• BIST 105.324
  • Altın 146,628
  • Dolar 3,4727
  • Euro 4,1687
  • İstanbul 30 °C
  • Ankara 26 °C

Dünyanın ilk sportif hibriti 'Honda CR-Z'

Dünyanın ilk sportif hibriti 'Honda CR-Z'
Dünyanın ilk 6 vitesli manüel sportif hibrit otomobili Honda CR-Z, Türkiye’de satışa sunuldu.

Dünyanın ilk sportif hibrit otomobili Türkiye’de

Dünyanın ilk 6 vitesli manüel sportif hibrit otomobili Honda CR-Z, Türkiye’de satışa sunuldu.

Honda, Türkiye’deki otomobil severlere yepyeni bir araç sunuyor. Dünyanın ilk 6 vitesli manüel hibrit otomobili Honda CR-Z, Türkiye’de 55.000 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. Honda’nın ilk hibrit modeli Insight’tan sonra geleneksel manüel şanzımanla benzin-elektrik motor kombinasyonunu birleştirdiği CR-Z modeli ekonomik olmasıyla da dikkat çekiyor. Yeni model sürücü odaklı şasisi, 3 modlu sürüş sistemiyle kumanda edilen hibrit sistem destekli uyumlu motoru ve direksiyon özellikleriyle mevcut hibrit otomobillerden farklı yönlerini oluşturuyor.

“EŞSİZ BİR OTOMOBİL”

CR – Z için yapılan tanıtım toplantısında konuşan Honda Türkiye Genel Müdürü Hideto Yamasaki “Honda’nın ekonomik modeli CR-Z, sportif tasarımlı bir hibrit otomobil üretmek ve sürüş keyfini ön plana çıkarmak amacıyla tasarlandı. Biri tasarım çalışmasından, diğeri ise hibrit coupe gereksiniminden doğan bu iki fikir, mevcut benzin-elektrik araç anlayışını değiştirecek eşsiz bir otomobil yaratmak üzere birleştirildi. Yakıt tasarruflu, düşük emisyonlu paralel hibrit sistemi ilk kez, hassas ve sürücü odaklı, 6 vitesli manüel şanzımanla birleştirildi. Bu ancak Honda’nın IMA paralel hibrit sisteminin esnekliği sayesinde gerçekleştirilebiliyor”dedi. Yamasaki ayrıca1.5 litrelik 4 silindirli motorla tamamlanan manüel şanzımanın, CR-Z’in en önemli özelliklerinden bir olduğunu ve bunun Avrupa için de yeni bir teknoloji olduğunu belirtti.

“HONDA’NIN GÜCÜ ARTIYOR”

Honda’nın Japonya’da yaşanan deprem sonrasında yaşadığı gelişmeler hakkında da bilgi veren Yamasaki, “Deprem sonrası Honda olarak gerek Japonya’da gerekse dünyanın diğer yerlerindeki üretim merkezlerimizde gerekli tedbirleri zamanında alarak çok fazla bir sıkıntı çekmedik. Honda Türkiye de önlemlerini zamanında uygulamaya koydu. Üretimi ilk başta bir miktar kıssak da yavaş yavaş normale dönüyoruz. Önümüzdeki aydan itibaren Türkiye’deki fabrikamız normal üretime tamamen dönmüş olacak. Gücü her geçen gün artan Honda, yeni ve rekabetçi ürünleriyle otomobil severlerin dostu olmaya devam edecek.” diye konuştu.

CR – Z’DE DİKKAT ÇEKENLER

CR-Z sürücü seçeneklerini maksimum düzeye çıkarmak ve otomobilin günlük kullanılabilirliğini artırmak için 3-Modlu Sürüş Sistemi ile donatıldı. Aracın bu özelliği sayesinde sürücünün, gaz pedalının ve direksiyonun hassasiyetini, rölanti stop süresini, klima kumandasını ve IMA sisteminin destek düzeyini değiştiren üç sürüş modu arasında seçim yapmasına olanak tanınıyor. Honda bu yeni özelliği geliştirerek, sürücünün, sürüş keyfini veya tasarrufu maksimum düzeye çıkaracak ya da ikisi arasında denge kuracak şekilde seçim yapabilmesini sağlıyor. CR-Z’de kullanılan yeni 3 Modlu Sürüş Sistemi, seçilen moda bağlı olarak hibrit güç aktarımı ve hidrolik direksiyon takviyesinin seviyelerini değiştiriyor.

TASARIM

CR-Z’nin dış tasarımı, özel olarak 1980’lerde olağanüstü tasarruf sağlayabilen küçük, şık bir otomobil sunmak amacıyla geliştirilen CR-X modelinin ikonik tarzını çağrıştırıyor. CR-X’in iki seviyeli arka cam kapak ve alçak zemin mesafeli tavan gibi belirgin özellikleri, şık coupe otomobilin tasarımında referans alınmış ve bu özellikler yuvarlak hatlı derin çizgilere sahip dış formla birleştirilmiş. Seri üretim Honda otomobillerinde ilk kez kullanılan gündüz farları, sis farlarıyla birleşince Avrupa spesifikasyonlu CR-Z’in ön görünümünü eşsiz hale geliyor. CR-Z’nin alçak zemin mesafeli tavanı ve keskin hatlı arka bölümü, CR-X, 1999 Insight ve FCX Clarity gibi Honda’nın pek çok eski ve yeni modelinde kullanılan bir özellik. Bu otomobillerin hepsi minimum sürtünme ile havayı yarıp geçerek yakıt tüketimini ve emisyonları düşürecek şekilde sürtünmeyi azaltmak üzere tasarlanmış.

CR-Z’nin 2+2 coupe gövdesine rağmen şık iç mekânı, kısa mesafelerde küçük cüsseli yetişkinleri ya da uzun yolculuklarda çocukları taşıma imkânı sunuyor. CR-Z’in dingil mesafesi Insight modelinden 115 mm. ve aracın toplam uzunluğu ise 295 mm. daha kısa. Bu da aracın 5 kapılı, beş kişi kapasiteli aile otomobili benzerine kıyasla kıvraklığını artırıyor ve boş ağırlığı 44 kg. azaltıyor. Ayrıca CR-Z’in süspansiyonu eşsiz yay ve amortisör ayarları ve benzersiz toleranslar sunuyor.

ÖZELLİKLER:

• 1500 cc’lik motor. Sport ve GT donanım seçenekleri.
• 124 PS güç. 174 Nm. tork.
• 200 km. / s.maksimum sürat.
• Dünyanın ilk 6 vitesli manüel hibrit otomobili
• 1.5 litrelik i-VTEC motorla birleşen Honda IMA paralel hibrit sistemiyle 117 g/km. Karbondioksit salınımı ve 5.1 l/100 km. yakıt tüketimi
• Ön farlara entegre edilen 8 LED’li gündüz farlarıyla tamamen yeni, sportif ve aerodinamik 2+2 coupe gövde
• Direksiyon, gaz pedalı tepkilerini ve IMA desteğini sürücünün ihtiyaçlarına göre ayarlayan eşsiz 3 Modlu Sürüş Sistemi
• Geniş tekerlek izi ve kısa dingil mesafesi ile şasisiyle çevik ve hassas direksiyon hâkimiyeti
• Sürücü odaklı 3D göstergeleri ve yüksek düzeyli standart ekipmanıyla fütürist iç tasarım

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim