• BIST 83.067
  • Altın 146,538
  • Dolar 3,7912
  • Euro 4,0490
  • İstanbul 5 °C
  • Ankara -4 °C

En hafif gemi M/V PEACE denize indirildi

En hafif gemi M/V PEACE denize indirildi
Gisan Tersanesi’nde inşa edilen M/V PEACE denize indirildi. 16.500 DWT’lik kuru yük gemisi M/V PEACE daha az sac ve düşük çaplı makine kullanımı ile dikkat çekiyor.

En hafif gemi M/V PEACE denize indirildi

Gisan Tersanesi’nde inşa edilen M/V PEACE denize indirildi. 16.500 DWT’lik kuru yük gemisi M/V PEACE daha az sac ve düşük çaplı makine kullanımı ile dikkat çekiyor. Tuzla’da düzenlenen törene, gemiyi yaptıran Bulgar denizcilik şirketi Paphs şirketinin sahibi ve ailesi katıldı.

Geminin yapım aşamaları ve özellikleri konusunda bilgi veren Gisan Tersanesi Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Oyar, şunları söyledi:

“Paphs adlı Bulgar şirket bunu Çin’de yaptırmak istiyordu, ancak Çin menşeli olmasını istemediği için, Türkiye’de yaptırmak istedi. Bizimle pazarlık yapıp küçük bir fark ödedi ve burada yaptırdı. 8 ay gibi kısa bir sürede gemiyi suya attık. İnşallah bunun eşini de yakın bir zamanda kızağa koyacağız. Bu gemi akranları arasında en ucuz maliyetle yapılan, hafif ve aynı zamanda süratli bir gemi. Makinesi de geminin hafifliğine uygun olarak küçük yapıldı. Bu geminin eşi olarak teklifler alıyoruz. Daha büyük gemiler de yaptırmak istiyorlar. Yalova’daki tersanemizi ona hazırlamaya çalışıyoruz. İnşallah krizi kısa zamanda atlatacağımızı umuyoruz. Dışarıdan teklifler gelmeye başladı. Üzerinde iki yıldır çalıştığımız projeler var. Bir kaç tanesi olmak üzere. İtalya’dan İspanya’dan tanker teklifleri var. Onun dışında yerli armatörlerden teklifler var. Bir tane 7.000 dwt’lik kuru yük gemisi için yaptığımız bir mukavele var. Herhalde bir buçuk ay sonra kesime başlayacağız. İş alan tersaneler var, duyuyoruz arkadaşlarımızdan. Bunlar müjdeli haberler. Gemi inşa sektörü olarak 2011 olmasa bile 2012’nin ilk yarısında krizi atlatacağımıza inanıyorum.”

Daha az yakıt tüketimi

Gisan Tersanesi’nde inşa edilen16.500 dwt’lik kuru yük gemisi M/V PEACE
daha az sac ve düşük çaplı makine kullanımı ile öne çıkıyor. Hızı 13 knot olan geminin daha az yakıt tüketmesi işletme maliyetini de oldukça düşürüyor. Dizaynı Delta Marine firması tarafından yapılan Tuzla’da kurulu Gisan Tersanesi’nde inşa edilen 16.500 dwt’lik kuru yük gemisinin sahibi Bulgar Paphs şirketi. Bu geminin çelik tekne ağırlığı sadece 3 bin 200 ton. Tank top sacı olması gerekenden 3mm daha kalın. Dolayısıyla hem inşa maliyeti düşük hem taşıma kapasitesi daha fazla. Özel formundan ötürü gemi 3800 Kw ana makine ile 13 knot hız yapabiliyor. Bu özelliği geminin daha az yakıt tüketmesini sağlıyor. Gisan Tersanesi Genel Müdürü Türker Yaltır, geminin teknik özellikleri ile ilgili şu bilgileri verdi: Geminin boyu 152.5, eni 22.5 m ve draftı da 7.5 m. 21,000 cm3 kargo hacmi var. Dört adet eşit genişlik, boy ve yükseklikte ambara sahip. Gemide 3 adet 45 tonluk kreyn bulunuyor. Geminin sahip olduğu bu özellikler, petrol ve sac fiyatlarının yükseldiği bir dönemde armatörlerin oldukça ilgisini çekeceğe benziyor. Nedeni, geminin düşük maliyete inşa edildiği gibi, işletme maliyetinin de daha düşük olmasının beklenmesi. Geminin beklentileri karşılaması halinde, küçük tonajlı gemi sahipleri için daha fizibil bir gemiye sahip olma imkanı doğacak.

Haber: Şule DÖLEK - Deniz Haber Ajansı

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim