• BIST 9079.97
  • Altın 2324.233
  • Dolar 32.3553
  • Euro 34.9392
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 13 °C

En uzun uçak Lufthansa’da uçmaya başladı

En uzun uçak Lufthansa’da uçmaya başladı
Boeing’in efsane yolcu uçağı 747’nin yeni modeli, ilk tarifeli seferini Frankfurt’tan Washington DC’ye yaptı. Toplam 76.3 metrelik gövdesiyle ‘en uzun yolcu uçağı’ unvanına sahip 747-8i, 362 koltuk kapasiteli.

En uzun uçak Lufthansa’da uçmaya başladı

Boeing’in efsane yolcu uçağı 747’nin yeni modeli, ilk tarifeli seferini Frankfurt’tan Washington DC’ye yaptı. Toplam 76.3 metrelik gövdesiyle ‘en uzun yolcu uçağı’ unvanına sahip 747-8i, 362 koltuk kapasiteli.

BOEING’in efsane yolcu uçağı 747’nin yeni modeli, ilk tarifeli seferini Frankfurt’tan Washington DC’ye yaptı. Alman Lufthansa Havayolları’na ait Boeing 747-8 Intercontinental, Türkiye saati ile 10.50’de Frankfurt-Washington DC seferini yapmak üzere havalandı. Uçak, 8 saat 20 dakika süren uçuşun ardından saat 19.10’da Washington Dulles Havalimanı’na indi. Toplam 76.3 metrelik gövdesiyle ‘en uzun yolcu uçağı’ unvanına sahip 747-8i, 362 koltuk kapasiteli. Boeing’in ilk modeli 1969’da uçan Jumbo Jet serisinin yeni modelinde gelişmiş tasarım ve özel sistemler bulunuyor.

Menzili 14 bin 816 kilometre

Boeing 747-8i’nin yolcu kapasitesi 467’ye kadar çıkabiliyor. Menzili ise 14 bin 816 kilometre. Hizmetteki 747-400’lere göre yüzde 15 yakıt tasarrufu sağlayan 747-8i, aynı zamanda yüzde 30 daha az çevreyi kirletiyor.

/_np/3923/16823923.jpgGövde 5.6 metre uzadı

Boeing, yeni 747 için kendine pazar olarak 350-450 koltuk arasını hedef koydu. İlk tasarımı 1960’larda yapılan Jumbo Jet’in gövde uzunluğu dizayn limiti olan 76.3 metreye çıkartıldı. Böylece yolcu kapasitesi tek sınıfta 605’e kadar yükselebiliyor. Uçağın yüksek performansı yakıt tasarrufu ile birleştirebilmesi için Boeing yeni yolcu uçağı 787’den yararlanarak farklı bir kanat tasarladı. Özel kanat uçları, 747-400’deki ‘winglet’lerin yerini aldı. Eski nesil motorlar yerini yine 787’de kullanılan GEnx serisine bıraktı.

Tamamen yeni bir tasarım

YERDEN kesilişi , egzos dumanlarının havayı titrek hale getirdiği ortamdaki görünüşü seyretmeye doyulamayacak kadar hoş. İçi tümüyle yeni tasarım koltuklar, özel LED ışıklar, barlar, dinlenme üniteleri ile Jumbo Lufthansa markası altında işletmeye alındı. Başlangıçta belirlenenden 10 ton daha ağır olduğu ama daha önceki nesillerine göre havayoluna daha çok para kazandıracağı iddialarını bu uçuşta yaşadım. Gördüm ki, ağırlıktan kaynaklanan gelir kaybı kazanılan gelire oranla çok da rahatsız edici değil.

250 kilometre kablo var

Uçağın tasarımında Boeing’in yeni modeli 787’de geliştirilen teknolojiler kullanıldı.

Çevreci motor sayesinde karbon salınımı yüzde 30 azaltıldı. Yeni kanatlar sürtünmeyi en aza indirirken uçağın performansını da yükseltti.

Kompozit malzeme ve yeni nesil metal alaşımlar 747-8’i hafifletirken yük ve yolcu kapasitesini de arttırdı.

747-8’de 250 kilometre kablo bulunuyor.

Uçağın üzerinde 1200 litre boya ve 300 litre koruyucu kimyasal var.

Jumbo efsanesi geri döndü

BÜYÜK uçaklar insanda uçma duygusunu kaybettiriyor. Türbülanslarda daha az etkileniyorlar. Sallanmaları bile ağır başlı oluyor. Tırmanışları, sağa-sola yatışları ya da burunları yukarıda inişleri yüksek süratlerde bile yavaş geliyor insana. 1970’li yıllarda tasarlanan ve son olarak 747-8i ile tekrar gökyüzüyle buluşan Boeing’in yeni nesil Jumbo uçağı ile Frankfurt – Washington DC arasında uçtum. Aynı uçuşu Airbus’ın A380 uçağı ile de yapmıştım. İki uçağın da büyüklüğü beni çok etkiledi. 400-500 kişi ile bir Faraday Kafesi’nin içinde saatlerce yolculuk etmek çok heyecan verici. Tasarımı eski ama teknolojileri yeni Jumbo Jet aynı zamanda dünyanın en uzun uçağı. Üst katı yarım bir kaçak kat gibi yine. Bu hörgüçlü tasarımı ona A380’den daha farklı bir hava veriyor. Tümü iki katlı A380 ki, dünyanın en fazla yolcu taşıyan uçağına göre Jumbo’nun daha artistik bir yapısı var.

/_np/3921/16823921.jpg

Liste fiyatı 333 milyon dolar

Yolcu kapasitesi 467 (üç sınıfta)
Menzili 14 bin 815 kilometre
Kanat açıklığı 68.5 metre
Gövde uzunluğu 76.3 metre
Yükseklik 19.4 metre
Maksimum kalkış ağırlığı 447 bin 696 kg

198 santimetrelik yatak

UÇAĞIN yolcu modelinin ilk müşterisi toplam 20 adetlik siparişle Alman Lufthansa Havayolu oldu. Kabinde 262 ekonomi, 92 business ve 8 adet de first class koltuğu yer alıyor.

Lufthansa’nın 747-8’deki en büyük silahı yeni business class koltuğu. 180 derece yatan koltuklar 198 santimetrelik yatak haline geliyor.
Oturum düzeni 2+2+2. Verev koltuk düzeni aynı zamanda kabinde ekstra alan yaratmış.

Üst katta 32, altta ise 60 toplam 92 business koltuğu var.
Ana yapıyı alüminyum, titanyum ve karbon fiber gibi hafif malzemeler oluşturuyor.

İnce sünger oturduğunuz an vücudun şeklini alıyor.

Ekranlar 35 santimetre. Ray üzerinde sağa-sola kaydırabiliyorsunuz.
Öndeki sofaya oturuş pozisyonunda ayağınızı uzatabileceğiniz gibi bir misafirinizi de ağırlayabilirsiniz.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim