• BIST 104.123
  • Altın 145,809
  • Dolar 3,4910
  • Euro 4,1702
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 15 °C

‘En Türk üretici biziz yerli otoya talibiz’

‘En Türk üretici biziz yerli otoya talibiz’
Türkiye’ye kök salmış bir üretici olduklarını söyleyen Renault’nun Euromed Bölge Başkanı Jean-Christophe Kugler, “Günün birinde bir Türk markalı otomobil üretilmesi istenirse, en doğal ortak tabii ki Oyak Renault olacaktır” dedi.

‘En Türk üretici biziz yerli otoya talibiz’

Türkiye’ye kök salmış bir üretici olduklarını söyleyen Renault’nun Euromed Bölge Başkanı Jean-Christophe Kugler, “Günün birinde bir Türk markalı otomobil üretilmesi istenirse, en doğal ortak tabii ki Oyak Renault olacaktır” dedi.

Fiat Başkanı Sergio Marchionne’nin yerli marka otomobil konusundaki çıkışının ardından ikinci hamle de Renault’dan geldi. Renault’nun Euromed Bölge Başkanı Jean-Christophe Kugler, “Türkiye’de mevcut teknolojimiz var. Bu tür projeye her an katılabiliriz” dedi.

Cenevre Otomobil Fuarı’nda Oyak Otomotiv ve Çimento Grubu Başkanı Celal Çağlar ile birlikte düzenlediği basın toplantısında konuşan Kugler, Renault olarak Türkiye’ye derinlemesine kök salmış, ülkeyle bütünleşmiş bir üretici olduklarını anlattı. “Türkiye’de entegre olmuş teknolojilerle, örneğin motor veya vites kutusuyla birlikte üretim yapan tek üretici biziz. Daha da ileri gitmek istiyoruz” diyen Kugler, Renault’yu, Türkiye’deki otomotiv üreticilerinin “en Türk olanı” diye niteledi.

‘Hükümetle henüz görüşmedik’

Bir Türk otomobili üretme arzusu olduğunda, en doğal ortağın Oyak Renault olacağını kaydeden Kugler, Türkiye’de entegre durumdaki teknolojileri sayesinde yerli otomobil projesini en hızlı şekilde gerçekleştirmelerinin mümkün olabileceğini kaydetti. Henüz hükümetle görüşmediklerini ve talep almadıklarını hatırlatan Kugler, şöyle devam etti:
“Türkiye’de üretim yapıyormuşuz gibi çalışmıyoruz. Tamamen Türk bir üretim yapıyoruz. Hali hazırda hükümetten bize bu düzeyde resmi bir talep gelmedi. Halen şu bilinmiyor; Türk hükümeti bu konuda kendisi mi bir oyuncu olacak, yoksa bir üretici ya da bir şirketi bu konuda teşvik etmek mi istiyor? Hükümetin bu konuda getireceği her türlü aydınlatmayı heyecanla bekliyoruz”

‘İki yıldan az sürede biter’

Celal Çağlar da, projenin tarifine bağlı olarak yerli otomobil konusunda kendilerinin de işin içinde olacaklarını söyledi.

Yerli otonun tarifi ve teşvik gibi konuların netleştirilmesi gerektiğine değinen Çağlar, ortaklarıyla fikir alışverişi yaptıklarını belirtti. Renault otomobillerde yerlilik oranının yüzde 70 olduğunu vurgulayan Çağlar, yerli otoda benzer oranın “müthiş bir şey” olacağını ifade etti. Çağlar, “Onu biz zaten yapıyoruz. Aradaki fark, ismin Fluence veya Megane olması. Onun yerine ismin Murat veya Osman olması haline dönüşüyor. Yoksa yapılan işlem üç aşağı beş yukarı aynı” dedi. Çağlar, yerli otonun iki yıldan az sürede tamamlanabileceğini söyledi. Çağlar, Nissan’ın Türkiye’de yatırım projesinin henüz rafa kalkmadığını, ancak zaman alabileceğini söyledi.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim