Dünyanın en büyük A380 filosuna sahip Emirates’te, modern mühendisliğin zarif bir örneği olan bu uçaklardan 50 tane bulunuyor. Dünyanın 29 noktasına A380 ile hizmet sunan Emirates'in tüm A380 uçakları, Hamburg'daki Airbus tesisinde hazırlanıyor.
Hamburg'da üretilen uçak gövdesi son montajın ilk aşaması için Toulouse'a gönderiliyor. İngiltere'de üretilen kanat bölümleri de Airbus'ın Hamburg tesisinden Toulouse'a gidiyor. Gövde ve kanatlar Avrupa’daki üretim sahalarından, özel olarak görevlendirilmiş üç gemiden oluşan nakliye ağı vasıtasıyla sevk ediliyor.
Montaj sonrasında, gövdenin beş kısmının her biri mühendisler tarafından test edilen uçak, boya ve kabin döşemesi için Hamburg'a gönderiliyor. A380 uçağı 3.150 metrekarede yani yedi adet profesyonel basketbol sahası genişliğindeki alanda 30 kişi tarafından yaklaşık 10 günde boyanıyor. Uçağa beyaz rengini vermek için 500 kilogramdan fazla boya gerekiyor.
Emirates'in ayrıcalıklı uçuş sunan kabin döşeme işlemi ise montaj sürecinin son aşamalarında yapılıyor. Emirates A380'in 550 metrekarelik kabin alanının döşenmesi 33 iş gününü alıyor. Bu işleme tüm koltuklar, mutfak, kabin ekibinin dinlenme alanları, first class'taki duş ve spa ile özel süitleri, business class kabininin arkasında bulunan dinlenme salonunu ve tüm kabinlerdeki ödüllü uçak içi eğlence sistemi ice da dahil.
Geçtiğimiz yıl çift katlı uçaklarından 13 adet teslim alan Emirates, A380 uçağında geçtiğimiz altı yıl içinde 28 milyondan fazla yolcu taşıdı. Daha çok uçuş noktasında A380 kullanmaya başlayacak olan Emirates, daha fazla yolcuya keyifli uçuş deneyimi sunabilecek. Emirates bu sene 1 Eylül'de Frankfurt, 1 Ekim'de Dallas, 1 Aralık'ta San Francisco ve 3 Aralık'ta Houston’a A380 ile uçmayı planlıyor.