• BIST 9530.47
  • Altın 2476.75
  • Dolar 32.4981
  • Euro 34.7841
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 16 °C

Elektrikli oto Türkiye’ye 123 yıl önce geldi

Elektrikli oto Türkiye’ye 123 yıl önce geldi
Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı, otomotiv sektörünün geleceğine yön verecek elektrikli otomobillerin 123 yıl önce Yıldız Sarayı’nda kullanıldığını söyledi.

Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı, otomotiv sektörünün geleceğine yön verecek elektrikli otomobillerin 123 yıl önce Yıldız Sarayı’nda kullanıldığını söyledi.

Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin (ODD) 26’ncı Olağan Genel Kurulu’nda konuşan Yazıcı, Yazıcı, şunları söyledi: “Deniz yoluyla İstanbul’a getirilen aracın ilk deneme sürüşünü de dönemin Maliye Bakanı yaptı. Abdülhamid Han da aracı Yıldız Sarayı’nda bizzat kendisi denedi. Sultan’ın elektrikli araçla küçük bir kaza yaptığı da rivayetler arasındadır.”

1000 kişiye 141 araç

2002 yılında 1000 kişiye 65 araç düşerken 2011 sonunda bin kişiye 141 araç düştüğünü anlatan Yazıcı, konuşmasını şöyle sürdürdü: “10 yılda yüzde 100’ün üzerinde bir artış gerçekleşti. Türkiye’de otomotiv sektörünün sürdürülebilir küresel rekabet gücünü artırmak ve ileri teknoloji kullanımının ağırlıklı olduğu katma değeri yüksek bir yapıya dönüşümünü sağlamak, hükümetin stratejik hedeflerinden biri. Otomotiv, Türkiye’nin ihracatında ve dış ticaretinde en büyük paya sahip sektörlerin başında yer alıyor. 2009-2011 yılları arasında üretilen araçların yaklaşık yüzde 70’i ihraç edildi. Sektör, 2011 yılında toplam ihracatın yaklaşık yüzde 14’ünü gerçekleştirdi. Otomotiv sektörünün Avrupa ülkelerine olan bağımlılığını azaltması ve yeni pazarlar bulması son derece önemli. Bu kapsamda Asya, Pasifik ve Amerika kıtası ülkelerine yapılan ihracatın artırılması için girişimlerde bulunmak sektörün dünya pazarlarına açılmasını ve büyümesini sağlayacak.”

2007’den bugüne hurda araçların trafikten çekilmesine yönelik düzenlemeler yapıldığını anlatan Yazıcı, şunları söyledi: “Yapılan bu çalışmalarla 2011 yılı sonunda toplam 76 bin 390 araç trafikten çekildi. Dünyada en önemli şey markalaşma. Türkiye’nin kendi markalarını oluşturması gerekiyor. 2023 vizyonunda en az 10 marka hedefleniyor. Bu markalardan en az bir iki tanesinin otomotiv markalarından olması gerekiyor. Artık otomotiv sektörü olarak bu yöne ağırlık verilmesi gerekiyor. Türkiye’nin tüm alanlarda gösterdiği hızlı gelişme sürecinin otomotiv sektöründe de artarak devam edeceğine inanıyorum.” Otomotiv sektörünün son iki yıldır dış ticaret açığı verdiğini anımsatan Yazıcı, bu durumun otomotiv sektörünün üretiminde ithal girdi oranının oldukça yüksek olduğunu gösterdiğini ifade etti.

6 milyon hurda yoldan çekilsin

OTOMOTİV distribütörlerini tek bir şemsiye altında toplayan Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) 26’ncı Genel Kurulu’nda vergi sisteminin yeniden düzenlenmesi gerektiğine dikkat çekti. 2011 sonu itibariyle 12 milyon adetlik araç parkının yüzde 50’sinin 12 yaş, yüzde 34’ünün ise 16 yaş üstü araçlardan oluştuğunun altını çizen ODD Başkanı Mustafa Bayraktar, “Çevre etkisi bir yana, neredeyse köhne diyebileceğimiz araç parkının, kamu sağlığı ve milli kaynak israfına menfi etkileri de cabası. Dolayısıyla parkımızı gençleştirmeye ve yenileştirmeye hizmet edecek politikaların geliştirilmesi artık kaçınılmaz oldu” dedi. Otomobil alımındaki yüksek vergiden dolayı ödenen yüksek bedel ve yaşa göre azalan Motorlu Taşıtlar Vergisi’nin (MTV), bu olumsuz tablonun nedeni olduğunu savunan Bayraktar, vergi sisteminin yeniden düzenlenmesi gerektiğine işaret etti.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim