Bu tip belgelendirmesi, aynı tür için Nisan 2012’de EASA tarafından verilen kısıtlı tip belgelendirmesinin yerini alacak. Bunun arkasından, sivil uçuş güvenliği ve çevresel gerekliliklerle uçağın uygunluğunu gösteren, 300 saatten fazla uçuş test kampanyasıyla uçağın tatmin edici bir fonksiyon ve güvenilirlik testinden geçmesi geliyor.
Bu A400M uçak konfigürasyonu ve EASA belgelendirmesi, Ulusal Askeri Güvenlik Otoriteleri’nin özel askeri sertifikası ve nitelik gereklilikleriyle paralel olarak, onlar tarafından belgelendirilecek A400M uçağının askeri versiyonu için bir temel olacak.A400M, dört tane EPI TP400-D6 tirboprop motorlar ve Ratier-Figeac FH385/FH386 pervaneleri tarafından güçlendirilen askeri bir taşıma uçağıdır.