir çıkıntıya çarptı. Ocak 2005'te gerçekleşen olayda denizaltı batma tehlikesi geçirirken, makinistlerden biri hayatını kaybetti, 60 kişi yaralandı.

Eylül 2006'da Rusya'nın Rybachiy yarımadası yakınlarında demirli Victor-3 tipi Daniil Moskovsky nükleer denizaltısının elektrik aksamında çıkan yangın sonucunda iki mürettebat hayatını kaybetti. Yangın bir süre sonra kontrol altına alınırken, denizaltının nükleer reaktöründe herhangi bir hasar tespit edilemedi.

Mart 2007'de İngiltere'nin Kraliyet Donanması'na ait Trafalgar sınıfı HMS Tireless isimli denizaltının hava temizleme sisteminde meydana gelen patlamada ise iki denizci öldü. Yapılan incelemeler hasarın yüzeysel olduğunu ortaya koydu.

Kasım 2008'de Japon Denizi'de tatbikat yapan Rus Pasifik Filosu'na ait K-152 Nerpa nükleer denizaltısında meydana gelen gaz sızıntısında 20 mürettebat hayatını kaybetti. Kazanın, denizaltının yangın söndürme sisteminin yanlışlıkla çalışması ve ortamdaki oksijeni emmesi üzerine meydana geldiği bildirildi.

Henüz bakımdan dönmüştü

Son ölümlü denizaltı kazası ise geçen çarşamba günü Hindistan'ın Mumbai limanına yanaşan Rus yapımı INS Sindhurakshak'ta yaşandı. Sabaha doğru meydana gelen patlamalarda denizaltının büyük bir kısmı su altında kalırken, kazayı takip eden gün açıklama yapan yetkililer, mahsur kalan 18 kişinin hayatını kaybettiğini bildirdi. Patlamanın nedenine ilişkin henüz açıklama yapılmazken, kaybolan mürettebatla ilgili arama faaliyetleri devam ediyor. 2010 yılında aynı denizaltının batarya bölümünde meydana gelen kazada bir denizci ölmüş, ikisi yaralanmıştı. 16 yaşındaki denizaltı, Rusya'daki bakım ve yenileme çalışmalarının ardından kısa bir süre önce Hindistan'a dönmüştü.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim