Ekol Lojistik Yönetim Kurulu Üyesi Ahmet Musul, öncelikle kendi yüklerini taşıması amacıyla bir ro-ro hattı kurdukların, ilk seferini 11 Aralık 2013 Cuma günü Trieste’den başlayacağını açıkladı. Musul, daha önce UND Deniz’in kiraladığı gemileri Hatche, Paqize ve Qezban adları ile time charter olarak kiraladıklarını ve Haydarpaşa – Trieste arasında servis sunacaklarını söyledi. PROJE NASIL DOĞDU Ekol Lojistik, kimyasal yükleri için tank konteynerler ve onları taşıyacak rol treylerler inşa ediyor ve U.N Ro-Ro’ya bildiriyor.
U.N Ro-Ro CEO’su Sedat Gümüşoğlu, bu projenin kendilerine sorulmadan planladığını, Köstence için olabileceğini, ancak Trieste hattı söz konusu olunca, diğer firmalara açıklayamayacağı için kabul edemeyeceğini Ekol’e bildiriyor. Ekol Lojistik 24 Ekim 2012’de U.N Ro-Ro ile yaptığı bir operasyonel projesine olumsuz yanıt alıyor. Böyle olunca 26 Ekim 2012’de bir ro-ro hattı kurma kararı aldıklarını dile getiren Musul, “projede konteyner yüklerimizin taşınması gerekiyordu, kabul etmediği için yeni bir ro-ro hattı kurmaya karar verdik” dedi. 24 Aralık 2012'de de gemilerin sözleşmesini imzaladıklarını kaydeden Musul’un verdiği bilgilere göre, Ekol’ün konteyner yükleri 3 geminin toplam hacminin yüzde 20’si civarında olacak.
Musul, Ekol’ün araçlarını dışında, diğer nakliyecilerin taleplerine olumlu cevap vereceklerini, ancak toplam kapasitenin ne kadarını açacakları ile fiyatların ne olacağını zamanın belirleyeceğini kaydetti. Projenin henüz çok yeni olduğunu, gemilerin yakıt sözleşmesinin dahi bugün yapılacağını söyleyen Musul, "bu proje ile Çetin Nuhoğlu'nun haksız ithamlarına da cevap vermiş olduk" dedi.